17.8. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Pininfarina už nechce být jen karosárna. Nabídne svá auta, začne se elektrickým supersportem

 

Chystaný supersport z dílny slavné karosárny se ve formě konceptu ukáže už tento měsíc. Na trh vstoupí za dva roky.

Pininfarina je možná ta vůbec nejslavnější automobilová karosárna, funguje už od třicátých let, za svoji historii navrhla mimo jiné 64 modelů značky Ferrari. Její současný majitel, indická automobilka Mahindra, ale už nechce, aby byla jen karosárnou navrhující auta pro jiné výrobce, nýbrž značkou s vlastním portfoliem. Na realizaci plánu už se pracuje, Pininfarina zatím chystá trojici automobilů.

„Ambice Mahindry byla vždycky následující: podívejte, máte skvělé jméno, ale nevyužíváte ho naplno,“ vysvětluje tento krok generální ředitel Pininfariny Michael Perschke, který v minulosti působil 25 let v koncernu VW Group.

Jako první dorazí v roce 2020 elektřinou poháněný supersport, který se ve formě konceptu světu představí již tento měsíc, a to na přehlídce automobilové krásy Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Vyvíjen je pod označením PF0 ve spolupráci s chorvatským výrobcem elektrických supersportů Rimac a stájí mateřské Mahindry z šampionátu Formule E.

K tématu: Pininfarina PF0 je elektrický hypersport, který zatím viděla jen hrstka vyvolených

Firma postaví nejvýše 150 exemplářů tohoto superauta, které cenově má odpovídat Bugatti Chiron. Tomu se má blížit i svými schopnostmi, díky elektromotorům se má výkon PF0 přiblížit 1.500 koním Chironu. Pininfarina tvrdí, že cílem je dosáhnout zrychlení z 0-100 km/h pod dvě vteřiny a maximální rychlosti přes 400 km/h. Přitom má zvládnout ujet přes 480 kilometrů bez nutnosti dobíjení baterií.

První vozy budou vyráběny v Itálii, v závodu v Cambianu, domovinu chce Pininfarina ostatně zdůrazňovat i stylem, designem nebo materiály. Inspirací mají být dřívější vozy italské karosárny, ať už třeba Cistalia 202, Ferrari 512S Modulo nebo Ferrari 512TB. Do budoucna se ale Pininfarina nebrání ani jiným výrobním lokalitám, záležet bude na prodejních úspěších.

Po elektrickém supersportu mají následovat další dva modely, vždy s ročním odstupem. Jakou koncepci nabídnou, je ve hvězdách, zákulisní zprávy ale hovoří o SUV PF1 zacíleném třeba na Lamborghini Urus. SUV se firma skutečně nebrání, chce je ale dělat po svém.

„Zdá se mně, že označení SUV je příliš mainstreamové, nicméně opravdu mluvíme spíše o lifestylovém autě než o sporťáku. Zatím nemohu nic potvrdit, ale myslím, že zpochybníme pár paradigmat o tom, co si lidé myslí o luxusním SUV,“ říká Perschke.

Jistotou je každopádně fakt, že i další díla Pininfariny budou mít alternativní pohon. Italská firma se zaměří hlavně na elektromobily, do budoucna ale koketuje i s myšlenkou palivových článků. „Mohu potvrdit, že nebudeme nabízet auta se spalovacím motorem,“ prohlašuje šéf slavné karosárny. To má být ve výsledku výhodou, využití elektromotorů má být jednodušší než zástavba spalovacích agregátů.

K tématu: Hypersportem to nekončí. Pininfarina chystá pro příští roky čtveřici nových elektromobilů

Být jako Tesla ale Pininfarina nechce. „Určitě nechceme kopírovat jeden elektrický start-up z Kalifornie, který nevydělává peníze 14 let. Nejdražším úkolem je vytvořit podvědomí o značce, což už máme z poloviny hotovo,“ odhaluje Perschke, že Pininfarina nebude chtít být dotovaná Mahindrou, ale vydělávat. Navíc věří, že je Pininfarina známější než Bugatti nebo McLaren, které se také dovedly v minulých letech prosadit.

Nějaká inspirace americkým výrobcem elektroaut tu přece jen bude, Pininfarina věří, že první desítky zákazníků budou sloužit jako ambasadoři značky, kteří pomůžou s rozšířením povědomí o značce. Tak se nechme překvapit, zda to vyjde. Uvidíme již po roce 2020.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Americký realitní rekord padl, investor utratil za newyorské sídlo přes pět miliard Americký realitní rekord padl, investor utratil za newyorské sídlo přes pět miliard

Miliardář a zakladatel hedgeového fondu Citadel Ken…

Škoda Auto nám musí zajistit nejlepší růst mezd v Česku, určily si odbory Škoda Auto nám musí zajistit nejlepší růst mezd v Česku, určily si odbory

Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto již mají…

Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům

Nové městské SUV automobilky Škoda Auto se bude jmenovat…

Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů

Petrochemický holding Unipetrol loni zvýšil čistý zisk o…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 





 
Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Dnes 08:00

V roce 2002 znamenala Mazda 6 obrovský skok oproti hranaté 626. Mazdy jsou od té doby zase sportovní, avšak nikoliv bezchybné. A po mnoha letech je situace ještě horší.




Blesk.cz

Vrtochy těhotné Meghan: Miminko bude vyrůstat v

Vrtochy těhotné Meghan: Miminko bude vyrůstat v…

Meghan Markleová (37) se pustila do zařizování ideálního dětského pokojíčku pro svého potomka. Vévodkyně ze…

Kdy si půjčit? Teď je nejvhodnější doba!

Kdy si půjčit? Teď je nejvhodnější doba!

Základní pravidlo ohledně půjček zní, že by si člověk nikdy neměl brát úvěr na to, co nepotřebuje. Vydat se za…

 

iSport.cz

Budínský o „nekonečném odcházení“ z Karviné: O motivaci strach nemám

Budínský o „nekonečném odcházení“ z Karviné: O…

Naskočil do tří přípravných zápasů, vstřelil jeden gól, s Karvinou je na soustředění ve Slovinsku. Přesto je…

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno a spoluvlastní sklípek

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno…

Odchytat ještě dvě utkání, měl by Ondřej Pavelec na svém kontě v NHL čtyři stovky zápasů. Nestane se tak, do…

 

Reflex.cz

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se na zvýšení daní, socialismus si zaplatíme

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se…

Zaměstnancům se opět budou proplácet první tři dny nemoci. Levice prosadila zrušení karenční doby, když poslanci…

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která se stala senzací tvrdé muziky

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která…

Rakouská židovka utekla před nacisty, v Americe skládala hudbu, byla špionkou a novinářkou. Za pár dní jí bude…