Porsche chce navýšit produkci SUV Macan
Na současnou politiku značky Porsche udělat ze sportovních aut nikoli nosnou část nabídky, ale pouze doplněk k běžné, byť exkluzivní produkci (relativně) masových modelů, můžete mít dost protichůdné názory. Je sice pravdou, že modely bez sportovních ambicí zajišťují firmě slušný zisk a tím pádem i spokojenou existenci, na druhou stranu v rámci koncernu VW takové aktivity nemá úplně zapotřebí a image značky to určitě neprospívá.
Bez ohledu na váš či náš názor však Porsche preferuje ziskovost, o čemž jasně vypovídá i vznik menšího SUV Macan. Ten vyvolal u potenciálních zákazníků tak pozitivní reakce, že Porsche ještě předtím, než první produkční auto opustí výrobní linku a zamíří k zákazníkovi, přemýšlí o přepracování prodejního plánu.
Ten původně počítal s produkcí 50.000 vozů ročně, marketingoví experti ovšem na základě nejnovějších průzkumů a dat usoudili, že Porsche Macan má potenciál objevit se ročně ve více než 80 tisících garážích a přesně na toto množství se nyní přepočítává plán výroby.
Porsche už dříve oznámilo, že původní cíl v roce 2018 vyrobit 200.000 vozů, bude splněn o dva roky dříve a právě Macan se má na tomto posunu podílet největší měrou, ať už se jich vyrobí 50 nebo 80 tisíc. Není ovšem vyloučeno, že jde jen o marketingový trik, jak vyvolat zprávami o velkém zájmu u lidí nákupní horečku, aby se pak mohlo chlubit, jak dlouhé pořadníky na Macan má. Je totiž otázkou, zda továrna v Lipsku vůbec takové množství aut zvládne.