Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera Turbo S: Na stovku za 3,8 s

Diskuze (12)
Panamera Turbo posílila, ve verzi Turbo S je díky výkonu 405 kW nejsilnějším osmiválcem ve svém segmentu.

Dosud leželo maximum výkonu pro Panameru na 368 kW (500 k). Kdo byl s parametry Panamery Turbo nespokojen, měl ještě možnost příplatku za Powerkit z katalogu Porsche Tequipment, který zvýší výkon na 397 kW (540 k).

Nová vrcholná verze Panamera Turbo S přidá ještě 8 kW na zcela sériových 405 kW (550 k). Maximum točivého momentu se posune z 700 Nm u Turba na 750 Nm u Turbo S. Standardně instalovaný Sport Chrono Turbo paket v režimech Sport a Sport Plus aktivuje overboost, který krátkodobě přidá dalších 50 Nm.

Výsledkem posílení je maximální rychlost 306 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za nekompromisních 3,8 sekundy (s Launch Control). Kombinovaná spotřeba přitom zůstává zachována na 11,5 l/100 km, instalací úsporných celoročních 19palcových pneumatik se sníží na 11,3 l/100 km.

Zvýšení výkonu Porsche dosáhlo použitím turbodmychadel s odlehčenými titanovo-hliníkovými turbínami, které mají menší moment setrvačnosti. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě přepracování řídící elektroniky. Přesně stejné změny si Porsche odzkoušelo již u Powerkitu, nyní je ale výsledkem dalších 10 koníků navíc.

Standardem kromě již zmíněného Sport Chrono Turbo paketu je například variabilní posilovač řízení Servotronic, aktivní stabilizátory PDCC nebo elektronická uzávěra zadního diferenciálu Porsche Torque Vectoring Plus.

Rozšířený rozchod zadních kol se pojí s 20palcovými ráfky Turbo II, standardem jsou také nástavce prahů Porsche Exclusive a adaptivní křídlo nastavitelné ve čtyřech směrech. Jen pro Panameru Turbo S bude určeno dvoubarevné čalounění černá/krémová a šedá/krémová.

Cena pro Německo je 167 tisíc euro včetně daní, to je zhruba 4,1 milionu korun.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny verzí 4x4
ModelPanamera 4Panamera 4SPanamera TurboPanamera Turbo S
PřevodovkaPDKPDKPDKPDK
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]3605480648064806
Válce/ventily6/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]220/6200294/6500368/6500405/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/4250500/3500-5000700/2250-4500750/2250-4500
Max. rychlost [km/h]257282303306
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,94,84,03,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,610,811,511,5
Poh. hmotnost [kg]182018601970-
Cena PDK [Kč]2.287.000,-2.798.000,-3.725.000,--

Diskuze (12)
Avatar - Barrichello
1. 4. 2011 10:54
Re: výkon
Ne Dodge je jenom dálniční křižník a o luxusu nebyla řeč. Psali jste o zrychlení. :-)

Navíc Dodge tenhle "luxus" porazí i ve spotřebě, protože 5,7ka má stejnou spotřebu jak 5ti litr porsche v manuálu :-)
31. 3. 2011 15:49
Re: výkon
Panamera má jiný charakter, ale je otázka, jak si definuješ sportovnost. V Top Gearu testovali Quattroporte, Rapide a Panameru na improvizovaném okruhu a Ital dopadl nejhůř. Panamera vyhrála. Aston byl jen o chloupek pomalejší (1/10 vteřiny) než Panamera. Stig řídil. Takže ze všech úhlů Aston je pravděpodobně ten nejlepší kompromis v téhle třídě.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 10:36
Re: výkon
Jojo, Dodge je typicky luxusni dalnicni kriznik...
31. 3. 2011 10:35
Re: výkon
>:D Jako vždycky, jabka hrušky.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2011 10:22
Re: výkon
No za ty prachy letět za 3,8 s bude mazec no.

Akorát že za 4,3 s se dá letět s Dodge Charger SRT8, kterej má taky 5metrů a bude stát sotva půlku co tohle >:D