Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion Concept - Návrat třílitrových Volkswagenů?

Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion Concept - Návrat třílitrových Volkswagenů?

 
 

Vedle sériového Pola měl v Ženevě premiéru koncept úspornějšího provedení Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI (55 kW).

Volkswagen se vrací s novou generací Pola tam, kde už jednou byl. Řeč je o malých úsporných autech, která značky VW a Audi propagovaly na přelomu tisíciletí.

Plně funkční koncept dvoumístného litrového auta - Volkswagenu se spotřebou 1 l/100 km - proslavila v roce 2002 jízda tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha na výroční konferenci. Jízda skončila průměrnou rychlostí 72 km/h a spotřebou 0,89 l/100 km, ale ani přes vysokou mediální výtěžnost této události se studie do výroby nedostala. Dodnes se však čas od času se objevují informace o jejím oživení.

Litrové auto bylo vyvrcholením éry honby za nízkou spotřebou v době, kdy to ještě nevyžadovaly žádné předpisy. Od roku 1999 Volkswagen nabízel speciálně upravený, ale plně sériový miniautomobil Lupo 3L TDI, s naftovým tříválcem 1,2 TDI PD (45 kW, 140 Nm), který plnil emisní normu Euro 4 jako jeden z vůbec prvních vozů na trhu a měl homologovanou kombinovanou spotřebu 2,99 l/100 km.

DOPORUČUJEME
TEST VW Lupo 3L TDI - Třílitrový zázrak (04/2005)

Technická náročnost řešení, použití drahých materiálů (hliník, hořčík) a relativně malá sériovost (prodáno necelých 30 tisíc vozů během 6 let produkce) přivedla Volkswagen k rozhodnutí ukončit výrobu modelu v roce 2005 bez přímého následníka. Hlavním problémem třílitrových aut (VW Lupo 3L, Audi A2 3L) tehdy byla vysoká cena (15.225 Euro za Lupo) a také určitá spartánskost provedení (vozy bez posilovače, klimatizace), na což Volkswagen později zareagoval podstatně levnějším, ale ne tak sofistikovaným řešením v modelech BlueMotion.

Polo BlueMotion Concept v Ženevě
Současná technika je zase o kus dál a nízká spotřeba, nebo chcete-li nízké emise CO2, jsou po deseti letech opět v kurzu. Po kapotou Pola BlueMotion je zase tříválec 1,2 TDI s nízkou spotřebou, ale tím podobnost s předchůdcem asi končí. Zatím jde o studii, ale jak samotný výrobce připouští, výroba je vysoce pravděpodobná. Mluví se o termínu únor 2010.

Nový motor 1,2 TDI (55 kW) má opět tříválcovou konstrukci, ale systém vstřikování již sází na společný tlakový zásobník common-rail, namísto dřívějšího vysokotlakého řešení čerpadlo-tryska.

Pro dosažení nižší spotřeby je světlá výška tohoto Pola snížena o 10 mm, má zakrytovaný podvozek, optimalizovanou aerodynamiku (součinitel odporu vzduchu 0,298), hmotnost sníženou na 1080 kg a 15palcové pneumatiky s nižším valivým odporem. Volkswagen tvrdí, že těmito úpravami dosáhl snížení spotřeby o 20 %. Automatické vypínání motoru a regenerace brzdné energie ušetří dalších 0,2 l. Udávaná hodnota emisí CO2 je 87 g/km, to znamená kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Do příchodu tříválcových Pol TDI bude barvy úsporných turbodieselů hájit z verze 1,6 TDI (66 kW) odvozené Polo BlueMotion, které má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (emise CO2 96 g/km).

Volkswagen v Ženevě představil také značku BlueMotionTechnologies, která bude zastřešovat všechny produkty a řešení, která přispívají ke snížení spotřeby paliva.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…