Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
10 Fotogalerie

Porsche 911 Carrera 4: Turbo i pro čtyřkolky

Přeplňovaný motor se v rámci faceliftu představuje také pro Porsche 911 s pohonem všech kol, konkrétně pro modely Carrera 4 a Targa 4. Bojíte-li se zadního pohonu, tohle jsou verze pro vás.

Porsche sejmulo plachtu z faceliftovaných modelů 911 Carrera 4, Carrera 4 Convertible a Targa 4. Automobily vycházejí z běžné 911, mají však o znatelných 44 mm širší rozchod zadních kol a nechybí ani tradiční pruh spojující zadní svítilny, který podle značky vytváří trojrozměrný efekt. Standardem pro čtyřkolky je adaptivní odpružení PASM, které přibližuje auto o 10 mm blíže zemi než běžná 911 s výchozím podvozkem.

Řízení zadní nápravy je dostupné jako příplatková výbava k silnějšímu modelu 911 Carrera 4S a kromě zlepšení ovladatelnosti či stability přichází i zmenšení průměru otáčení o 0,4 metru. V kombinaci s elektrohydraulicky řízeným pohonem všech kol nabízí Porsche 911 4x4 vůbec poprvé lepší hodnoty zrychlení než výchozí zadokolka. Klasická Carrera 4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,1 sekundy, model 4S to zvládá za pouhé 3,8 sekundy. Údaje platí pro vozy vybavené dvouspojkovou automatickou převodovkou PDK a paketem Sports Chrono. Těžší kabriolet potřebuje o 0,2 sekundy více. Maximální rychlosti vozů se pohybuje od 287 do 305 km/h.

Třílitrové šestiválce pod zadní kapotou totiž disponují výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 450 N.m pro Carreru 4, zatímco varianta 4S se může pyšnit hodnotami 309 kW (420 koní) a točivým momentem 500 N.m, což jsou čísla na úrovni patnáct let starého modelu 996 Turbo. Lepší výkony Carrery 4S vycházejí z modifikovaných turbodmychadel, specifického výfukového systému a jiného naladění. Upravený je také pohon všech kol, který reaguje rychleji a citlivěji díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo.

Ruku v ruce s vyšším výkonem přeplňovaného agregátu jde i minimálně papírové snížení spotřeby. Kupříkladu Carrera 4 Cabriolet s PDK nyní spotřebuje o 0,8 litru méně, tedy 7,9 litrů. Nejvýraznější zlepšení však dosáhly modely Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S, a to o 1,2 litru na rovných osm litrů na sto kilometrů.