reklama


7.10. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Porsche 911 Carrera 4: Turbo i pro čtyřkolky

 

Přeplňovaný motor se v rámci faceliftu představuje také pro Porsche 911 s pohonem všech kol, konkrétně pro modely Carrera 4 a Targa 4. Bojíte-li se zadního pohonu, tohle jsou verze pro vás.

Porsche sejmulo plachtu z faceliftovaných modelů 911 Carrera 4, Carrera 4 Convertible a Targa 4. Automobily vycházejí z běžné 911, mají však o znatelných 44 mm širší rozchod zadních kol a nechybí ani tradiční pruh spojující zadní svítilny, který podle značky vytváří trojrozměrný efekt. Standardem pro čtyřkolky je adaptivní odpružení PASM, které přibližuje auto o 10 mm blíže zemi než běžná 911 s výchozím podvozkem.

Řízení zadní nápravy je dostupné jako příplatková výbava k silnějšímu modelu 911 Carrera 4S a kromě zlepšení ovladatelnosti či stability přichází i zmenšení průměru otáčení o 0,4 metru. V kombinaci s elektrohydraulicky řízeným pohonem všech kol nabízí Porsche 911 4x4 vůbec poprvé lepší hodnoty zrychlení než výchozí zadokolka. Klasická Carrera 4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,1 sekundy, model 4S to zvládá za pouhé 3,8 sekundy. Údaje platí pro vozy vybavené dvouspojkovou automatickou převodovkou PDK a paketem Sports Chrono. Těžší kabriolet potřebuje o 0,2 sekundy více. Maximální rychlosti vozů se pohybuje od 287 do 305 km/h.

Třílitrové šestiválce pod zadní kapotou totiž disponují výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 450 N.m pro Carreru 4, zatímco varianta 4S se může pyšnit hodnotami 309 kW (420 koní) a točivým momentem 500 N.m, což jsou čísla na úrovni patnáct let starého modelu 996 Turbo. Lepší výkony Carrery 4S vycházejí z modifikovaných turbodmychadel, specifického výfukového systému a jiného naladění. Upravený je také pohon všech kol, který reaguje rychleji a citlivěji díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo.

Porsche 911 Carrera 4 GTS – Srdeční záležitost

Ruku v ruce s vyšším výkonem přeplňovaného agregátu jde i minimálně papírové snížení spotřeby. Kupříkladu Carrera 4 Cabriolet s PDK nyní spotřebuje o 0,8 litru méně, tedy 7,9 litrů. Nejvýraznější zlepšení však dosáhly modely Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S, a to o 1,2 litru na rovných osm litrů na sto kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video) Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video)

Německý Playmobil má své bohaté nabídce figurek a…

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový,…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama