Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi vs. Volkswagen Caddy 2.0 TDI – Osobní dodávky lepší než MPV?

Svět motorů
Diskuze (107)
Trend doby je neúprosný a praktické vozy MPV budou nejspíše nadobro převálcovány záplavou SUV. Mnohým jejich uživatelům tak nezbude než přesedlat do osobních dodávek. Je lepší nový Peugeot Rifter, nebo léty prověřený Volkswagen Caddy?


Dojem, prostor, cena


Boom vozů SUV zastiňuje vše ostatní, o rostoucím segmentu osobních dodávek se tak příliš nemluví. V době, kdy se však začínají z nabídky automobilek pomalu vytrácet klasická MPV, jsou právě tyto modely jedinou alternativou pro lidi vyžadující z daných půdorysných rozměrů vytěžit co nejvíce. Zvládnou však zamaskovat dělnický původ a uspokojit i náročnější zákazníky, kteří jsou zvyklí na čistě osobní rodinné vozy?

Koncern PSA to dokázat chce. Loni představil novou generaci svých kompaktních dodávek, které vyjíždějí s logy Peugeotu, Citroënu a nově i Opelu. Vůz se lvem ve znaku je designově mezi svými sourozenci nejoriginálnějši a podařilo se mu i to v interiéru. Snaha vymanit se z všeobecného povědomí, že dodávky jsou jen nevzhledné krabice, z něj čiší nejvíce. Přední partie se hodně inspirovala modely 3008/5008 a mezi sterilními dodávkami působí zajímavě. Hodně však záleží na výbavě, nenechte se zmást základní obyčejně vypadající verzí Active na fotkách. Stačí zvolit už prostřední stupeň s lakovými nárazníky, přidat litá kola, a rázem se za rifter nemusíte stydět ani před divadlem. O tom, jak moc u původně užitkových vozů záleží na výbavě,

dobře vypovídá i caddy. Zrovna testovaná verze 35 Edition (výročí 35 let caddy bylo v roce 2016) je totiž oním případem vyšperkovaného vozu, který vypadá navzdory jednoduchým tvarům atraktivně. Přitom základní výbava je ještě daleko méně přitažlivá než u peugeotu. Kromě černých nárazníků připomínají prvotní pracovní zaměření vozu i odkrytá plechová kola bez celoplošných poklic.

Současné caddy se prodává již od roku 2003 a prošlo už několika modernizacemi. Jednoduchý design je nadčasový a s příplatkovými moderními světly z LED (denní svícení a koncová světla) umí caddy ve vyšších výbavách zaujmout i mezi osobními vozy.

Stáří nezamaskuje

Když stojíte vedle testovaných aut, napadne vás, že snad ani nepatří do stejné kategorie. Konstrukčně starší caddy se krčí na letité, ne moc flexibilní platformě PQ35 (Golf V, Octavia II). Rozvor v jeho případě činí 2682 mm, což sice není málo, ale na rifter ztrácí přes 10 cm. Po 5 cm mu chybí také do šířky a výšky. I se svojí o 10 cm delší karoserií (4506 mm) tak caddy vedle dobře živeného rifteru vypadá jen jako vyzáblý jezevčík. A uvnitř jsou chybějící centimetry znát.

Palubní deska caddy se v mnohém přizpůsobila současným trendům a na první pohled se ničím výrazně neliší od současných volkswagenů. Volant,

ovladače klimatizace, palubní počítač či navigace – to vše odpovídá současnému golfu. Řidič tedy nemusí vzpomínat, jak se volkswageny ovládaly před patnácti lety. Bohužel z hlediska ergonomie není pracoviště řidiče moc povedené a trendům dnešní doby neodpovídá. Nejvíce nám vadí dole utopená obrazovka, k níž musí řidič hodně odvracet zrak a také řadicí páka umístěná až dole na podlaze není zrovna optimálně po ruce. Vzhledem k tomu, že Němci zůstávají věrní jednoduchým tvarů věrní i dnes, nepůsobí celek o mnoho více strohým dojmem než u konstrukčně novějších volkswagenů.

