Porsche představuje závodní program pro historická auta

 

Nezávodí se jen s novými auty, ale i s těmi staršími. Porsche představilo závodní program pro majitele klasiky.

Automobilka z Zuffenhausenu spouští program na podporu soukromých majitelů svých závodních klasiků. Nabízí už spoustu dílů na své starší modely pro běžný provoz, teď se dočkají tedy i ti, kteří mají v garážích cenné speciály. Pokud se někomu povede dát při závodech na okruzích ránu, může si objednat patřičné díly. Nabídka platí zatím pro Německo a USA.

Porsche také zabezpečí instalaci moderních bezpečnostních prvků do svých čtyřkolových historických kousků. Možná namítnete, že tím utrpí jejich autenticita. Ale nezapomínejme na to, že třeba i ve velkých rallye musíte dobového homologovaného veterána znásilnit ochrannou klecí, předpisy její instalaci dnes vyžadují, byť v době aktivní kariéry vozu uvnitř být nemusela. U prototypů pro vytrvalostní závody nejde ani tak o ochranné rámy, ale třeba bezpečnostní pásy jsou dnes na jiné úrovni, než tomu bylo v dobách skupiny C před třiceti lety. Tyto odchylky od pravosti se povolují... V případě okruhových strojů hodně záleží na tom, kdo s nimi jezdil, pak jejich ceny rostou raketovým způsobem.

Při významných okruhových závodech Porsche zároveň poskytne traťovou i technickou pomoc a poradenství. Kompletní služby zahrnují uložení klasika v centrech Porsche Experience, jedno takové se chystá otevřít příští rok v létě za Velkou louží, v Los Angeles. Tyto exempláře pak samo přepraví na závody, pokud se jich bude majitel chtít účastnit. Za určitě nemalý poplatek se ovšem prakticky nemusí o nic starat.

V souvislosti s tím přivezlo Porsche do kalifornského Monterey slavnou 917K v kultovních modrooranžových barvách Gulfu. Ty paradoxně používal privátní tým Johna Wyera, nikoli ten tovární. Placka se startovním číslem 21 je poměrně slavná, nevyhrála sice Le Mans, ani v ní neseděl Steve McQueen, ale Pedro Rodriguez s Jackiem Oliverem triumfovali v sezóně 1971 v 1000 km Spa, ještě na staré 14,1 km dlouhé trati. Starší z rychlých mexických bratří se z něj těšil pouhé dva měsíce, než zahynul při závodě Interserie na německém Norisringu, po kolizi s jiným pilotem začalo jeho Ferrari 512M hořet.

917 byla před třemi lety vytažena z továrního muzea, převezena přes oceán a zrestaurována u Porsche Motorsport North America v kalifornské Santa Aně. Je plně funkční, s autentickou podobou pomohl firemní archiv, bývalí zaměstnanci i očití svědkové. O víkendu 25.-27. září ji mohli vidět návštěvníci Rennsport Reunion v Laguna Seca. Ano, své závodní porsche si klidně můžete nechat kompletně zrenovovat u samotného výrobce, který jej případně předá externímu specialistovi. Připraveno je i sídlo Motorsportu přímo v německém Weissachu, kde také funguje závodní vývoj.

Psali jsme: 917, 956 a 962: Legendární předchůdci závodního Porsche 919

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
Zdroj: Porsche
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…