Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PML MINI QED: Hybridní MINI - 480 kW a 0 - 100 km/h za 4,5 s

Ladislav Čermák
Diskuze (24)
Mezi výhody hybridního pohonu nepatří jen ekologická vstřícnost - malému MINI udělil hvězdné jízdní výkony

Britská vývojářská firma PML, věnující se špičkovým technologiím elektrického pohonu, se rozhodla demonstrovat možnosti současných technologií. Vybrala si k tomu vůz, který sice není - kvůli omezenému prostoru - tím nejvhodnějším, avšak svým charizmatem dodá celému projektu patřičný lesk. Po osmi měsících intenzivní spolupráce s firmou Synergy Innovations a předchozích čtyřech letech vývoje spatřily světlo světa dva funkční prototypy hybridního MINI, které posouvají vnímání elektrického pohonu.

Každý z nich má totiž v každém kole elektromotor o výkonu 120 kW s vlastní řídicí, protiblokovací a protismykovou jednotkou, který slouží zároveň jako rekuperační jednotka, schopná zcela nahradit klasické mechanické brzdy. Malý spalovací motor slouží výhradně k dobíjení akumulátorů a vůz je schopen čtyřhodinové jízdy bez nutnosti jej spouštět. Další možností je dobíjení z veřejné elektrické sítě. Při úplném vybití stačí energie vzadu umístěného malého motorgenerátoru na trvalou jízdu rychlostí cca 100 km/h

To není ale vše - potenciál čtyř silných elektromotorů totiž dokáže katapultovat okatý vozík z klidu na stokilometrovou rychlost za neuvěřitelných 4,5 s a bezpečně pokračovat až k 240 km/h. S elektromobilem si tak lze i zazávodit - málokterý spalovací motor se vyrovná tichým, malým a lehkým elektromotorům s ideálním průběhem kroutícího momentu.

Ladislav Čermák
Diskuze (24)
2. 10. 2006 15:49
Re: Neodpužené hmoty
Ja si to predstavuju takto: I toto kolo s elektromotorem je treba nejak odpruzit: Pouzije-li se klasicka vinuta pruzina ( bude-li to mozne), proc po draze pruziny nevest ke kolu nejaky vodic? Na druhou stranu: Uz pred dvaceti lety byly bezne veci jako senzory opotrebeni brzdovych desticek atp. Takovyto "senzor", dratek zataveny v desticce, taky byl spojeny s kastli a slo to.
2. 10. 2006 13:32
Re: Toto je budoucnost
Spalovaci motor je ctyrtakt dvouvalec 250 ccm 15kW pri 7000 rpm, at jsem hledal jak jsem hledal, nikde jsem hmotnost elektromotoru nenasel, jen v prospektu pisou, zse to jsou 24 fazovy vodou chlazeny 4x750nm/1800rpm Brushless, baterky Li-pol 300V 70Ah.
2. 10. 2006 13:17
Re: Neodpužené hmoty
Jeden ten motor ma mit 120kW, to je hodne. Neprekvapil aby mne hmotnost kolem 50 kg a to bych povazoval za uspech. Naopak problem prenosu energie bych tak dramaticky nevidel, bude to ale muset byt neco lepsiho, nez kousek prodluzky :-)
2. 10. 2006 13:11
Re: Toto je budoucnost
S tou cenou baterií je to otazka - cena bude porad asi relativne vysoka, protoze u baterii nejde o tu elektroniku, ale o kila kovu (Li, Mn...), jejichz ceny jsou proste dany a pujdou spise nahoru, nez dolu.
2. 10. 2006 11:20
Re: Neodpužené hmoty
To je pravda, ale hmotnost uz z fyzikalnich duvodu konstrukce elektromotoru urcitym omezenim bude. Teda dokud se nestane supravodivost za normalnich teplot realitou, v coz moc neverim ;-\ Na druhou stranu, usetri se spousta mista pro baterie :-)