Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední ochutnávka před premiérou. Hyundai i30 N se představí již příští týden

Poslední ochutnávka před premiérou. Hyundai i30 N se představí již příští týden

Poslední ochutnávka před premiérou. Hyundai i30 N se představí již příští týden Zdroj: acz

Napjatě očekávaný hot hatch korejské značky bude poháněn přeplňovaným dvoulitrem o výkonu okolo 260 koní. Vyrábět se bude v Nošovicích, po boku běžných verzí modelu i30.

Video placeholder
Poslední ochutnávka před premiérou. Hyundai i30 N se představí již příští týden • Zdroj: Hyundai

Hyundai postupně odhaluje informace o chystaném kompaktním hot hatchi i30 N. Aktuálně tu máme hned dvě upoutávky, které byly zveřejněny krátce před premiérou auta. Hyundai i30 N bude světu oficiálně odhalen už příští týden, ve čtvrtek 13. července.

Zatímco první z teaserů ukázal některé detaily auta, jako hlavní světlomet a kulatou koncovku výfukového systému, v druhém se o i30 N rozpovídal Albert Biermann, vedoucí vývoje sportovních modelů Hyundai. Bývalý technický viceprezident divize BMW M Automobiles uvedl, že hlavním cílem vývojářů bylo nabídnout skvěle zatáčející automobil, který pobaví a bude opravdu použitelný jak na běžných silnicích, tak na závodních okruzích.

„Bude schopné jezdit na okruzích, a to ne jen jednu nebo dvě minuty. Na trati opravdu pobaví,“ prohlašuje o novince Biermann. Výdrž i30 N ostatně byla testována i v rámci letošní čtyřiadvacetihodinovky na Severní smyčce Nürburgringu, v níž byly nasazeny dvě závodní auta s prvky sériové verze. Skočily na celkově padesátém a 95. místě, což znamenalo čtvrtou a devátou příčku v kategorii SP 3T.

Zároveň ale má být schopné i při každodenní jízdě, což měl zajistit vývoj na britských silničkách. Každopádně tomu pomůže úprava nastavení různých prvků, díky čemuž si každý řidič najde to své ideální naladění, jak říká vedoucí vývoje auta. Specialitou bude sportovní mód N, v němž aktivní výfuk bude pekelně slyšet a řídící jednotka motoru bude nastavena tak, aby se při přeřazení vstřikoval do výfuku nespálený benzin. Tlumiče budou adaptivní pro různé jízdní režimy, obecně celý podvozek je zcela jiný než v běžné i30.

Video placeholder
Poslední ochutnávka před premiérou. Hyundai i30 N se představí již příští týden • Zdroj: Hyundai

Už z dřívějších zpráv víme, že vrcholná varianta i30 pojmenovaná podle korejského vývojového centra Hyundaie Namyang a okruhu Nürbrugring bude poháněna zážehovým čtyřválcem 2.0 T-GDI, upraveným motorem třeba ze Sonaty. Hyundai i30 N nabídne dvě výkonové verze, vedle základní, zhruba 260koňové (191 kW) tu bude vrchol v podobě zhruba 280koňové (206 kW) variantě „Performance.“

Síla agregátu bude posílána výhradně na přední kola, čemuž pomůže samosvorný diferenciál. O přenos točivého momentu se postará šestistupňový manuál, v příštím roce ale nabídku má obohatit také automat, patrně sedmistupňová dvouspojka.

Nevíme jak vy, my se ale na tohle auto hodně těšíme. Korejský hot hatch totiž bude chtít vyzvat na souboj takové vozy jako Honda Civic Type R nebo Seat Leon Cupra a my jsme hodně zvědavi na to, jak se mu v takovém boji bude dařit.