Odvážný, ale funkční

Peugeot se uvnitř hodně odvázal a i v rifteru se uchýlil ke svému takzvanému i-cockpitu. Dominantním se stal malý volant a až vysoko nad ním jsou

umístěné přístroje. Na rozdíl od ostatních modelů nám díky vzpřímenějšímu, dodávkovému posezu přišlo, že si věncem ukazatele tolik nezacloníte. Stále však platí, že vysokým jedincům toto uspořádání vyhovuje více než lidem s průměrným vzrůstem. Pokud si však zvyknete, že dodávku ovládáte volantem jak od hrací konzole, nemusí být důvod toto řešení zatracovat.

Díky tomu, že máte přístroje výše a více vpředu, nemusíte tolik odhlížet od provozu před sebou. Příplatkový průhledový displej, který má sesterské combo, se zde tedy nenabízí. Konvenčnější řešení interiéru poskytují sesterské vozy od Citroënu a Opelu. Každopádně chválíme umístění řadicí páky na vyvýšeném tunelu a panel rádia či navigace zcela nahoře. Skvěle po ruce naleznete i ovládání klimatizace. Pro úplnost doplníme, že veškeré plasty jsou v obou vozech bez ohledu na výbavu všude tvrdé.

Dojem hodnotnosti v peugeotu srážel kůží neobšitý volant, jde to však opět na vrub základní verze, nejlevnější caddy je na tom stejně. Při obhlídce odhalíte v peugeotu i místy nerovnoměrné spáry. Na výmolech se občas ozvalo povrzávání od zadních posuvných dveří, dosavadní testované riftery to však nedělaly. U caddy nám zase vadila ostrá hrana pod navigací, o kterou si řidič občas při řazení otře hřbet ruky. Zde se bohužel jedná o systémovou záležitost.

Prostornost

Největší rozdíl mezi oběma vozy panuje v podélném prostoru, ač se to podle naměřených čísel nemusí zdát. Vpředu se v rifteru sedí výše a dodávkovitější posez znamená, že stejně vysoký řidič si zpravidla najde optimální pozici blíže palubní desce než v caddy a o to více místa zbývá vzadu. Redaktorovi s výškou 191 cm zůstává o 6 cm větší rezerva pro kolena. V testovaném caddy navíc místo ubíraly i příplatkové sklopné stolečky. Pokud ve druhé řadě plánujete převážet i dospělé, jejich pořízení bychom raději oželeli.

Mládí vpřed?

Praktičnost je vlastní oběma vozům. Caddy boduje velmi šikovnou uzavíratelnou schránkou na vrchu palubní desky i rozložitou přihrádkou před spolujezdcem, obě pojmou velikost A4. Na drobnosti z kapes tradičně poslouží místo před řadicí pákou. V peugeotu je v ní nicméně více místa. U rifteru jsme si pochvalovali odkládací prostor v kapličce přístrojů, kam si lze dobře odložit mobil v případě, že slouží k navigování. Proti předchůdci

udělal rifter v uspořádání vnitřních schránek velký pokrok. Dříve byly všechny prostory dosti samoúčelné, nyní se rozložením a velikostí blíží ideálu.

Přední sedadla nabízejí komfort v obou vozech. Vzadu poskytují lepší pohodlí sedáky v caddy, které leží výše a lépe podepírají stehna. Navíc více vyrostla i opěradla (62 vs. 57 cm) a výše výsuvné jsou opěrky hlav. Výraznější boční vedení poskytují ta v peugeotu, je však spíše na škodu, neboť u celkově menších sedadel bude dospělé jedince tlačit. Praktická je však možnost uchycení tří dětských sedaček do isofixů,

caddy má jen dva. Výhodou je také útlejší středový tunel, který tolik neomezuje prostor pro nohy prostřednímu cestujícímu. Nad hlavou zůstává větší rezerva v caddy, ale místa je až nadbytek i v rifteru. Zadní sedadla jsou u obou vozů napevno, nelze je posouvat ani měnit sklon.

Skladiště jako žádné jiné

Zavazadelníky obou vozů toho pojmou opravdu hodně. Žádný stejně dlouhý kombík či MPV, natož SUV tak velký prostor nenabídnou. Výtečná je

více než metrová délka a také zhruba 60cm výška. Doslova bezkonkurenční je šířka mezi podběhy, která u caddy činí 112 cm, u rifteru dokonce 120 cm. V peugeotu i volkswagenu nám však chyběly háčky na bocích či jiný fixační systém. U caddy je prostor kryt klasickou roletou, které však chybí vedení na bocích i samočinné odjišťování. Na tři části dělené plato u rifteru se ukazuje na manipulaci jako snadnější. Navíc nabízí možnost fixace asi v polovině výšky.

