Porsche 911 Carrera S není jen přečipovaná Carrera
Porsche 911 Carrera a 911 Carrera S od letošní modernizace pohání dvakrát přeplňované šestiválce o shodném objemu tři litry. Motory obou verzí faceliftované 911 se ale neliší jen svým naladěním. V exkluzivním rozhovoru nám to prozradil viceprezident produktové řady 911 August Achleitner.
Oba šestiválce použivají jiná turbodmychadla, základní Carrera o maximálním plnicím tlaku 0,9 bar, zatímco u Carrery S tato hodnota činí 1,1 bar. Achleitner tak tvrdí, že základní Carreru nelze přetvořit v silnější Carreru S jen lehkým přeladěním řídicí jednotky motoru.
Achleitner též prozradil, že modernizovaná 911 je zhruba o 30 kilogramů těžší než předchůdce. Důvodem je právě přeplňovaný motor, který kvůli dvojici turbodmychadel či mezichladiči přidává 18 kilogramů. Zbytek nárůstu váhy je způsoben použitím silnější převodovky (která zvládne výrazně vyšší točivý moment), nového brzdového systému nebo širších kol.
Hlavním důvodem příchodu přeplňovaného motoru jsou emise, Achleitner ale říká, že Porsche chtělo zákazníkům nabídnout také více síly. „Nikdo nekupuje 911 kvůli spotřebě,“ přiznává Achleitner.
Modernizovaná 911 sice dostala menší motor (Carrera S zatím měla atmosférický 3,8litr), se čtyřválcem ale zatím nemáme počítat. „Šestiválec zůstane v 911 co nejdéle to půjde,“ sdělil nám viceprezident řady 911. V současné generaci nepřijde ani plug-in hybrid, nutná technika by se do nynější karoserie 911 zkrátka nevešla. V příští generaci ale na hybrid podle všeho dojde.