29.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Podíl Suzuki ve Volkswagenu koupilo Porsche

Podíl Suzuki ve Volkswagenu koupilo Porsche

Rodiny potomků Ferdinanda Porscheho nyní v koncernu VW Group vlastní 52,2 procenta akcií.

Hodnota akcií Volkswagenu v posledních dnech kvůli kauze Dieselgate výrazně poklesla, jestliže na začátku minulého týdne měla akcie hodnotu asi 130 euro, dnes se prodává za zhruba 100 eur. Rodiny Piëch a Porsche se však tohoto propadu nebojí a svůj podíl v koncernu navýšily.

Rodiny potomků Ferdinanda Porscheho koupily 1,5% podíl v koncernu, který doposud vlastnila japonská automobilka Suzuki. Ta se k tomuto podílu dostala v roce 2010, krátce po tehdy oznámeném partnerství mezi Suzuki a Volkswagenem. Spolupráce ale kvůli sporům skončila, arbitrážní soud v srpnu rozhodl, že Volkswagen musí svůj podíl v japonské značce prodat. Akcií v bývalém partnerovi se zbavilo i Suzuki.

Podíl ve firmě rodiny Porsche a Piëch koupily prostřednictvím své společnosti Porsche Automobil Holding SE. Díky ní nyní vlastní už 52,2% VW Group. Firmu založil již v roce 1931 Ferdinand Porsche a zeť Anton Piëch, tehdy pod názvem Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH. Zajímavostí je fakt, že předsedou představenstva Porsche Automobil Holding SE je Martin Winterkorn, který donedávna šéfoval koncernu VW Group.

Provedená transakce odpovídá 4,397 milionům kmenových akcií. Obě strany se dohodly na tom, že nezveřejní kupní cenu akcií. Kvůli tomu není jasné, zda se Porsche Automobil Holding SE povedlo využít aktuální krizi a nakoupit akcie za nízkou cenu.

Psali jsme: Akcie VW po skandálu s emisemi padají o 20 procent

Porsche Automobil Holding SE ve vydaném prohlášení tvrdí, že nadále pokračuje ve své investiční strategii a zkoumá další možnosti k investování v celém výrobním řetězci automobilového průmyslu.

Volkswagen a Suzuki se na vzájemném partnerství v oblasti vývoje a výroby dohodly v roce 2009. Německý koncern chtěl využít znalostí japonské značky v segmentu nejmenších vozů, Suzuki naopak plánovalo získat techniku Volkswagenu pro vozy s hybridním pohonem.

Psali jsme: Proč skončila spolupráce mezi Volkswagenem a Suzuki?

Oba partneři ale nakonec nerealizovaly žádný společný projekt, v roce 2011 pak vyšly najevo spory mezi oběma automobilkami. Suzuki tehdy svého německého partnera obvinilo, že podkopává jeho nezávislost. Volkswagen kontroval s tvrzením, že Suzuki porušilo dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiat.

Spolupráce tak byla ukončena, definitivní tečkou za ní bylo letošní oznámení arbitrážního soudu, že Volkswagen musí prodat zpět svůj podíl v Suzuki. Na soud se obrátil japonský výrobce, kterému se nelíbilo, že mu Volkswagen nechce tyto akcie zpět prodat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…