U Francouze se nám líbí i snadná manipulace se zadními sedadly, která lze jedním pohybem velmi jednoduše sklopit. Jelikož se sedáky podsunou vpřed, vznikne téměř rovná ložná plocha. V caddy sice získáte absolutní rovinu, ale manipulace se sedadly je složitější. V prvním kroku se sklopí do vodorovné pozice a následně je překlopíte vpřed. Takto však převezete jen 155 cm dlouhé předměty. Pokud potřebujete více, musíte

sedadla vyjmout.

Údaje o testovaných vozidlech Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi Volkswagen Caddy 2.0 TDI
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 170/9 170/3
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 90-111/106 92-116/112
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 0-17/14 0-22/18
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 151/153 150/162
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 141/139 137/139
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 48 x 50/42 x 45 52 x 50/46 x 45
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 63 x 53 63 x 48
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 113 x 116 115 x 114
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 63/- 58/205

Zapomenuté příplatky

Osobní dodávky se často pyšní velmi zajímavou cenou, která je v porovnání vozy MPV i o několik stovek tisíc nižší. Příplatková výbava však má svá

specifika plynoucí z užitkového původu těchto modelů. V základních stupních se tak běžně připlácí za nárazníky či zrcátka v barvě vozu. Zatímco řemeslníci odolný černý plast ocení, při nepracovním účelu vozu příliš nepotěší. U caddy za lakování přihodíte 5280 Kč, u peugeotu musíte zvolit vyšší výbavu.

Potěší, že testované modely mají už v základu zadní posuvné dveře na pravé i levé straně, což běžné nebývá. Výklopné páté dveře jsou v obou případech standardem a připlácí se křídlové – 6009 Kč u caddy a 6000 Kč u rifteru. V případě volkswagenu nepříjemně překvapí nutnost dokoupení zadních manuálně posuvných oken, v jedněch dveřích to vyjde na 8291 Kč. U peugeotu jsou v základu výklopné, ale už za 4000 Kč máte elektricky stahovatelné. Ve vyšším stupni Allure (u motoru 1.5 BlueHDi se připlácí 45.000 Kč) je už dostanete bez příplatku a to samé se týká lakovaných nárazníků i spousty další komfortní výbavy včetně koženého multifunkčního volantu, 8“ displeje, elektronické parkovací brzdy nebo diodového denního svícení. Velmi praktické jsou u rifteru stěrače s integrovanými ostřikovači, které čelní sklo čistí dokonale při jakékoli rychlosti. Ve vyšších výbavách lze mít i startování tlačítkem. U caddy se nenabízí, zato může mít bixenony, zatímco ostatní konkurenti se dodávají jen s halogenovými světlomety. Celkově je však caddy velmi drahé a na výbavě to bohužel neoplácí, často spíše naopak.

Ceny servisu vycházejí u obou vozů na podobné peníze, výhodou peugeotu je rozšířená základní záruka na pět let. U caddy se musíte spojit s klasickou čtyřletou garancí.

Pořizovací náklady Dacia Dokker 1.5 Blue dCi 70 kW (etalon) Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 75 kW Volkswagen Caddy 2.0 TDI 75 kW
Základní cena 339 900 Kč (Arctica) 415 000 Kč (Active) 588 047 Kč (Trendline)
Cena verze Světa motorů 339 900 Kč (Arctica)* 415 000 Kč (Active) 605 415 Kč (Trendline + bluetooth)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ne 19 000 Kč 3585 Kč
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne 24 881 Kč/Ne
Mlhovky Ano 8000 Kč** 5665 Kč
Nárazníky v barvě vozu Ano Ne 5280 Kč
Vyhřívání předních/zadních sedadel 6000 Kč/Ne 13 000 Kč/Ne 10 539 Kč/Ne
Otevíratelná zadní okna Ano Ano 16 582 Kč
Posuvné dveře na obou stranách Ano Ano Ano
Zadní/zadní a přední parkovací senzory 6000 Kč/Ne 7000 Kč/21 000 Kč*** 10 033 Kč/19 116 Kč
Litá kola 9000 Kč (15“) 12 000 Kč (16“) 16 403 Kč (15“)
Navigace 11 000 Kč 26 000 Kč 35 863 Kč
Dešťový a světelný senzor Ne 11 000 Kč 4452 Kč
Tempomat/adaptivní tempomat 6000 Kč/Ne Ano/Ne Ano/14 788 Kč****
Bezklíčkové startování Ne Ne Ne
Metalíza 12 900 Kč 14 000 Kč 17 349 Kč
Plnohodnotná rezerva 1800 Kč 3000 Kč Ano
Porovnání cen 339 900 Kč (100 %) 415 000 Kč (o 22 % horší) 605 415 Kč (o 78 % horší)
Známka 1,00 2,00 5,00
pořadí 1. 2.
* Ve výbavě chybí podélně stavitelný volant a nemá hlavové airbagy, ** včetně lakovaných zrcátek, *** včetně mlhovek, **** včetně multifunkčního volantu

