Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp Porsche LMP1 pro Le Mans se jmenuje 919 Hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Automobilka Porsche oznámila oficiální označení svého prototypu pro Le Mans a vytrvalostní mistrovství světa. Jmenuje se 919 Hybrid.

Porsche už se v „devítkové“ řadě dostalo skoro na konec, ale dost trojmístných kódů začínajících tímto číslem zatím nepoužilo. Takže se vrátilo zpět na začátek. V Zuffenhausenu, respektive Weissachu, kde sídlí závodní oddělení včetně vývoje, chtějí navázat na produkční hybridní supersport 918, proto závodní „placka“ dostala o jednu cifru vyšší číslo. Až dosud mu prostě říkali LMP1 Prototyp. I technika je podobná. Vždyť 919 má nakonec také dva elektromotory, jeden na přední nápravě a druhý spojený s klikovým hřídelem.

Spalovací jednotku představuje od základu zcela nově navržený motor TDFI, jehož vývoj vedl Thomas Krämer. Zkratka znamená „Turbo Direct Fuel Injection“, tedy přeplňování turbodmychadlem a přímý vstřik paliva. Je umístěn pochopitelně uprostřed, tedy před zadní nápravou. Podle posledních zpráv by mělo jít o dvoulitrový čtyřválec, navíc se dvěma systémy rekuperace kinetické energie. Čísla a další podrobnosti však zůstávají i nadále za zdmi centra ve Weissachu. Předpokládáme však, že jejich odtajnění nebude dlouho trvat.

Na testování, které probíhá už od června, se podílejí vedoucí Stefan Moser i samotní jezdci. Továrními piloty automobilky z Zuffenhausenu pro sezónu 2014 byli jmenováni již v létě bývalý pilot F1 Australan Mark Webber, velezkušený Romain Dumas, Švýcar Neel Jani a Němec Timo Bernhard. Dumas pojede 24 hodin Le Mans již počtrnácté, v roce 2010 jej spolu s Bernhardem navíc vyhrál, ještě v kokpitu Audi. Na souboje s dnes již vlastně sesterskými čtyřmi kruhy a japonskou Toyotou se všichni těšíme a netrpělivě je očekáváme.

Porsche se pyšní dokonce šestnácti absolutními vítězstvími v prestižním klání na francouzském okruhu La Sarthe, žádná značka jich nemá víc. O další se tovární tým popere příští rok v červnu po tak trochu stylových šestnácti letech od toho posledního. Získali jej Skot Allan McNish a Francouzi Laurent Aiello a Stéphane Ortelli, posledně jmenovaný muž však reprezentoval maličké Monako. Střídali se za volantem 911 GT1-98. Automobilka tehdy zaznamenala dvojitý triumf, stříbrní skončili Jörg Müller, Uwe Alzen a Bob Wollek. Zmíněných šestnáct nejcennějších vavřínů platí pouze pro motory. Ročník 1994 totiž vyhrála Dauerova verze typu 962 a v letech 1996 a 1997 byl v cíli první podvozek TWR WSC-95 z dílen Tom Walkinshaw Racing. Poprvé paradoxně pokořil dvě tovární 911 GT1...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)