Porsche 911 Carrera 2.7 RS: Devětsetjedenáctka za 25 milionů korun

 

Staré Porsche 911 je klasikou, obzvlášť tehdy, pokud jde o první Carreru RS. Její ceny rostou do nadoblačných výšin.

Ti, kdo si Carreru 2.7 RS v první polovině 70. let koupili a od té doby ji mají v garáži, občas vyjedou a pečují o ni, si mohou mnout ruce. Stala se kultem a legendou, současní sběratelé nejvíce vyhledávají právě ji. Porsche dominovalo s 917 závodům sportovních prototypů v Evropě (včetně Le Mans) a později i za oceánem, stavělo ale i menší stroje po vrchy, v rallye uspělo s devětsetjedenáctkami. Také Carrera má závodní rodokmen, i když ve skutečnosti vycházela z 911 S. Ale šlo zároveň o homologační speciál...

Světu se představila poprvé na autosalonu v Paříži 1972. V zádi se ukrýval nepřeplňovaný plochý šestiválec 2687 cm3 s rozvodem OHC, pochopitelně vzduchem chlazený, o výkonu 155 kW (210 koní). K němu mu dopomohlo i mechanické vstřikování od Bosche. Pětistupňová převodovka představovala samozřejmost. Porsche používalo u podvozku s rozvorem 2,27 m tradičně odpružení torzními tyčemi, vpředu byly vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, příčné zkrutné stabilizátory pak na obou nápravách. Carrery samozřejmě nepřišly o čtveřici kotoučových brzd, ty se při maximální rychlosti 240 km/h zatraceně hodily.

„Rennsport“ (význam zkratky RS) vznikal ve dvou verzích, Sport (či v anglicky mluvících zemích Lightweight) oholený na kost sloužil pro závody, Touring byl silniční variantou s čalouněním a dalšími prvky nutnými k použití v běžném provozu, některé kusy měly i klimatizaci! Když prototyp poprvé spatřili obchodníci Porsche, prohlásili, že pět stovek aut se zákazníkům prostě neprodá. Že to byl nesmysl, to dnes víme, šéf závodního oddělení Ernst Fuhrmann měl pravdu. po autech se jen zaprášilo a šťastní majitelé posílali do Zuffenhausenu dopisy plné superlativů. První sérii záhy následovaly další dvě, aby se poptávku podařilo uspokojit. Nejvíce jich bylo bílých s červenobílými nápisy na bocích.

Atypicky oranžový exemplář s číslem podvozku 9113601018, motoru 6630992 a převodovky 7831000 má za sebou bohatý život a na prvních Carrerách RS je obecně zkrátka něco zvláštního. Výraznou barvu pojmenovalo Porsche ve svém katalogu jako „signální žlutou“ (Signal Yellow) a je dost vzácná. V interiéru najdeme sportovní sedačky a originální autorádio Becker Mexico Olympia s přehrávačem kazet, oranžový skvost má i elektricky posuvnou střechu. Nechybí dokumentace, rezervní kolo, sada nářadí a manuály v němčině včetně modrých a hnědých obalů...

Auto koupil obchodník s historickými závodními Porsche Kevin Jeanette v Japonsku pro Lee Giannoneho v roce 2005 (smlouva v japonštině se dochovala rovněž). Přestříkané na bílo nebylo zrovna v nejpůvodnějším stavu, navíc potřebovalo renovaci. Bylo tak kompletně rozebráno do šroubku a chybějící nebo unavené díly nahrazeny jinými, originálními, sháněly se všude po světě. A to samozřejmě dlouho trvalo. Třeba volant se podařilo objednat v Británii, jiné díly přišly z Austrálie, další z Nizozemí, většinou se jednalo o tzv. „bižuterii“, tedy znaky. Rozebíraly se a čistily dokonce i kabelové svazky podle standardů samotné automobilky, neboť právě takové detaily, které nejsou na první pohled patrné, svědčí i pečlivé práci. Tohle všechno se dělo u Gunner Racing, kteří umějí vrátit život i devětsetsedmnáctkám, za přispění Jeanetta i Giannoneho. Největší problém byl s montáží skel, lakování představovalo hračku.

Carrera poté získala hlavní cenu na Porsche Parade 2008 v Charlotte (Severní Karolína), její znovuvzkříšení tedy trvalo takřka čtyři roky. Auto na přehlídku oba muži přivezli z West Palm Beach na podvalníku, ale nikdy předtím jej neřídili, prostě to nestihli. Naštěstí se nutná předváděcí jízda povedla bez problémů. Navíc se skvost krátce po akci podařilo prodat do Kalifornie, samozřejmě určitě se ziskem. Bývalý majitel jej také občas používal k vyjížďkám.

911 Carrera RS 2.7 je aktuálně ve špičkové kondici, což potvrdil expert na Porsche Dirk Layer. Není tedy divu, že aukční síň RM Sotheby's v jejím případě stanovila cenu v rozmezí od 900 tisíc do milionu amerických dolarů (22,2-24,7 milionu korun). Jeden z nejkrásnějších dochovaných exemplářů nabídla v aukci Driven by Disruption v New Yorku 10. prosince. Je stratosférická částka problémem? Evidentně není, oranžový kousek se nakonec prodal za 918.500 dolarů (22,7 milionu korun). Milionovou metu v americké měně však nepřekročil.

JAKE.AUTO.CZ: Klasické Porsche 911 z let 1964-1989 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: RM Sotheby's, Supercars.net

Štítky Porsche Sportovní Kupé

 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera 2.7 RS:…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Martini, baby? Dejte si Porsche 934/5 Kremer a Volkswagen T2 v jeho barvách Martini, baby? Dejte si Porsche 934/5 Kremer a Volkswagen T2 v jeho barvách

Společnost Bonhams zařadila do své květnové aukce…

Radikální a úžasná úprava klasického Porsche 911 od DP Motorsport Radikální a úžasná úprava klasického Porsche 911 od DP Motorsport

Jsou úpravy aut, jež dávno dosáhla veteránského věku,…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…