Porsche: ANO pro Panameru Sports Coupé
Automobilka sužovaná nejrůznějšími nepotvrzenými zprávami, špionážními fotografiemi a skicami v předních německých médiích, konečně oficiálně potvrdila většinu z informací, které byly již dříve neoficiálně zvěřejněny. Čtyřdveřový automobil se sportovní siluetou pojme čtyři cestující, bude se jmenovat Panamera a na svět se dostane zřejmě až v roce 2009. To v případě, že vše půjde podle plánu, který schválilo vedení automobilky.
Nové Porsche již viděli první potenciální zákazníci a podle jejich svědectví prý půjde o sportovní čtyřdveřové kupé, jehož tvary připomínají klasické Porsche 911. Tedy žádné Porsche ve stylu Mercedesu R, o kterém hovořily dřívější spekulace německého Manager Magazinu. Pohon má mít na starost osmiválec z Porsche Cayenne Turbo (v atmosférickém a zážehovém provedení), resp. desetiválec z Carrery GT. Podle tiskové zprávy bude mít Panamera motor vpředu a pohon zadních kol, Auto Motor und Sport hovoří i o pohonu všech kol a dvouspojkové převodovce podobné konstrukce jakou nabízí VW Group pod jménem DSG.
Porsche potvrdilo, že nebude kooperovat s jiným výrobcem automobilů (jako to dělá v případě Cayenne), ale zaměří se na úzkou spolupráci s dodavateli. Pro Panameru bude vyvinuta mj. zcela nová podvozková platforma.
Karosérii bude, podle dříve zveřejněných neoficiálních informací, vyrábět Magna Steyr v rakouském Grazu a nalakovanou ji pak dopraví do nového lipského závodu Porsche (tzn. pravděpodobně přes území ČR), kde bude probíhat finální montáž.
Aby se v Lipsku Panamera usadila, bude potřeba rozšířit tento nový výrobní závod, což je naplánováno na rok 2006/2007. Porsche kvůli tomu zaměstná dalších 600 lidí v Lipsku a 400 ve vývojovém centru ve Weissachu a ve Stuttgartu-Zuffenhausenu, kde budou vyráběny motory pro čtyřdveřové Porsche.
Asi 40 procent všech dílů bude převzato z řad 911 a Cayenne, čímž budou sníženy vývojové a výrobní náklady. Německá přidaná hodnota (nákup levných dílů, prodej drahých hotových výrobků) na Cayenne, předmontovaném v bratislavském závodě VW činí více než 50 %, v případě Panamery má přidaná hodnota německé automobilky přesáhnout 70 % a tak visačka Made in Germany bude odpovídat realitě!
Oficiálně ohlášený plán odbytu hovoří o 20 tisících kusech a již nyní se podle Der Spiegelu počítá s tím, že bude možné v případě zavedení odvodit několik dalších karosářských variant.
Cena nového Porsche se bude pohybovat mezi 70000 a 100000 Euro, tedy někde mezi cenou současného základního Porsche 911 Carrera a Cayenne Turbo.
Dr. Wendelin Wiedeking, šéf Porsche AG, při příležitosti zveřejnění budoucnosti Panamery prohlásil: "Opravdu jsme věnovali tomuto rozhodnutí hodně času, ale teď víme jednu věc jistě: Panamera je správný model pro značku Porsche, protože má všechny znaky DNA opravdového sportovního vozu."