První dojmy: Volvo XC90 (+video)
První generace Volva XC90 působila na silnici jako tank. Na novinku jsme čekali dvanáct let, ale vyplatilo se, což ostatně potvrdili také ostatní návštěvníci pařížské výstavy. Dostat se totiž z autu alespoň na kontaktní vzdálenost bylo prakticky nemožné, čekání a naštvané pohledy na okolní svět však nakonec fungovalo.
Volvo XC90 je ve všem nové (stojí na modulární platformě SPA), což ostatně potvrzuje samotný interiér s minimem tlačítek na středové konzole. Luxusní SUV vás ihned dostane omamnou vůní kůže, všude je jenom kvalitní dřevo, a když už najdete kousek plastu, je dotažen takřka k dokonalosti. Pověst tanku dokládá zvýšený posaz, rozhled do všech stran je však díky bohatému prosklení karoserie vynikající.
Volvo XC90 – Srovnání rozměrů s konkurenty | ||||
Model | Volvo XC90 | BMW X5 | Volkswagen Touareg | Lexus RX |
Délka [mm] | 4950 | 4886 | 4795 | 4770 |
Šířka [mm] | 2008 | 1938 | 1940 | 1885 |
Výška [mm] | 1775 | 1762 | 1709 | 1685 |
Rozvor [mm] | 2984 | 2933 | 2893 | 2740 |
Objem zav. prostoru [l] | - | 570 | 580 | 496 |
Mezi hlavní hi-tech prvky patří digitální přístrojový štít, který vedle palubního počítače zobrazuje také navádění navigace, a především dotykové rozhraní na středové konzole. Díky širokým možnostem konektivity se s ním připojíte k internetu, můžete poslouchat internetová rádia a dokonce i televizi. Tento systém je u Volva novinkou, zvyknout si na jeho ovládání tedy bude chtít trochu času. Tím však nechci říct, že by nebylo intuitivní, jen se do něj muselo vejít strašně moc informací. Za vynikající libůstku považuji startovací „knoflík“ na středové konzole – ten mě zkrátka dostal!
Také druhá generace Volva XC90 uveze až sedm cestujících, odpovídající komfort však pochopitelně naleznete pouze v první a druhé řadě sedadel. Ostatně samotná sedadla patří k tomu nejlepšímu, s čím jsem se dosud u značky setkal – jsou pohodlná, skvěle podepírají stehna a jsou velmi příjemná na pohled i dotek. Se třetí řadou je to už trochu problém, nicméně ani osobám s výškou okolo 170 centimetrů by zde nemělo nic vyloženě vadit. Tato místa navíc nejsou nouzová – také zde najdeme držáky kelímků či rozměrné odkládací boxy, nastupování je navíc díky jednoduchému překlopení a posunutí krajních sedadel druhé řady docela jednoduché.
Ačkoliv je Volvo XC90 alespoň po stránce vnitřního komfortu a míry luxusu skutečně hodno luxusního segmentu, s motory to tak jednoznačné není. V nabídce totiž najdete pouze čtyřválcové agregáty a plug-in hybrid. Naprostý základ přitom představuje verze D4 Drive-E (142 kW) s přední poháněnou nápravou. Za vůz zaplatíte minimálně 1.329.000 Kč, kompletní ceník však bude zveřejněn během dnešního odpoledne.
Volvo XC90 – Srovnání rozměrů s předchozí generací | |||
Generace | 2. generace | 1. generace | Rozdíl [mm] |
Délka [mm] | 4950 | 4807 | 147 |
Šířka [mm] | 2008 | 1898 | 110 |
Výška [mm] | 1775 | 1784 | -9 |
Rozvor [mm] | 2984 | 2857 | 127 |
Objem zavazadelníku [l] | - | 483 | - |