Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Porsche: Konec sedmistupňového manuálu?

David Bureš
Diskuze (15)
Aktuální generace Porsche 911 přijela v roce 2012 s unikátním sedmistupňovým manuálem. Nástupce se ho zřejmě zbaví.

Současná generace Porsche 911 se prodává už čtyři roky, na podzim roku 2015 se dočkala zásadní modernizace, a tak se už pomalu hovoří o nástupci. Ten už patrně nedostane netradiční sedmistupňovou manuální převodovku, která je dostupná pro dnešní verzi. Nebude totiž potřeba.

To však neznamená, že by se Porsche 911 manuálu zcela zbavilo. Automobilka sice vidí stále rostoucí zájem o dvouspojkovou převodovku, tu manuální ale hodlá v nabídce zachovat. „Z manuálu se stává konkurenční výhoda, skoro všichni soupeři se ho zbavili,“ tvrdí vedoucí produktové řady 911 August Achleitner. Jen z té sedmistupňové patrně opět přejde na šestistupňovou verzi.

U sedmistupňového manuálu sice Porsche zdůrazňovalo vyšší komfort na dálnici díky dlouhému nejvyššímu převodu a souvisejícími nízkými otáčkami ve vysoké rychlosti, hlavním důvodem jeho nasazení ale samozřejmě byly emisní normy. V rámci modernizace ale 911 přešla z atmosférického na přeplňovaný motor, který si uchová i nástupce, a u takového řešení už manuál se sedmi kvalty není úplně potřeba. Díky většímu točivému momentu turboagregátu lze prodloužit jednotlivé stupně, a tak rázem dlouhý sedmý stupeň není potřeba.

Porsche navíc po boku sedmistupňového manuálu v 911 nadále nabízí i ručně řazený šestikvalt, a to v unikátní verzi 911 R. Nabídka dvou různých manuálů přitom z ekonomického hlediska nedává moc smysl, což dále podporuje spekulace o tom, že sedmikvalt skončí. Převodovku z 911 R (která se patrně objeví i v modernizované 911 GT3) však budoucí 911 nepoužije, je totiž speciálně navržena pro tento model, když je kvůli dosažení co nejlepší dynamiky osazena velice krátkými kvalty. To se sice hodí u puristicky navrženého modelu, nikoliv však u základní verze, sloužící dnes hlavně jako gran turismo.

Co se týče techniky příští 911, je už jasné, že automobil dostane i hybridní verzi. V jejím případě ale s manuálem nepočítejme, podle Porsche je sice taková kombinace technicky možná, nedává ale příliš smysl kvůli svým nevýhodám.

„Jestliže máte manuál, ztratíte příliš rekuperačního potenciálu a také výkonového potenciálu, protože ne vždy víte, co řidič udělá v dalším kroku. U automatu se o tuto kontrolu stará řídicí jednotka, která může dobře zasáhnout do plánování elektrického a mechanického brzdění,“ vysvětluje vedoucí vývoje Porsche Michael Steiner.

David Bureš
Diskuze (15)
9. 10. 2016 19:14
Re: TRAPNOU PŘEVODOVKU FOSILNÍ PŘEŽITEK DÁVNO VYŘEŠILY ELEKT
to jsem si opravdu ale opravdu všiml milý Arese, že jsi trapný, ba co víc jsi ještě stručný anebo málo výřečný? či hloupý jen s výučákem... Pověz nám milý Arese, co jsi? >:D >:D >:D
9. 10. 2016 19:09
Re: TRAPNOU PŘEVODOVKU FOSILNÍ PŘEŽITEK DÁVNO VYŘEŠILY ELEKT
ale nikoli :-) to si jen ty fosilní dízlák obsah vykládáš ku obrazu svému ;-) Já jsem vám JEN tu vaši připosrr kumunitu tady na autu.cz trošku TESLA rozjebal neboj se nic :-) Podívej, jen za Září 2016 +13 kousků [odkaz] [odkaz] nových TESLA [odkaz] [odkaz] v rakovinou [odkaz] prolezlý Český díře a na Moravě ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
7. 10. 2016 14:16
Re: protichůdné pr kecy
V NEDC je řazení u manuálů pevně dané a využívá se jen pěti stupňů. Pětka pětistupňové převodovky bude pravděpodobně těžší než pětka šesti- nebo sedmistupňové, proto je výhodnější. Z hlediska spotřeby v provozu však může být výhodnější počet stupňů zvedat, jako se to děje u automatů, které si můžou v NEDC řadit, jak chtějí.

O téhle převodovce se říkalo, že je to derivát PDK, což mi zavání náklady. Zajímavé je, že Boxster a Cayman ji nedostaly.
Avatar - beibej
6. 10. 2016 20:52
protichůdné pr kecy
Když škodovka do grýnlajnu dala jen 5ti kvalt zdůvodňovala to tím, že je to pro nižší spotřebu. Tak jak může porš dělat pro ten samej cíl přesně opačnou věc? AHA?
Avatar - CHerokee
6. 10. 2016 18:32
Re: TRAPNOU PŘEVODOVKU FOSILNÍ PŘEŽITEK DÁVNO VYŘEŠILY ELEKT
Děláš Tesle neskutečnou antireklamu, aniž si to uvědomuješ. Krom toho, že tady by jí stejně pšenka nekvetla, tak vytváříš iluzi, že elektrickými vozy jezdí jen pomatenci jako ty a tam nikdo rozumný patřit nechce.

Já jsem rád, že si můžu hrát se spojením 8 válec + manuál. Dokud ještě jsou. Pak nám to zůstane jen u veteránů.