Porsche 911: S motorem úplně vzadu i v příští generaci
Porsche 911 od jeho vstupu na scénu v roce 1963 ve všech jeho dosavadních generacích charakterizoval plochý šestiválec uložený za zadní nápravou. Současná generace se pak prodává už čtyři roky, na podzim roku 2015 se dočkala zásadní modernizace, a tak se už pomalu hovoří o nástupci.
Prozatím se spekulace ohledně nové generace 911 točily většinou kolem příchodu verze s hybridním pohonným systémem, ale díky představení nového provedení čistě závodního modelu 911 RSR letos v listopadu se objevují zprávy o změně umístění motoru.
Porsche 911 RSR ve své nejnovější podobě má totiž motor před zadní nápravou a v souvislosti s tím, se začalo spekulovat o tom, že automobilka si tímto vozem dělá cestu pro uvedení nové generace 911 s motorem uprostřed. Tyto spekulace pak ještě dále přiživuje příprava konkurenčního Chevroletu Corvette s motorem uprostřed, čímž má dojít k prolomení tradice budované od první poloviny padesátých let.
Podle informací, které získal magazín Car and Driver z automobilky Porsche se tradicionalisté změny umístění motoru u Porsche 911 obávat nemusejí a mohou i nadále počítat s jeho uložením až za zadní nápravou.
Důvodem pro zachování koncepce s motorem uloženým vzadu ovšem není jen lpění na tradici, ale rovněž skutečnost, že 911 s motorem před zadní nápravou již nemůže nabídnout interiér s uspořádáním sedadel 2+2 a příliš se přiblíží modelům 718 Boxster a Cayman.
Vedle dosavadního umístění motoru zůstane 911 věrné i počtu šesti válců a nebude u něj použit čtyřválec jako u dvojice s číselným označením 718, ale dočkáme se rozšíření nabídky verzí o hybrid s dojezdem okolo 50 km čistě na elektřinu.
Porsche 911 ve své nové generaci má navíc dorazit s výrazně rozšířeným rozchodem kol a to především vpředu. Dále máme počítat s verzemi s pohonem zadních i všech čtyř kol, karoseriemi kupé i kabriolet a designem rozvíjejícím styl nové generace modelu Panamera. Představení i uvedení na trh se pak očekává před koncem tohoto desetiletí.