Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceny akcií Volkswagenu v posledních 24 h: Nejprve prudce vzhůru, pak zase dolů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Společnost Porsche v neděli uvedla, že přímo či nepřímo ovládá 74,1 procenta akcií VW. Na trhu tak zůstalo méně než šest procent podniku, což vyvolalo paniku mezi spekulanty na pokles cen akcií, kteří se pustili do nákupů.

Akcie německé automobilky Volkswagen dnes oslabily téměř o polovinu. Její hlavní akcionář Porsche se totiž rozhodl podniknout kroky ke zmírnění nedostatku těchto akcií, jenž v uplynulých dnech vedl k více než zčtyřnásobení jejich ceny. Porsche nyní podle agentury AP hodlá nabídnout na trhu až pět procent akcií VW.

Společnost Porsche v neděli uvedla, že přímo či nepřímo ovládá 74,1 procenta akcií VW. Na trhu tak zůstalo méně než šest procent podniku, což vyvolalo paniku mezi spekulanty na pokles cen akcií, kteří se pustili do nákupů.

Akcie VW v úterý uzavřely na rekordních 945 eurech. Během dne se automobilka na krátkou dobu stala největší světovou firmou z hlediska tržní hodnoty. Na začátku dnešního obchodování ve Frankfurtu se však její akcie propadly až na 491 eur. K poklesu přispěla rovněž zpráva, že provozovatel frankfurtské burzy Deutsche Börse sníží váhu Volkswagenu v indexu německých akcií DAX, píše agentura Reuters.

Firma Porsche začala svůj podíl ve Volkswagenu budovat již v roce 2005, kdy ve společnosti získala téměř pětinu akcií. Obě automobilky již delší dobu spolupracují a společně například vyrábějí vozy Porsche Cayenne a VW Touareg.

Společnost Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, je největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšila prodej o 3,9 procenta na 4,8 milionu vozů. Její podíl na světovém trhu s automobily tak vzrostl o půl procentního bodu na 10,1 procenta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
30. 10. 2008 11:42
důsledek nadržování VW
myslím že ten příběh je trošku jiný, jestliže Porsche ovládá 74,1% potřebuje k nepřátelskému převzetí 75%, Sasko má 20% tzn. zbylých 6% má astronomickou cenu, protože dokáže Sasko vypráskat z VW. Celej tenhle marast by nebyl, kdyby typicky socialisticky nechtěl někdo s 20% rozhodovat na úkor vetšinového vlastníka.
VW by měl vypadnout z DAXu, a EU by měla spravedlivě namáznout Německu pěknou pokutu. To jsem optimista co?