Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?
Vývoj Lamborghini Urus, duchovního nástupce Rambo Lamba LM002, se už pomalu chýlí ke konci. Se sériovým vozem bychom se měli setkat už příští rok, a přestože jsou karoserie prototypů stále ještě pokryty maskovací fólií, o konečném designu můžeme mít celkem jasnou představu na základě tvarů konceptu z Pekingu 2012. Ano, tak dlouho už nás Lamborghini na svůj „terénní“ vůz láká.
V polovině května letošního roku jsme uvedli potvrzené informace o pohonné jednotce. Stefano Domenicali, šéf italské automobilky, v rozhovoru pro Automotive News potvrdil zástavbu čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly, který nabídne výkon 478 kW (650 koní). To samozřejmě není málo, podobná hodnota se ale dala očekávat. Spíše než to nás překvapil zvuk jednoho z testovacích prototypů. Proháněl se po Severní smyčce Nürburgringu a nejsem si jistý, jestli bude možné v provozu urus na dálku identifikovat stejně jako modely Huracán a Aventador. Ty vám způsobí husí kůží i na kilometry daleko!
Půjde o první přeplňované Lamborghini a na zvuku motoru je to jednoznačně znát. Nelze říci, že by byl úplně špatný, k Lambu se ale prostě nehodí. Navíc pravděpodobně půjde o to menší „zlo“. V druhé čtvrtině roku 2019, rok po odhalení standardní verze, totiž přijde na řadu plug-in hybrid. Měl by mít stejnou techniku jako Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, tedy čtyřlitrový motor V8 kombinovaný s elektromotorem. Maximální výkon je 650 koní, udávaná spotřeba se vešla pod 3 l/100 km.