Příští Porsche Cayman by v ostrých verzích mohlo zůstat u atmosférického plnění
Podobně jako Porsche 911 po faceliftu přešlo na přeplňované agregáty, chystají motorovou revoluci rovněž menší modely Cayman a Boxster. Tam to však bude o to citelnější, že modely přejdou ze šestiválců na turbem dopované čtyřválce.
U 911 ale mají verze GT3 a GT3 RS zůstat u atmosférického plnění a podle dostupných informací se počítá i u nejostřejšího Caymanu GT4 či Boxsteru Spyder s použitím nepřeplňovaného šestiválce. Alespoň se v tomto smyslu vyjádřil Stefan Wechbach, který v rámci Porsche velí právě dvěma nejmenším modelům. Podle něj je totiž jednotka v současných ostrých modelech „zcela ohromující“, a tak by bylo škoda, kdyby další generace vozů již takový motor alespoň ve vrcholné verzi neměla.
„Možná je to i ten rozdílový bod, že Porsche by mohlo v budoucnu stále používat atmosférické motory, zatímco konkurence ne,“ řekl Wechbach na frankfurtském autosalonu. Kromě této varianty by mohl vzniknout i plug-in hybrid, zákazníci jej údajně požadují.
Porsche dále přiznává, že krok přejít na menší turbomotory je vynucen zejména emisními limity. Navíc také nabízejí to, co zákazníci chtějí – točivý moment, silnou akceleraci a celkově vysoké rychlosti.
Wechbach rovněž vyvrátil tvrzení, že mezi výkony a cenou Caymanu a 911 musí být velká mezera. „Pokud chtějí zákazníci model 911, prostě si jej koupí a je jedno, že Cayman je levnější a podobně rychlý. Devětsetjedenáctka je taková ikona, že ji Cayman nekanibalizuje. I proto jsme se rozhodli, že můžeme vyrábět verzi GT4 a další ostré modely.“