Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Volvo XC90 (+video)

Jan Mička
Diskuze (16)
Druhý novinářský den pařížského autosalonu jsem začal Volvem XC90. Jedná se o jedno z nejobletovanějších aut celé výstavy!

První generace Volva XC90 působila na silnici jako tank. Na novinku jsme čekali dvanáct let, ale vyplatilo se, což ostatně potvrdili také ostatní návštěvníci pařížské výstavy. Dostat se totiž z autu alespoň na kontaktní vzdálenost bylo prakticky nemožné, čekání a naštvané pohledy na okolní svět však nakonec fungovalo.

Volvo XC90 je ve všem nové (stojí na modulární platformě SPA), což ostatně potvrzuje samotný interiér s minimem tlačítek na středové konzole. Luxusní SUV vás ihned dostane omamnou vůní kůže, všude je jenom kvalitní dřevo, a když už najdete kousek plastu, je dotažen takřka k dokonalosti. Pověst tanku dokládá zvýšený posaz, rozhled do všech stran je však díky bohatému prosklení karoserie vynikající.

Volvo XC90 – Srovnání rozměrů s konkurenty
ModelVolvo XC90BMW X5Volkswagen TouaregLexus RX
Délka [mm]4950488647954770
Šířka [mm]2008193819401885
Výška [mm]1775176217091685
Rozvor [mm]2984293328932740
Objem zav. prostoru [l]-570580496

Mezi hlavní hi-tech prvky patří digitální přístrojový štít, který vedle palubního počítače zobrazuje také navádění navigace, a především dotykové rozhraní na středové konzole. Díky širokým možnostem konektivity se s ním připojíte k internetu, můžete poslouchat internetová rádia a dokonce i televizi. Tento systém je u Volva novinkou, zvyknout si na jeho ovládání tedy bude chtít trochu času. Tím však nechci říct, že by nebylo intuitivní, jen se do něj muselo vejít strašně moc informací. Za vynikající libůstku považuji startovací „knoflík“ na středové konzole – ten mě zkrátka dostal!

Také druhá generace Volva XC90 uveze až sedm cestujících, odpovídající komfort však pochopitelně naleznete pouze v první a druhé řadě sedadel. Ostatně samotná sedadla patří k tomu nejlepšímu, s čím jsem se dosud u značky setkal – jsou pohodlná, skvěle podepírají stehna a jsou velmi příjemná na pohled i dotek. Se třetí řadou je to už trochu problém, nicméně ani osobám s výškou okolo 170 centimetrů by zde nemělo nic vyloženě vadit. Tato místa navíc nejsou nouzová – také zde najdeme držáky kelímků či rozměrné odkládací boxy, nastupování je navíc díky jednoduchému překlopení a posunutí krajních sedadel druhé řady docela jednoduché.

Ačkoliv je Volvo XC90 alespoň po stránce vnitřního komfortu a míry luxusu skutečně hodno luxusního segmentu, s motory to tak jednoznačné není. V nabídce totiž najdete pouze čtyřválcové agregáty a plug-in hybrid. Naprostý základ přitom představuje verze D4 Drive-E (142 kW) s přední poháněnou nápravou. Za vůz zaplatíte minimálně 1.329.000 Kč, kompletní ceník však bude zveřejněn během dnešního odpoledne.

Volvo XC90 – Srovnání rozměrů s předchozí generací
Generace2. generace1. generaceRozdíl [mm]
Délka [mm]49504807147
Šířka [mm]20081898110
Výška [mm]17751784-9
Rozvor [mm]29842857127
Objem zavazadelníku [l]-483-

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (16)
4. 10. 2014 10:44
Re: takisto velmi pekne
A to je důvod, proč preferuji A8 (v rámci nabídky Audi). Nezkoumal jsem však, co by s tím interiérem zvládlo udělat quattro mimo standardní nabídku.
4. 10. 2014 10:40
Re: takisto velmi pekne
Záleží, jaké má člověk priority, ale nezapomínal bych ani na RRS a X5. A třeba individualizace Cayenne se slušně prodraží, pokud chceš z interiéru dostat maximum.
4. 10. 2014 10:37
Re: takisto velmi pekne
Studená sprcha, viď? :-)
4. 10. 2014 09:06
sirka cez 2m
Auto je to krasne,interier naozaj cisty relax o com Volvo je(az na tie displaye-som zvedavy,kto prvy zaveli na ustup a vrati sa aspon ciastocne ku klasickym budikom),motory to ukaze cas,co ma vsak zarazilo je sirka auta. Mam staru xc90 a uz teraz to je pri parkovani len tak tak. Toto je o vyse 10 cm sirsie, co uz je maly nakladiak. Z praktickeho hladiska to moze byt celkom problem zaparkovat na standardnom parkovacom mieste. Tak drzim Volvu palce,mozno o par rokov nahradi mojho terajsieho medveda :-)
4. 10. 2014 00:19
Re: takisto velmi pekne
No jestli nebudou mit V6 diesel jako ze asi nebudou, tak bych do 4 valce nesel, to se bude v tom "tanku" vylozene trapit. Interier je vuci A6 podle mne lepsi, ale musel bych to videt nazivo. Ja uz slovo luxusni chapu trochu jinak, mam A6 v nejvyssi vybave a po 1.5 roce muzu rict, ze toho plastu je tam nejak sakra moc. Prvni efekt sice wow, ale po roce a pul bych spis jen rekl - dobre zpracovani, zadny luxus. Asi bych (pokud bych na to mel) volil spis Porsche.