Porsche získá majoritu ve Volkswagenu zřejmě až v roce 2009

Porsche získá majoritu ve Volkswagenu zřejmě až v roce 2009

 

Porsche zřejmě musí odložit svůj plán na získání majoritního podílu ve Volkswagenu do konce tohoto roku. Na vině je aktuální obtížná celosvětová ekonomická situace.

Výkonný ředitel německé automobilky Porsche Automobil Holding SE Wendelin Wiedeking na každoroční konferenci k ročním fiskálním výsledkům uvedl, že Porsche bude i nadále usilovat o získání více než 50% podílu na hlasovacích právech v koncernu Volkswagen v co nejkratším časovém horizontu.

Finanční ředitel Porsche Holger Härter však včera prohlásil, že společnost nemá zájem na tom, aby akcie Volkswagenu kupovala za ekonomicky absurdní ceny. Podle Härtera by nákup akcií Volkswagenu za aktuální cenu zhruba 260 eur znamenal značná rizika budoucích odpisů a nepředvídatelné zatížení pro zisk Porsche (o kolísání cen akcií Volkswagenu způsobené oznámením Porsche o záměru zvýšení podílu ve Volkswagenu jsme vás informovali v článku Ceny akcií Volkswagenu v posledních 24 h: Nejprve prudce vzhůru, pak zase dolů). Härter se domnívá, že ekonomicky oprávněná cena akcií Volkswagenu je méně než 200 eur.

Plánu na získání více než 50% podílu na hlasovacích právech do konce roku 2008 brání také vývoj hospodaření Porsche. Německá automobilka totiž oznámila, že by její tržby za první čtyři měsíce letošního fiskálního roku (k 30. listopadu), který pro ni začal 1. srpna, měly klesnout o zhruba 18 %. Důvodem je jako u jiných automobilek klesající poptávka v důsledku finanční krize.

Porsche již proto oznámilo, že získání více než 50% podílu na hlasovacích právech ve Volkswagenu do konce tohoto roku je značně nepravděpodobné. Porsche aktuálně drží 42,6 % akcií koncernu Volkswagen a opce na dalších 31,5 % akcií. Konečným cílem je dosažení více než 75% akciového podílu ve Volkswagenu, který by umožnil získat kontrolu nad strategickými kroky koncernu. Plány Porsche komplikují německé zákonodárné orgány. Dolní komora německého parlamentu již totiž schválila novelu zákona o Volkswagenu, který zachovává právo veta menšinovým akcionářům. Mezi klíčového menšinového akcionáře patří již léta spolková země Dolní Sasko s více než 20% podílem na hlasovacích právech Volkswagenu. Toto přijetí novely proběhlo v rozporu s názorem Evropské komise, která plán Porsche na získání majoritního podílu ve Volkswagenu schválila.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
Zdroj: WSJ, Reuters
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás to bude stát

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás…

Pes nebo kočka jsou pro nás součástí rodiny, a tak jim chceme dopřát to nejlepší, včetně veterinární péče, která…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…