Porsche představuje závodní program pro historická auta

 

Nezávodí se jen s novými auty, ale i s těmi staršími. Porsche představilo závodní program pro majitele klasiky.

Automobilka z Zuffenhausenu spouští program na podporu soukromých majitelů svých závodních klasiků. Nabízí už spoustu dílů na své starší modely pro běžný provoz, teď se dočkají tedy i ti, kteří mají v garážích cenné speciály. Pokud se někomu povede dát při závodech na okruzích ránu, může si objednat patřičné díly. Nabídka platí zatím pro Německo a USA.

Porsche také zabezpečí instalaci moderních bezpečnostních prvků do svých čtyřkolových historických kousků. Možná namítnete, že tím utrpí jejich autenticita. Ale nezapomínejme na to, že třeba i ve velkých rallye musíte dobového homologovaného veterána znásilnit ochrannou klecí, předpisy její instalaci dnes vyžadují, byť v době aktivní kariéry vozu uvnitř být nemusela. U prototypů pro vytrvalostní závody nejde ani tak o ochranné rámy, ale třeba bezpečnostní pásy jsou dnes na jiné úrovni, než tomu bylo v dobách skupiny C před třiceti lety. Tyto odchylky od pravosti se povolují... V případě okruhových strojů hodně záleží na tom, kdo s nimi jezdil, pak jejich ceny rostou raketovým způsobem.

Při významných okruhových závodech Porsche zároveň poskytne traťovou i technickou pomoc a poradenství. Kompletní služby zahrnují uložení klasika v centrech Porsche Experience, jedno takové se chystá otevřít příští rok v létě za Velkou louží, v Los Angeles. Tyto exempláře pak samo přepraví na závody, pokud se jich bude majitel chtít účastnit. Za určitě nemalý poplatek se ovšem prakticky nemusí o nic starat.

V souvislosti s tím přivezlo Porsche do kalifornského Monterey slavnou 917K v kultovních modrooranžových barvách Gulfu. Ty paradoxně používal privátní tým Johna Wyera, nikoli ten tovární. Placka se startovním číslem 21 je poměrně slavná, nevyhrála sice Le Mans, ani v ní neseděl Steve McQueen, ale Pedro Rodriguez s Jackiem Oliverem triumfovali v sezóně 1971 v 1000 km Spa, ještě na staré 14,1 km dlouhé trati. Starší z rychlých mexických bratří se z něj těšil pouhé dva měsíce, než zahynul při závodě Interserie na německém Norisringu, po kolizi s jiným pilotem začalo jeho Ferrari 512M hořet.

917 byla před třemi lety vytažena z továrního muzea, převezena přes oceán a zrestaurována u Porsche Motorsport North America v kalifornské Santa Aně. Je plně funkční, s autentickou podobou pomohl firemní archiv, bývalí zaměstnanci i očití svědkové. O víkendu 25.-27. září ji mohli vidět návštěvníci Rennsport Reunion v Laguna Seca. Ano, své závodní porsche si klidně můžete nechat kompletně zrenovovat u samotného výrobce, který jej případně předá externímu specialistovi. Připraveno je i sídlo Motorsportu přímo v německém Weissachu, kde také funguje závodní vývoj.

Psali jsme: 917, 956 a 962: Legendární předchůdci závodního Porsche 919

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…