Volkswagen T-Roc poprvé na vlastní oči: Na Volkswagen fakt odvaz!
Další SUV značky Volkswagen (v Evropě známe řady Tiguan a Touareg, v Číně Teramont a v USA Atlas) má údajně zahýbat zvyklostmi nejen v rámci wolfsburských SUV, ale rovnou celého segmentu. Proč ne, předpoklady k tomu novinka T-Roc má. Nejzásadnější v tomto směru je fakt, že půjde vpravdě o globální model, jenž se bude prodávat jak v Evropě a Číně (prodloužená verze?), tak rovněž v USA nebo Austrálii. Však se také šušká o tom, že novinka by se dokonce mohla aspoň rámcově přiblížit pětisettisícovým metám tiguanu.
Koneckonců zaujmout může i kupce, kterým zatím nevýrazný styling vozů VW moc nevoní. Šéfdesignér Klaus Bischoff totiž vozu vtiskl vitální a hravé rysy: vpředu u vyšších verzí zaujmou svítící „ohrádky“ diodových mlhovek, vzadu zase ostře řezaný sloupek C s chromovanou hranou. Když si k tomu připočtete možnost zvolit odlišné lakování sloupků A či střechy, máte před sebou volkswagen, jaký už tu dlouho nebyl.
S kým vlastně máme tu čest?
Novinka se staví na roveň evropskému bestselleru Golf, z něhož vychází a rozměry 4234 x 1819 x 1573 mm se od něj liší pouze nepatrně (je například o tři centimetry kratší). Stejně málo se ovšem zatím ví o technice a jejích schopnostech, více zjistíme až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jistý je zavazadlový prostor o objemu 445-1290 litrů, jehož víko se zavře po stisknutí tlačítka, nebo tři úrovně výbavy T-Roc, Style a Sport. Druhé dvě jmenované přitom vycházejí z první a při odlišném pojetí si jsou na roveň.
K dispozici bude pohon předních či všech kol 4Motion Active Control (režimy 4x4 Street, Snow, Offroad a Offroad Individual), u čtyřkolky standardně a u 4x2 za příplatek navíc bude k dispozici volič upravující práci DSG, elektromechanického řízení nebo regulace podvozku DCC, a to ve stupních Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual.
Motorů bude celkem šest: benzinová trojice má tuto podobu: 1.0 TSI/85 kW a 200 N.m, 1.5 TSI/110 kW a 250 N.m, 2.0 TSI/140 kW a 320 N.m. Naftová, využívající AdBlue, pak 1.6 TDI/85 kW a 250 N.m, 2.0 TDI/110 kW a 340 N.m, respektive 140 kW a 400 N.m. Převodovky jsou buď šestistupňová přímo řazená, nebo sedmistupňová dvouspojková.
Verze Volkswagenu T-Roc | ||||||||
Verze | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.5 TSI | 2.0 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Výkon | 85 kW | 110 kW | 110 kW | 140 kW | 85 kW | 110 kW | 110 kW | 140 kW |
Točivý moment | 200 N.m | 250 N.m | 250 N.m | 320 N.m | 250 N.m | 340 N.m | 340 N.m | 400 N.m |
Převodovka | 6 MT | 6 MT | 7 DSG | 7 DSG | 6 MT | 6 MT | 7 DSG | 7 DSG |
Poháněná kola | Přední | Přední | Přední/Všechna | Všechna | Přední | Přední/Všechna | Přední/Všechna | Všechna |
Ve slušně prostorném interiéru se můžete těšit na konfigurovatelný digitální přístrojový štít Active Info Display, platformy Apple CarPlay, Android Auto nebo MirrorLink a spoustu bezpečnostních systémů v čele s hlídačem jízdy v pruhu a detekcí chodců spojenou s nouzovým brzděním. Ovládání je velmi snadné, až osmipalcový dotykový displej dostal po vzoru pola a arteonu skleněný povrch, a můžete mít také 300wattové audio. Vadí tvrdší plasty, ty Volkswagen jistě umí lépe, stejně jako větší kapsy ve dveřích. Po sklopení zadních sedadel také vznikne mírný schod.
Objednávky se v Česku začnou přijímat v říjnu, první automobily z továrny v portugalském Setúbalu dorazí zkraje příštího roku. Ceny ještě nejsou známy, ale cílem je stlačit sumu za základní provedení pod 500.000 korun. V budoucnu pak takřka jistě přibude ostrá varianta. Mluví se dokonce o tom, že by to byla rovnou verze R s výkonem 300 koní…
Herbert Diess, šéf Volkswagenu: Název má význam
Nebudete mít díky ofenzivě SUV problémy s plněním limitů CO2?
Cíle těchto emisí samozřejmě splníme. A příliv SUV už zastavit nejde. V roce 2027 se jich na celém světě bude prodávat na jedenáct milionů, tedy skoro dvakrát tolik co nyní.
Dostane kvůli tomu t-roc hybridní verzi?
Ne, maximálně lze uvažovat o mild hybridu.
Proč jste zvolili název natolik odlišný od ostatních modelů?
SUV Volkswagenu tradičně začínají písmenem T, to je zachováno. T-Roc se ale odlišuje, protože jsme chtěli navodit pocit větších emocí, jisté čerstvosti celého vozu.
Evropské novinky Volkswagenu do roku 2022 | |
2017 | T-Roc, Tiguan Allspace, Touareg, Polo |
2018 | Up GTI, Tiguan Coupé, T-Cross |
2019 | T7, e-Bulli, SUVe (elektrické SUV se sedmi místy), T-Roc Coupé, Golf, Arteon Shooting Brake |
2020 | T-Track (miniSUV), I.D. (elektrický hatchback), I.D. Crozz (elektrický crossover), Up |
2021 | T7 Life Caddy, Variosport (MPV) |
2022 | I.D. Buzz, T7 Family Sharan |
Autor: Jakub Kolár