Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche chce navýšit produkci SUV Macan

Michal Fokt
Diskuze (24)
Porsche je tak povzbuzeno zájmem o své nové SUV, že chce změnit plán prodeje a pochopitelně i výroby a to více než o polovinu!

Na současnou politiku značky Porsche udělat ze sportovních aut nikoli nosnou část nabídky, ale pouze doplněk k běžné, byť exkluzivní produkci (relativně) masových modelů, můžete mít dost protichůdné názory. Je sice pravdou, že modely bez sportovních ambicí zajišťují firmě slušný zisk a tím pádem i spokojenou existenci, na druhou stranu v rámci koncernu VW takové aktivity nemá úplně zapotřebí a image značky to určitě neprospívá.

Bez ohledu na váš či náš názor však Porsche preferuje ziskovost, o čemž jasně vypovídá i vznik menšího SUV Macan. Ten vyvolal u potenciálních zákazníků tak pozitivní reakce, že Porsche ještě předtím, než první produkční auto opustí výrobní linku a zamíří k zákazníkovi, přemýšlí o přepracování prodejního plánu.

Ten původně počítal s produkcí 50.000 vozů ročně, marketingoví experti ovšem na základě nejnovějších průzkumů a dat usoudili, že Porsche Macan má potenciál objevit se ročně ve více než 80 tisících garážích a přesně na toto množství se nyní přepočítává plán výroby.

Porsche už dříve oznámilo, že původní cíl v roce 2018 vyrobit 200.000 vozů, bude splněn o dva roky dříve a právě Macan se má na tomto posunu podílet největší měrou, ať už se jich vyrobí 50 nebo 80 tisíc. Není ovšem vyloučeno, že jde jen o marketingový trik, jak vyvolat zprávami o velkém zájmu u lidí nákupní horečku, aby se pak mohlo chlubit, jak dlouhé pořadníky na Macan má. Je totiž otázkou, zda továrna v Lipsku vůbec takové množství aut zvládne.

Michal Fokt
Diskuze (24)
30. 1. 2014 15:47
Re: Bohatých ľudí je dosť
No, pokud to bude někdo chtít koupit (a že jich bude asi dost) tak ano, bude to hit. Možná ne pro tebe,ale to neurčuje "hitovost" produktu, jestli se to nějakému jedinci libí nebo ne.
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 1. 2014 01:52
Re: 911 MACANŮ
LR je s Evoquem tak za vodou, že ho nějaká tuctová koncernová plechovka nechá naprosto chladným ;-) Jinak VW úspěšně pokračuje v misi ničení slavné značky, už teď se image skládá jen z paskvilů jako je Cayenne a Panamera. Poslední 911 GT3 už není ničím výjimečné. 918 Spyder skončí ve stínu LaFerrari a P1. 911 GT2 nebude, protože by ho zákaznící nezvládli. Dle slov značky, která s předpokladem řidičského nadání kupujících vždycky počítala.

A tak se stalo Porsche dalším VWýdělečným obětním berákem nenasytné koncernové mašinerie. Chechtáky a portfolio mainstream pekáčů se jen pohrnou, ale z duše značky, kterou jsem měl kdysi i já v úctě, zbude pouhý skelet.
Avatar - VL4D
23. 1. 2014 22:59
Re: Je to Porsche
:yes:
Avatar - VL4D
23. 1. 2014 22:56
Re: 911 MACANŮ
Nevím, za co máš ty mínusy.

Já teda souhlasím. Nejedna prémiová (a k tomu sportovní) automobilka dnes SUV vyrábí, a když ne, tak aspoň plánuje.

Pro mne je Macan exkluzivním autem. Žádné offroady (na to tady máme úplně jiná auta), ale luxusní vozidlo schopné přepravit rodinu, a k tomu je opatřeno logem s obrovskou tradicí a odpovídající kvalitou.

Za mne :yes:
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2014 20:39
Re: Bohatých ľudí je dosť
Počkej až tam začnou dávat tédéíčka, to bude hit :yes: >:D >:-[]