Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion Concept - Návrat třílitrových Volkswagenů?

Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion Concept - Návrat třílitrových Volkswagenů?

 
 

Vedle sériového Pola měl v Ženevě premiéru koncept úspornějšího provedení Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI (55 kW).

Volkswagen se vrací s novou generací Pola tam, kde už jednou byl. Řeč je o malých úsporných autech, která značky VW a Audi propagovaly na přelomu tisíciletí.

Plně funkční koncept dvoumístného litrového auta - Volkswagenu se spotřebou 1 l/100 km - proslavila v roce 2002 jízda tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha na výroční konferenci. Jízda skončila průměrnou rychlostí 72 km/h a spotřebou 0,89 l/100 km, ale ani přes vysokou mediální výtěžnost této události se studie do výroby nedostala. Dodnes se však čas od času se objevují informace o jejím oživení.

Litrové auto bylo vyvrcholením éry honby za nízkou spotřebou v době, kdy to ještě nevyžadovaly žádné předpisy. Od roku 1999 Volkswagen nabízel speciálně upravený, ale plně sériový miniautomobil Lupo 3L TDI, s naftovým tříválcem 1,2 TDI PD (45 kW, 140 Nm), který plnil emisní normu Euro 4 jako jeden z vůbec prvních vozů na trhu a měl homologovanou kombinovanou spotřebu 2,99 l/100 km.

DOPORUČUJEME
TEST VW Lupo 3L TDI - Třílitrový zázrak (04/2005)

Technická náročnost řešení, použití drahých materiálů (hliník, hořčík) a relativně malá sériovost (prodáno necelých 30 tisíc vozů během 6 let produkce) přivedla Volkswagen k rozhodnutí ukončit výrobu modelu v roce 2005 bez přímého následníka. Hlavním problémem třílitrových aut (VW Lupo 3L, Audi A2 3L) tehdy byla vysoká cena (15.225 Euro za Lupo) a také určitá spartánskost provedení (vozy bez posilovače, klimatizace), na což Volkswagen později zareagoval podstatně levnějším, ale ne tak sofistikovaným řešením v modelech BlueMotion.

Polo BlueMotion Concept v Ženevě
Současná technika je zase o kus dál a nízká spotřeba, nebo chcete-li nízké emise CO2, jsou po deseti letech opět v kurzu. Po kapotou Pola BlueMotion je zase tříválec 1,2 TDI s nízkou spotřebou, ale tím podobnost s předchůdcem asi končí. Zatím jde o studii, ale jak samotný výrobce připouští, výroba je vysoce pravděpodobná. Mluví se o termínu únor 2010.

Nový motor 1,2 TDI (55 kW) má opět tříválcovou konstrukci, ale systém vstřikování již sází na společný tlakový zásobník common-rail, namísto dřívějšího vysokotlakého řešení čerpadlo-tryska.

Pro dosažení nižší spotřeby je světlá výška tohoto Pola snížena o 10 mm, má zakrytovaný podvozek, optimalizovanou aerodynamiku (součinitel odporu vzduchu 0,298), hmotnost sníženou na 1080 kg a 15palcové pneumatiky s nižším valivým odporem. Volkswagen tvrdí, že těmito úpravami dosáhl snížení spotřeby o 20 %. Automatické vypínání motoru a regenerace brzdné energie ušetří dalších 0,2 l. Udávaná hodnota emisí CO2 je 87 g/km, to znamená kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Do příchodu tříválcových Pol TDI bude barvy úsporných turbodieselů hájit z verze 1,6 TDI (66 kW) odvozené Polo BlueMotion, které má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (emise CO2 96 g/km).

Volkswagen v Ženevě představil také značku BlueMotionTechnologies, která bude zastřešovat všechny produkty a řešení, která přispívají ke snížení spotřeby paliva.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: VW Polo BlueMotion…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…