Příští Bentley Continental GT vyjede na platformě Panamery a výrazně zhubne
Je rozumné, že automobilky využívají modulární platformy. Dává jim to možnost ukázat nejnovější technologie pro snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti, ale také snížit cenu jednotlivých vozů. Zářným příkladem toho je třeba modulární základ MQB od Volkswagen Group, nebo EMP2 koncernu PSA.
Dnes si řekneme něco o Volkswagenu a jeho systému MSB (Modularer Standardantrieb-Baukasten). Na rozdíl od platformy MQB je určen pro vozy se zadním pohonem a podélně umístěným motorem, což je sázkou na jistotu pro novou generaci Porsche Panamera a současné modely od Bentley. Právě ty, například v případě Continentalu GT, totiž trpí nadváhou.
Platforma MSB je z velké části tvořena hliníkem a vysokopevnostními ocelemi, což je plus nejen pro nízkou celkovou hmotnost, ale také rozložení váhy mezi nápravami. O fungování celku se budeme moci přesvědčit již zhruba za dva roky, kdy přijede příští generace Panamery i s novým zážehovým šestiválcem a osmiválcem. Silnější motor by navíc mělo použít také Bentley.
V souvislosti s Panamerou se hovoří o hmotnosti menší než dvě tuny, které je například verze Turbo S vzdálená o 70 kilogramů. Naopak u základní verze Bentley Continental GT (V8 373 kW) by to znamenalo zhubnout o skoro 300 kilogramů, což je z našeho pohledu obtížné, ale rozhodně ne nemožné. Jen si vzpomeňte na Range Rover Sport, který je o 400 kg lehčí než předchůdce…