Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Targa: Proč skládat střechu ručně, když to jde elektricky

Michal Fokt
Diskuze (21)
Když máte auto za pár milionů, tak se přece nebudete obtěžovat ruční manipulací s čímkoli kromě volantu a pedálů. Jak tedy Porsche vyřešilo elektrické sklápění střešního dílu u nového 911 Targa?

Kamarád má Hondu CRX třetí generace, známou též jako CRX Targa nebo CRX del Sol. Když si chce užívat jízdy s větrem ve vlasech, klasicky odjistí na dvou místech střešní díl, vyleze z auta a odnese jej do kufru, kde má vyhrazen speciální prostor pod víkem, s nímž jej lze zvedat a bezproblémově se tak dostat do kufru. U výkonných verzí VTi pak byly střecha a víko kufru ovládány elektricky. Systém to byl jednoduchý, ale časově poněkud náročný.

Porsche se v současné generaci 911 (991) rozhodlo vrátit se ke klasické Tarze se střešním obloukem a odnímatelným střešním dílem, což s sebou přineslo také nutnost vyřešit jeho elektrické sklápění, protože na rozdíl od "zlaté automobilové éry" si lze jen těžko představit současného zhýčkaného majitele sporťáku za pár milionů, pobíhajícího s panelem kolem auta. Jak technika za téměř 20 let pokročila? Na nejnovějších videích Porsche můžete vidět, že jakkoli vypadá odklápění poloviny střechy komplikovaněji, princip zůstal víceméně stejný. Co se ovšem dramaticky změnilo, je rychlost této procedury.

Michal Fokt
Diskuze (21)
19. 1. 2014 00:40
hmm
auto esesáka co v továrnách vykořisťoval židy. Tady se oslavuje. Hnus.
17. 1. 2014 23:00
Re: Efektné
Napriklad BMW 3 cabrio - teraz 4 cabrio - cely stresny modul s hydraulikou a zadnou kapotou 160 kilo. Z4 - cely stresny modul s kapotou 80 kilo a F148 - cely stresny modul s hydraulikou 40 kilo. No ale F148 ma stresne panely z hliniku.

Ovladanie strechy pri F148 je mozne len ked auto stoji. Ide to aj za jazdy, ale z bezpecnostnych dovodov je to lepsie. Staci si predstavit koliziu pocas otvarania, alebo zatvarania a potom tie sudne spory v USA.

To Porsche ani zdaleka nie je zlozite. Treba pozriet VW Eos, alebo Volvo C70. To sa deju ine veci. Najhorsie je zvladnut tesnenia. Tie su velmi komplikovane a asi tesnenia budu prva vec, ktoru je casom treba menit. Tiez hydraulika. Proste tieto hracky su dost komplikovane. Najjednoduchsie je na tom Mazda MX5. Jednoducha platena strecha rucne ovladana podobne ako v dvojsedadlovom Mini.

A cena nahradnych dielov? Nova kompletna strecha s hydraulikou a zadnym plechovym krytom na Porsche 911 ( 991 ) Cabrio cca 17.000 euro. Len novy vonkajsi latkovy potah cca 3000euro
Avatar - beibej
17. 1. 2014 22:04
Re: rucne ovladanie
Ferrari 308 cca3m11s
[odkaz]
Avatar - Martin911Turbo
17. 1. 2014 21:34
Re: rucne ovladanie
Měl to Smart Roadster coupe :-)
Avatar - salamoon
17. 1. 2014 17:10
rucne ovladanie
neviem uz ktore auto to ma tak,ze sa platnena strecha da rucne posunut z miesta vodica..... tu to kludne stacilo taktiez....sadnut do auta,odistit poistku a rucne to posunut/zrolovat niekde pod obluk za sedadla...ale to by nebolo tak efektne :P