Porsche nebude vyrábět auta mimo Německo

 

Hodlá Porsche vyrábět své vozy také mimo svou domovskou zemi? V dohledné době nikoliv, spekulace o nových továrnách kupříkladu v USA i jinde tak mohou vzít klidně za své.

Porsche v současné době produkuje své modely v hlavním závodě v Zuffenhausenu, spřízněná řada Boxster/Cayman našla v generaci 981 prozatím místo v bývalé továrně Karmann v Osnabrücku, kterou Volkswagen koupil. Macan a Panamera se pak rodí u VW v Lipsku, stejně jako Cayenne. S ním je to trochu složitější. Pochopitelně nemůžeme zapomínat na Bratislavu, jenže velké SUV nevyjíždí z bran kompletní. Interiér se přidává až v Lipsku, kde také probíhá finální montáž a pečlivá výstupní kontrola.

Nedávno ovšem prestižní výrobce otevíral pro změnu severoamerické ředitelství v Atlantě a Autoblog vyzpovídal (po chatu) šéfa prodeje a marketingu Bernharda Maiera. Ohledně možného zahájení produkce kdekoli jinde mimo Německo (třeba ve zmíněných Spojených státech, případně v Číně) uvedl: „Není to v našich plánech. Na jedné straně se budeme držet kořenů a stabilizujeme naše výrobní závody v Německu. Na druhé straně chceme zůstat velmi exkluzivním producentem a postavit auto mimo Německo není z dnešního pohledu pravděpodobně možné.“ Neuvidíme ani vůz na koncernové platformě MQB. „V současnosti ho také neplánujeme. Bereme některé komponenty, pokud jsou skutečně vhodné pro naše auta.“ U větších řad je tomu samozřejmě jinak.

Porsche ale převezme od VW některé informační systémy, má navigaci dokonce i pro klasické modely 911! Propírá se také problematika elektronických asistentů, které mohou vyústit až v plně samočinné ovládání, jen s nutným zásahem řidiče. Což pochopitelně není nic pro Porsche, tady existuje spousta etických otázek, na které ani vysocí představitelé automobilky neznají odpověď. Bezpilotní porsche si přestavit dokáže málokdo, marketingový šéf se vyjádřil v tom smyslu, že pokud moderní technika přispěje bezpečnosti, bránit se jí nebudou. Už takové vyspělé pomocníky koneckonců mají. Ale vozy bude možné samozřejmě ovládat i nadále.

Hybridům, downsizingu a turbodmychadlům ale neuniknou, třeba už v modernizované 911. Porsche má s malými turbomotory obrovské zkušenosti v závodech, vždyť tuto techniku začalo vyvíjet už před takřka půlstoletím. Motor TAG pro formuli 1, se kterým v letech 1984 a 1985 dominoval McLaren ve formuli 1, také vznikl zde. „Zmenšování je nezbytně nutné. Zpravidla jsme měli závodech vždy menší motory než konkurence, ale vyhrávali jsme. Více než 30.000 vítězství je hodnotou, která mluví sama za sebe. Účinnost a efektivita jsou pro nás a naše inženýry velmi důležité. A myslíme si, že potřeby budoucí mobility jsou úzce spojeny s nižší spotřebou, zvláště když mluvíme o velkých městech. Plug-in hybrid k ní přispívá pozitivně a dokonale sedí k naší značce.“ Maier zmínil supersport 918 se stále ještě atmosférickým spalovacím motorem doplněným o dvě elektrické jednotky. Ano, ty fungují dokonale, systémy spolupracují hladce. Jenže současný vývoj je vynucen legislativou Evropské unie. A to je prostě špatně! Hybridy a turba půdou v Zuffenhausenu ruku v ruce, jejich další vývoj nebude oddělený.

A co ekonomická stránka věci? Hodně velký potenciál má samozřejmě Čína. I když je dnes největším světovým automobilovým trhem, motorizace v Říši středu zatím není na takové úrovni jako ve vyspělých a tradičních zemích, kupříkladu oproti USA je desetinová (70 aut na 1000 obyvatel). Ani roční dvacetimilionový odbyt prostě zemi s tak obrovským počtem obyvatel, aktuálně zhruba 1,36 miliardy, nemůže nasytit. A ne všichni Číňané samozřejmě mají na nové auto, o Porsche nemluvě. „V Číně působíme 14 let. Začali jsme v roce 2011 prodejem 226 vozů. Za loňský rok jsme na více než 27 tisících jednotkách,“ dokreslil situaci Maier konkrétními čísly.

Porsche roste i v USA a samozřejmě vstupuje do nových segmentů, viz zatím velmi úspěšné menší SUV Macan. Vyloženě sportovní modely značky včetně klasiky 911 jsou dnes jakýmsi bonusem. Ohledně další expanze Maier řekl, že nějaké nápady jsou, ale mluvit o nich v tuto chvíli nemůže. Pouze dodal, že v této věci nebylo dosud nic rozhodnuto. „Co se týče naší aktuální modelové sestavy, myslím, že je nejzajímavější za celou historii firmy.“ Maier považuje svou značku za nejúspěšnějšího výrobce exkluzivních sporťáků na světě a chce tuto pozici udržet. Jistě, ovšem těch pravých zbývá už jen málo...

JAKE.AUTO.CZ: Porsche Cayenne druhé generace 958/92A (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

 
Zdroj: Autoblog
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Video: Porsche Cayenne po čelním nárazu zase jako nové Video: Porsche Cayenne po čelním nárazu zase jako nové

Další havarovaná ojetina, která vypadá po zásahu…

Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video) Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající,…

 



 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…

Zabíjení na železné oponě: co kdyby komunisté odškodnili pozůstalé obětí sami od sebe?

Zabíjení na železné oponě: co kdyby komunisté…

Německo nebude vyšetřovat československé pohraničníky, kteří v éře totality smrtelně postřelili na jeho území…