Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp Porsche LMP1 pro Le Mans se jmenuje 919 Hybrid

Porsche 919
Porsche 919
Porsche 919
Porsche 919
12 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Automobilka Porsche oznámila oficiální označení svého prototypu pro Le Mans a vytrvalostní mistrovství světa. Jmenuje se 919 Hybrid.

Porsche už se v „devítkové“ řadě dostalo skoro na konec, ale dost trojmístných kódů začínajících tímto číslem zatím nepoužilo. Takže se vrátilo zpět na začátek. V Zuffenhausenu, respektive Weissachu, kde sídlí závodní oddělení včetně vývoje, chtějí navázat na produkční hybridní supersport 918, proto závodní „placka“ dostala o jednu cifru vyšší číslo. Až dosud mu prostě říkali LMP1 Prototyp. I technika je podobná. Vždyť 919 má nakonec také dva elektromotory, jeden na přední nápravě a druhý spojený s klikovým hřídelem.

Spalovací jednotku představuje od základu zcela nově navržený motor TDFI, jehož vývoj vedl Thomas Krämer. Zkratka znamená „Turbo Direct Fuel Injection“, tedy přeplňování turbodmychadlem a přímý vstřik paliva. Je umístěn pochopitelně uprostřed, tedy před zadní nápravou. Podle posledních zpráv by mělo jít o dvoulitrový čtyřválec, navíc se dvěma systémy rekuperace kinetické energie. Čísla a další podrobnosti však zůstávají i nadále za zdmi centra ve Weissachu. Předpokládáme však, že jejich odtajnění nebude dlouho trvat.

Na testování, které probíhá už od června, se podílejí vedoucí Stefan Moser i samotní jezdci. Továrními piloty automobilky z Zuffenhausenu pro sezónu 2014 byli jmenováni již v létě bývalý pilot F1 Australan Mark Webber, velezkušený Romain Dumas, Švýcar Neel Jani a Němec Timo Bernhard. Dumas pojede 24 hodin Le Mans již počtrnácté, v roce 2010 jej spolu s Bernhardem navíc vyhrál, ještě v kokpitu Audi. Na souboje s dnes již vlastně sesterskými čtyřmi kruhy a japonskou Toyotou se všichni těšíme a netrpělivě je očekáváme.

Porsche se pyšní dokonce šestnácti absolutními vítězstvími v prestižním klání na francouzském okruhu La Sarthe, žádná značka jich nemá víc. O další se tovární tým popere příští rok v červnu po tak trochu stylových šestnácti letech od toho posledního. Získali jej Skot Allan McNish a Francouzi Laurent Aiello a Stéphane Ortelli, posledně jmenovaný muž však reprezentoval maličké Monako. Střídali se za volantem 911 GT1-98. Automobilka tehdy zaznamenala dvojitý triumf, stříbrní skončili Jörg Müller, Uwe Alzen a Bob Wollek. Zmíněných šestnáct nejcennějších vavřínů platí pouze pro motory. Ročník 1994 totiž vyhrála Dauerova verze typu 962 a v letech 1996 a 1997 byl v cíli první podvozek TWR WSC-95 z dílen Tom Walkinshaw Racing. Poprvé paradoxně pokořil dvě tovární 911 GT1...

Začít diskuzi