Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Roc poprvé na vlastní oči: Na Volkswagen fakt odvaz!

Svět motorů
Diskuze (55)
Krátce po arteonu představila wolfsburská značka další zcela novou modelovou řadu. A okořenila ji řadou neotřelých řešení, na něž jsme u ní nebyli zvyklí.

Další SUV značky Volkswagen (v Evropě známe řady Tiguan a Touareg, v Číně Teramont a v USA Atlas) má údajně zahýbat zvyklostmi nejen v rámci wolfsburských SUV, ale rovnou celého segmentu. Proč ne, předpoklady k tomu novinka T-Roc má. Nejzásadnější v tomto směru je fakt, že půjde vpravdě o globální model, jenž se bude prodávat jak v Evropě a Číně (prodloužená verze?), tak rovněž v USA nebo Austrálii. Však se také šušká o tom, že novinka by se dokonce mohla aspoň rámcově přiblížit pětisettisícovým metám tiguanu.

Koneckonců zaujmout může i kupce, kterým zatím nevýrazný styling vozů VW moc nevoní. Šéfdesignér Klaus Bischoff totiž vozu vtiskl vitální a hravé rysy: vpředu u vyšších verzí zaujmou svítící „ohrádky“ diodových mlhovek, vzadu zase ostře řezaný sloupek C s chromovanou hranou. Když si k tomu připočtete možnost zvolit odlišné lakování sloupků A či střechy, máte před sebou volkswagen, jaký už tu dlouho nebyl.

S kým vlastně máme tu čest?

Novinka se staví na roveň evropskému bestselleru Golf, z něhož vychází a rozměry 4234 x 1819 x 1573 mm se od něj liší pouze nepatrně (je například o tři centimetry kratší). Stejně málo se ovšem zatím ví o technice a jejích schopnostech, více zjistíme až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jistý je zavazadlový prostor o objemu 445-1290 litrů, jehož víko se zavře po stisknutí tlačítka, nebo tři úrovně výbavy T-Roc, Style a Sport. Druhé dvě jmenované přitom vycházejí z první a při odlišném pojetí si jsou na roveň.

K dispozici bude pohon předních či všech kol 4Motion Active Control (režimy 4x4 Street, Snow, Offroad a Offroad Individual), u čtyřkolky standardně a u 4x2 za příplatek navíc bude k dispozici volič upravující práci DSG, elektromechanického řízení nebo regulace podvozku DCC, a to ve stupních Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual.

Motorů bude celkem šest: benzinová trojice má tuto podobu: 1.0 TSI/85 kW a 200 N.m, 1.5 TSI/110 kW a 250 N.m, 2.0 TSI/140 kW a 320 N.m. Naftová, využívající AdBlue, pak 1.6 TDI/85 kW a 250 N.m, 2.0 TDI/110 kW a 340 N.m, respektive 140 kW a 400 N.m. Převodovky jsou buď šestistupňová přímo řazená, nebo sedmistupňová dvouspojková.

Verze Volkswagenu T-Roc
Verze 1.0 TSI 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Výkon 85 kW 110 kW 110 kW 140 kW 85 kW 110 kW 110 kW 140 kW
Točivý moment 200 N.m 250 N.m 250 N.m 320 N.m 250 N.m 340 N.m 340 N.m 400 N.m
Převodovka 6 MT 6 MT 7 DSG 7 DSG 6 MT 6 MT 7 DSG 7 DSG
Poháněná kola Přední Přední Přední/Všechna Všechna Přední Přední/Všechna Přední/Všechna Všechna

Ve slušně prostorném interiéru se můžete těšit na konfigurovatelný digitální přístrojový štít Active Info Display, platformy Apple CarPlay, Android Auto nebo MirrorLink a spoustu bezpečnostních systémů v čele s hlídačem jízdy v pruhu a detekcí chodců spojenou s nouzovým brzděním. Ovládání je velmi snadné, až osmipalcový dotykový displej dostal po vzoru pola a arteonu skleněný povrch, a můžete mít také 300wattové audio. Vadí tvrdší plasty, ty Volkswagen jistě umí lépe, stejně jako větší kapsy ve dveřích. Po sklopení zadních sedadel také vznikne mírný schod.

Objednávky se v Česku začnou přijímat v říjnu, první automobily z továrny v portugalském Setúbalu dorazí zkraje příštího roku. Ceny ještě nejsou známy, ale cílem je stlačit sumu za základní provedení pod 500.000 korun. V budoucnu pak takřka jistě přibude ostrá varianta. Mluví se dokonce o tom, že by to byla rovnou verze R s výkonem 300 koní…

Herbert Diess, šéf Volkswagenu: Název má význam

Nebudete mít díky ofenzivě SUV problémy s plněním limitů CO2?

