Porsche 911 Targa: Proč skládat střechu ručně, když to jde elektricky
Kamarád má Hondu CRX třetí generace, známou též jako CRX Targa nebo CRX del Sol. Když si chce užívat jízdy s větrem ve vlasech, klasicky odjistí na dvou místech střešní díl, vyleze z auta a odnese jej do kufru, kde má vyhrazen speciální prostor pod víkem, s nímž jej lze zvedat a bezproblémově se tak dostat do kufru. U výkonných verzí VTi pak byly střecha a víko kufru ovládány elektricky. Systém to byl jednoduchý, ale časově poněkud náročný.
Porsche se v současné generaci 911 (991) rozhodlo vrátit se ke klasické Tarze se střešním obloukem a odnímatelným střešním dílem, což s sebou přineslo také nutnost vyřešit jeho elektrické sklápění, protože na rozdíl od "zlaté automobilové éry" si lze jen těžko představit současného zhýčkaného majitele sporťáku za pár milionů, pobíhajícího s panelem kolem auta. Jak technika za téměř 20 let pokročila? Na nejnovějších videích Porsche můžete vidět, že jakkoli vypadá odklápění poloviny střechy komplikovaněji, princip zůstal víceméně stejný. Co se ovšem dramaticky změnilo, je rychlost této procedury.