Motor, jízda


Objem nepomáhá

Testované vozy poháněly vznětové jednotky o shodném výkonu a točivém momentu 75 kW a 250 Nm. Spojené jsou také v obou případech s manuální převodovkou. Jelikož se do caddy už od roku 2015 nedodává naftová šestnáctistovka, sází volkswagen na podladěný dvoulitr, který se nabízí i v dalších verzích 55 a 110 kW. Peugeot si vystačí s objemově skromnější patnáctistovkou, kterou lze mít i v silnější variantě 96 kW.

Objemnější agregát ve volkswagenu má papírovou výhodu v plošší křivce točivého momentu. Maximum je dostupné v širokém pásmu 1300 až 2800 min-1, zatímco u peugeotu vrcholí při 1750 min-1. V praxi se však oba motory sbírají z nízkých otáček podobně a probouzet se začínají u hranice 1400 min-1. Níže zrychlují jen velmi neochotně, dvoulitr v caddy u toho i výrazně duní.

Lepší pružnost jsme naměřili rifteru, který těží z lehčího odstupňování a úspěšněji se tak pere s jízdními odpory i s překonáním hluchého pásma v nejnižších otáčkách. Při potřebě výraznější dynamiky je potřeba oba motory točit do středních otáček. Caddy má smysl vyhnat do asi 4300 min-1, peugeot ještě asi o 300 min-1 výše, byť šipky pro řazení v jeho případě si žádají o přeřazení podstatně dříve.

Dálnice jim nevoní

V absolutní dynamice má zpočátku také navrch peugeot, který na stovku podle našeho měření zrychlí za 13,9 s, volkswagenu to trvá 14,6 s. Ve vyšších rychlostech se síly začnou vyrovnávat, byť i na 140 km/h se dostane rychleji peugeot: 34,8 vs. 35,6 s. Poté však síla akcelerace hodně otupí a 150 km/h jede nepatrně dříve volkswagen – 48,1 vs. 48,5 s.

Celkově je potřeba počítat s tím, že solidní nástup točivého momentu v nízkých a středních otáčkách začne brzy polevovat. Schopnost zátahu ve vyšších otáčkách je omezená. Při předjíždění je potřeba to vést v patrnosti a manévry si dobře rozmýšlet. Běžnému rodinnému cestování budou oba motory sice stačit, při větším zatížení a ve vyšších rychlostech je však musíte drtit na maximum. Pokud to peněženka dovolí, doporučujeme sáhnout po zmiňovaných výkonnějších verzích.

Při měření spotřeby vychází lépe peugeot. Mimo město se nám s ním dařilo jezdit kolem 5,5 l/100 km, ve městě byl příděl o půl litru až litr vyšší. Caddy si ve stejných jízdných režimech žádalo od 6,5 do 7,5 l/100 km, tedy vždy asi o litr více. Na dálnici se rozdíl mezi vozy zmenšil, spotřeba vlivem vysokých jízdních odporů narostla na 7,2 l/100 km (rifter), respektive 7,5 l/100 km (caddy).

