Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Porsche Cayman by v ostrých verzích mohlo zůstat u atmosférického plnění

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
Že Porsche Cayman a Boxster přejdou na přeplňované čtyřválce, není žádným tajemstvím. Podle zdrojů z automobilky to však nemusí znamenat úplný konec atmosférických šestiválců.

Podobně jako Porsche 911 po faceliftu přešlo na přeplňované agregáty, chystají motorovou revoluci rovněž menší modely Cayman a Boxster. Tam to však bude o to citelnější, že modely přejdou ze šestiválců na turbem dopované čtyřválce.

U 911 ale mají verze GT3 a GT3 RS zůstat u atmosférického plnění a podle dostupných informací se počítá i u nejostřejšího Caymanu GT4 či Boxsteru Spyder s použitím nepřeplňovaného šestiválce. Alespoň se v tomto smyslu vyjádřil Stefan Wechbach, který v rámci Porsche velí právě dvěma nejmenším modelům. Podle něj je totiž jednotka v současných ostrých modelech „zcela ohromující“, a tak by bylo škoda, kdyby další generace vozů již takový motor alespoň ve vrcholné verzi neměla.

„Možná je to i ten rozdílový bod, že Porsche by mohlo v budoucnu stále používat atmosférické motory, zatímco konkurence ne,“ řekl Wechbach na frankfurtském autosalonu. Kromě této varianty by mohl vzniknout i plug-in hybrid, zákazníci jej údajně požadují.

Porsche dále přiznává, že krok přejít na menší turbomotory je vynucen zejména emisními limity. Navíc také nabízejí to, co zákazníci chtějí – točivý moment, silnou akceleraci a celkově vysoké rychlosti.

Wechbach rovněž vyvrátil tvrzení, že mezi výkony a cenou Caymanu a 911 musí být velká mezera. „Pokud chtějí zákazníci model 911, prostě si jej koupí a je jedno, že Cayman je levnější a podobně rychlý. Devětsetjedenáctka je taková ikona, že ji Cayman nekanibalizuje. I proto jsme se rozhodli, že můžeme vyrábět verzi GT4 a další ostré modely.“

Ondřej Chamilla
Diskuze (4)
Avatar - Bully_
18. 9. 2015 15:57
Re: Varenie žaby
...jako to bylo i u HH. Uplne stejny vyvoj, evoluce pozpatku.
18. 9. 2015 15:26
Re: Varenie žaby
Ono to jde ruku v ruce s postupným snižováním spotřeb, kterých mají automobilky dosáhnout. Když u Porsche řeknou, že budou v 911 držet šestiválce tak dlouho, jak jen to půjde, tak to v člověku vyvolává dojem, že 911 bez šestiválce je jen otázkou času.

Pro mne je to přijatelný kompromis, alespoň by ještě několik let byla ta možnost. Lepší už to nebude. Nemyslím si, že by to kouskovali, protože by se báli o odbyt a potřebovali by to nějak jinak zdůvodnit.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2015 14:05
Re: Varenie žaby
mam rovnaky nazor.... casom sa iste zbavia vsetkych atmosfer ktore su dnes uz aj z ekonomickeho pohladu a akehosi noveho imidzu a snahy byt in .... pre mnohe automobilky uz proste " neprijatelne" .... aj napriek tomu ze su fajn..... uz teraz je jasne ze buduca generacia vacsej carrery pride aj ako hybrid... takze reci o preziti atmosfer v akomkolvek porsche su asi ozaj len take rozpravky ... :yes:
Avatar - iudex
18. 9. 2015 13:46
Varenie žaby
To je len také pomalé varenie žaby. Nástup turbomotorov v 911 či Caymanovi sa bude zľahčovať tým, že sa nechá pár atmosférických modelov, veď akože puristi si stále budú mať čo vybrať. Tých bude menej a menej, až sa i ten posledný vypustí z ponuky s tým, že veď sa aj tak predával málo a ľudia chcú turbomotory (ako to bolo aj s motorom 30i u BMW). 8-s