Porsche: ANO pro Panameru Sports Coupé

Porsche: ANO pro Panameru Sports Coupé

 
 

Německý výrobce sportovních automobilů včera potvrdil, že čtvrtá řada bude opravdu čtyřdveřový čtyřmístný automobil, který ponese jméno Panamera. První zákazníci si budou muset počkat až do roku 2009, kdy by se v Lipsku mělo nové Porsche začít vyrábět!

Automobilka sužovaná nejrůznějšími nepotvrzenými zprávami, špionážními fotografiemi a skicami v předních německých médiích, konečně oficiálně potvrdila většinu z informací, které byly již dříve neoficiálně zvěřejněny. Čtyřdveřový automobil se sportovní siluetou pojme čtyři cestující, bude se jmenovat Panamera a na svět se dostane zřejmě až v roce 2009. To v případě, že vše půjde podle plánu, který schválilo vedení automobilky.

Nové Porsche již viděli první potenciální zákazníci a podle jejich svědectví prý půjde o sportovní čtyřdveřové kupé, jehož tvary připomínají klasické Porsche 911. Tedy žádné Porsche ve stylu Mercedesu R, o kterém hovořily dřívější spekulace německého Manager Magazinu. Pohon má mít na starost osmiválec z Porsche Cayenne Turbo (v atmosférickém a zážehovém provedení), resp. desetiválec z Carrery GT. Podle tiskové zprávy bude mít Panamera motor vpředu a pohon zadních kol, Auto Motor und Sport hovoří i o pohonu všech kol a dvouspojkové převodovce podobné konstrukce jakou nabízí VW Group pod jménem DSG.

Porsche potvrdilo, že nebude kooperovat s jiným výrobcem automobilů (jako to dělá v případě Cayenne), ale zaměří se na úzkou spolupráci s dodavateli. Pro Panameru bude vyvinuta mj. zcela nová podvozková platforma.

Karosérii bude, podle dříve zveřejněných neoficiálních informací, vyrábět Magna Steyr v rakouském Grazu a nalakovanou ji pak dopraví do nového lipského závodu Porsche (tzn. pravděpodobně přes území ČR), kde bude probíhat finální montáž.

Aby se v Lipsku Panamera usadila, bude potřeba rozšířit tento nový výrobní závod, což je naplánováno na rok 2006/2007. Porsche kvůli tomu zaměstná dalších 600 lidí v Lipsku a 400 ve vývojovém centru ve Weissachu a ve Stuttgartu-Zuffenhausenu, kde budou vyráběny motory pro čtyřdveřové Porsche.

Asi 40 procent všech dílů bude převzato z řad 911 a Cayenne, čímž budou sníženy vývojové a výrobní náklady. Německá přidaná hodnota (nákup levných dílů, prodej drahých hotových výrobků) na Cayenne, předmontovaném v bratislavském závodě VW činí více než 50 %, v případě Panamery má přidaná hodnota německé automobilky přesáhnout 70 % a tak visačka Made in Germany bude odpovídat realitě!

Oficiálně ohlášený plán odbytu hovoří o 20 tisících kusech a již nyní se podle Der Spiegelu počítá s tím, že bude možné v případě zavedení odvodit několik dalších karosářských variant.

Cena nového Porsche se bude pohybovat mezi 70000 a 100000 Euro, tedy někde mezi cenou současného základního Porsche 911 Carrera a Cayenne Turbo.

Dr. Wendelin Wiedeking, šéf Porsche AG, při příležitosti zveřejnění budoucnosti Panamery prohlásil: "Opravdu jsme věnovali tomuto rozhodnutí hodně času, ale teď víme jednu věc jistě: Panamera je správný model pro značku Porsche, protože má všechny znaky DNA opravdového sportovního vozu."

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 






 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…