Údaje o testovaných vozidlech Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi Volkswagen Caddy 2.0 TDI
Motor, ventilový rozvod turbodiesel R4, DOHC turbodiesel R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1499 1968
Největší výkon (kW/min-1) 75/3500 75/2900-4000
Největší točivý moment (Nm/min-1) 250/1750 250/1300-2800
Převodovka 5° manuální 5° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4403 x 1848 x 1878 4506 x 1793 x 1822
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2785, 1553/1567 2682, –/–
Standardní pneumatiky 215/65 R16 195/65 R15
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1499/676 1457/873
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 740/1300 720/1500
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 597/2126 918*/3200
Objem nádrže paliva (l) 50 55
Nejvyšší rychlost (km/h) 175 172
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,5 12,9
Emise CO2 (g/km) 113 121
Spotř. paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 4,8/4,0/4,3 5,7/4,3/4,8
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 10,5 11,8
Pružnost na 5. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s)18,3 21,2
Otáčky na nejvyšší rychl. st. při 130 km/h podle GPS (min-1) 2700 2600
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h (m) 47,9 45,9
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 46,4/85,3/123,7 48,3/87,5/126,2
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,7 7,2
* měřeno po strop

Tvrdší neznamená jistější

Jsou především dvě oblasti, kde užitkové osobní dodávky na klasická MPV ztrácejí, jednou je kvalita materiálů a druhou jízdní vlastnosti. Volkswagen Caddy dostal proti ostatním osobním vozům koncernu VW na platformě PQ35 tuhou zadní nápravu, která sice umožňuje mimořádnou užitečnou hmotnost (u testované verze 873 kg), ale na nerovnostech se záď vozu občas nervózně natřásá.

Celkově působí caddy trochu těžkopádným dojmem. Náklony drží v mezích tužší odpružení, díky čemuž se karoserie nerozhoupává a řidič má pocit dobré kontroly nad vozem. Peugeot kombinuje novou modulární platformu EMP2 v přední části s podlahou od předchůdců vzadu. Na rozdíl od caddy sází na osvědčenou nápravu s vlečenými rameny. Oproti minulé generaci však podvozek funguje nesrovnatelně lépe. Rozbitou cestu filtruje rifter na výbornou, kola neodskakují a neozývají se ani rány při přejezdu větších výmolů.

V tomto ohledu je na tom peugeot lépe než bratranci od Citroënu a Opelu, neboť ti mají při stejné velikosti kol menší profil pneumatik. Odpružení je ve srovnání s caddy měkčí a v zatáčkách se vůz více naklání, což podporuje i vysoká bočnice pneumatik. Subjektivně však na řidiče působí lehčím a obratnějším dojmem, takže celkově si s ním v zatáčkách řidič troufne na stejně rychlou jízdu jako s volkswagenem. Ani v jednom případě však nečekejte schopnosti MPV v čele se zafirou či c-maxem. Pokud bychom oba vozy hodnotili za ovladatelnost optikou MPV, dostaly by známku 3,00.

U peugeotu chválíme výborný rejd, samotné řízení jde lehce, ale určitý cit řidiči poskytuje. Caddy s méně horlivým posilovačem se zdá být pocitově jistější, avšak při vyhýbacím manévru přestane stíhat a volant v rukou nepříjemně tuhne. Zpětná vazba při běžné jízdě však není o mnoho lepší než u peugeotu, proto dostávají oba vozy za řízení stejnou známku 2,00. Otravná v případě rifteru je samočinná aktivace hlídání jízdního pruhu. Pokud ji řidič nechce používat, musí ji vypínat dlouhým stiskem po každém nastartování, což má za následek rozsvícení oranžové kontrolky.

Závěr


závěr

Peugeot Rifter zúročil své mládí a caddy ve všech důležitých oblastech poráží. Především nabízí větší vnitřní prostor pro cestující i zavazadla a palubní deska je lépe ergonomicky zvládnuta. Vznětová patnáctistovka dokázala v drtivé většině dynamických měření dvoulitr v caddy porazit, a především spotřebuje méně. V neposlední řadě nám k typickému charakteru osobních dodávek lépe pasuje i komfortnější podvozek rifteru. Caddy boduje lepšími sedadly, nedostatkem je však méně místa vzadu pro kolena. Z pohledu řidiče nám vadí nízko umístěný displej navigace a hlučnější motor. Tužší odpružení přispívá sice k pocitové jistotě, objektivně však není caddy obratnější ani rychlejší než rifter. Výhoda volkswagenu spočívá v téměř nekonečné možnosti konfigurací, základní cena i příplatky jsou však hodně sebevědomé.

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi Volkswagen Caddy 2.0 TDI
DOJEM
Design 1,50 1,50
Dílenské zpracování 2,00 2,00
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,00 2,00
Sedadla 2,50 1,50
Zavazadelník a variabilita 1,00 1,50
Ovládací prvky 1,50 2,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,50 2,00
Pružnost 1,50 2,00
Spotřeba 1,50 2,00
JÍZDA
Řazení 2,00 1,50
Řízení 2,00 2,00
Brzdy 2,50 2,00
Ovladatelnost 2,00 2,00
Jízdní komfort 1,00 2,00
CELKEM
Výsledná známka 1,68 1,89
Závěrečné pořadí 1. 2.