Cíle těchto emisí samozřejmě splníme. A příliv SUV už zastavit nejde. V roce 2027 se jich na celém světě bude prodávat na jedenáct milionů, tedy skoro dvakrát tolik co nyní.

Dostane kvůli tomu t-roc hybridní verzi?

Ne, maximálně lze uvažovat o mild hybridu.

Proč jste zvolili název natolik odlišný od ostatních modelů?

SUV Volkswagenu tradičně začínají písmenem T, to je zachováno. T-Roc se ale odlišuje, protože jsme chtěli navodit pocit větších emocí, jisté čerstvosti celého vozu.

Evropské novinky Volkswagenu do roku 2022
2017 T-Roc, Tiguan Allspace, Touareg, Polo
2018 Up GTI, Tiguan Coupé, T-Cross
2019 T7, e-Bulli, SUVe (elektrické SUV se sedmi místy), T-Roc Coupé, Golf, Arteon Shooting Brake
2020 T-Track (miniSUV), I.D. (elektrický hatchback), I.D. Crozz (elektrický crossover), Up
2021 T7 Life Caddy, Variosport (MPV)
2022 I.D. Buzz, T7 Family Sharan

Autor: Jakub Kolár

Svět motorů
Diskuze (55)
Avatar - white label
4. 9. 2017 22:42
Re: Vzkaz redakci
Tady píšeme česky, proto řešíme češtinu... ;-)

"Dá se říct, že slovo "Mazda" koinciduje s poangličtěnou výslovností jména zakladatele firmy, který se jmenoval Jujiro Matsuda a zajímal se o spiritualitu. Firmu se rozhodl přejmenovat na počest jak jeho rodiny, tak Zoroastriánů.
Slovo mazda znamená v íránské Avestánštině "velká moudrost"."
"Jméno bylo také spojeno s "Ahura Mazda" (bůh světla), s nadějí, že by rozjasnila obraz těchto kompaktních vozidel."
Avatar - Jethro
4. 9. 2017 21:00
Označení ala Autobild
Váš rozpis modelů pro roky 2017-2022 vychází ze stránek německého Autobildu. Názvy jako T7 Life Caddy a T7 Family Sharan nedávají smysl stejně jako SUVe. Sharan a Caddy se určitě nestanou součástí modelové řady T7 protže jsou menší a prot jsou samostatné. Elektrické SUV jistě ponese jiný název než SUVe(prozatimně ho tak názývá Autobild) a nevím o tom že by Volskwagen potvrdil SUV na bází Upu. Nevím proč by měl Volkswagen na trh uvádět 2 podobné modely navazující na hippiesácké T1 a T2(e Bulli a sérivoá verze konceptu I.D. Buzz). Sériová řada na bázi konceptů I.d: by mohla nsét nzáev Neo [odkaz]
4. 9. 2017 20:14
Jako housky na krame
Zalezi na cene, ale s timto designem se bude prodavat jako housky na krame. Chyb to asi moc nema, mozna pristup na zadni sedadla, ten tvar zadnich dveri nevim no... ale to je celkem fuk, 95% lidi to ozeli a radsi maji hezci auto.

Podle me bude nazivo lepe vypadat svetlejsi barva s cernou strechou - opticky auto snizi.

Videl jsem na youtube oranzovou (asi ta, se kterou prezentuji nove Polo) a to by mohla byt zajimava volba - tedy oranzova, cerna strecha, stribrna linka, stribrne hagusy. Benzinovy dvoulitr do toho, to by nemuselo byt spany auto jakoze SUV Golf co vypada k svetu (a samozrejme stoji o 100tis vic nez Golf, o to tady nakonec s temi SUV jde zejo) ... :-)
Avatar - Emel
4. 9. 2017 15:58
Re: Vzkaz redakci
V Němčině jsou všechny značky aut rodu mužského... takže der Skoda, der Mercedes, der Audi, der Mazda :-)

BTW, Mazda je nějaký perský bůh, předpokládám taky rodu mužského
Avatar - Barry Lyndon
4. 9. 2017 13:36
Re: a cílová skupina je zřejmě předškolní Číňan
s výrobcem problém nemám (jezdím převážně VW Golf), ale s designovým směrem, kterým se nyní ubírá problém fakt mám - ty různé cirkus pakety sestávající z falešných tuzingových doplňků fakt nedávám...