Pořadí1. Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi2. Volkswagen Caddy 2.0 TDI
PlusyVelký vnitřní prostorPohodlná sedadla
 Objemný kufrPřesné řazení
 Pohodlný podvozek Objemný kufr
 Rozumná spotřebaVelké možnosti konfi gurace
 Dobré odhlučnění  
MínusyMalá sedadla vzaduMéně místa vzady pro kolena
 Chybějící háčky v kufruSlabší pružnost
 Průměrná kvalita zpracováníVyšší spotřeba
 Delší brzdná dráhaSlabší ergonomie
  Vysoká cena
Průměr celkem1,681,89

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnější osobní dodávkou s dieselovým motorem o výkonu 75 kW ± 10 % a výbavou dle Světa motorů je Dacia Dokker 1.5 Blue dCi 70 kW za 339.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 356.895 Kč. Za cenu od 356.896 Kč do 390.885 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není

součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Autor: Martin Jeník

Zobrazit celý článek
Svět motorů
Diskuze (107)

Doporučujeme

18. 7. 2019 13:21
Re: Koupil jsem Caddy
Minulý rok jsem se ohlížel po podobném autě, prošel jsem všechny, od Mercedesu (převlečený Kangoo s hvězdou), po Fiat až po Ford. Mým původním záměrem bylo Berlingo nebo Partner, ale převážně kvůli ceně (ale bylo skoro léto 2018 a už se myslím objednával Rifter, ale já podle obrázku a nabízených motorů nakonec ztratil zájem, navíc jsme měli špatné zkušenosti s Peugeotem 5008, 1.6 THP, r.v. 2010).

Ale abych to zkrátil - skončili jsme u Caddy a jsem spokojený. Pro Caddy jsem se rozhodl kvůli tomuto:

+dobrá variabilita (můžete i v osobní verzi kompletně demontovat sedadla a mít 100% rovnou plochu - to bylo pro mě klíčové)
+silnější a objemnější motory, lepší dynamika, jízdní vlastnosti jistě nejlepší v třídě, komfort pro případné pasažéry vzadu však jistě není dobrý díky tuhé nápravě, což pro mě není problém, jezdíme ve dvou plus náklad.
+příjemnější a pocitové bytelnější interiér (ale to je asi podle vkusu)
+vnější vzhled - prostě se mi Caddy v dané kategorii líbí nejvíce (ale líbí se mi např. i Fiat Doblo a to je zase jiné), ale zde to rozhodně nebyl rozhodující faktor
+cena, která se zpočátku zdála opravdu vysoká oproti konkurentům se podařila šikovně stáhnout díky slevě 20% + výhodné edici Join, kterou v té době nabízeli

-cena, která u mě nebyla problém
-výbava chudší, pokud nemáte štěstí na výhodné edice atd.
-menší komfort pro zadní řadu
-displej infotainmentu je hrozně nízko, to je asi to, co mi na autě nejvíc vadí
3. 2. 2019 14:01
Re: Proč
A k čomu je ten parameter pre osobné auto? Alebo vozíš na dovolenku vrecia s cementom? Skôr tuhá náprava znamená pre osobák mínus, horšie jazdí, o komforte pruženia nehovoriac.
3. 2. 2019 13:59
Re: Budoucnost MPV
A aké nové MPV máš v tej cene?
Avatar - Roland Von Wagen
3. 2. 2019 07:58
Re: Proč
Naprosto souhlasím. Hlavně u berlinga, aby si k tomu člověk pořídil pestrobarevnou paruku a červený nos. Vypadá to jako hračka.
Avatar - xxc
2. 2. 2019 16:45
Re: Budoucnost MPV
Tazke auto, spotreba okolo 6,2 l/ 100km. Novsia 1.6 dci moze byt uspornejsia. Napr. 1.6 hdi v Citroene zerie o 1l na 100 km menej (trosku lahsie kratke C4 Picasso vs Grand Scenic, oba automaty). To sa tiez trosku hnevam, ze ako ospevovali dci motory a pritom usporne velmi nie su. Aspon nie pri zatazi.