26.8. 2014 Jan Mička Jan Mička

Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze bude mít dva motory a 400 koní

 

Nová generace Volva XC90 je konečně tady. Čekali jsme na ni dvanáct let…

Se současným Volvem XC90 jsme se ani nestihli pořádně rozloučit a už je tady nová, moderní a svěží generace. Automobil se nám již v detailech představil, kompletní oficiální fotografie však odhalují vůz, který nemá v rámci automobilky obdoby.

Na první pohled něco jako švédská obdoba BMW X5, na ten druhý však výkladní skříň nejnovějších technologií automobilky. Vůz dostal moderní diodové světlomety, rozměrnou masku chladiče s charakteristickým ztvárněním loga a přední nárazník s obrovskými vstupy pro přísun vzduchu k předním brzdám. Trochu na ráně je poměrně nízko umístěný splitter, v horších podmínkách by však měl být dobře chráněn.

Volvo XC90 D5: Poslední sbohem

Zadní část s vertikálně zakomponovanými svítilnami si udržela klasický charakter vozů Volvo, i zde jsou tedy součástí podélné linie táhnoucí se od předních blatníků. Také vzadu slouží k osvětlení diody, okno je poměrně nízké a v horní části překryté výraznějším střešním spoilerem. V závislosti na verzi se pak dočkáme kulatých nebo doširoka rozevřených koncovek výfuku.

Interiér automobilu jsme si představili již na začátku června, nyní tedy pouze v krátkosti – Volvo šlo cestou minimalismu a než by středovou konzolu přeplnilo množstvím tlačítek, vše potřebné ovládáte skrze rozměrný dotykový displej infotainmentu s navigací HERE. Systém je navíc docela chytrý – zvládá internetová rádia, streamování hudby a za příplatek získáte také Apple CarPlay, který váš automobil přiblíží světu oblíbených iPhonů. O co nejdokonalejší ozvučení se postará audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů, příjemné prostředí na palubě zase zajistí čtyřzónová automatická klimatizace.

Video

Na první pohled uvnitř vidíme pouze prvotřídní materiály, které kontrastují s moderním výdobytkem v podobě digitálního přístrojového štítu. Automobil navíc neslevil z nabídky vnitřního prostoru – i v nové generaci Volva XC90 proto najde místo sedm cestujících, přičemž poslední dvojice sedadel by měla vyhovět postavám do výšky okolo 170 centimetrů.

Nové Volvo XC90: Videoprůvodce interiérem

Volvo XC90 stojí na zcela nové modulární platformě SPA a jeho pohon zajišťuje rodina čtyřválcových jednotek Drive-E. Naftový základ nese označení D4 a poprvé jsme jej osobně vyzkoušeli v modernizovaném sedanu S60. Pod kapotou masivního SUV však nebude pracovat 132, ale rovnou 142 kW a 400 N.m a průměrná spotřeba nafty by se měla pohybovat okolo 5 l/100 km. Další stupeň představuje agregát D5, který má stejný základ, hodnoty se však zvedly na 162 kW a 470 N.m a průměrná spotřeba činí stále přijatelných 6 l/100 km.

Zájemci o benzinové motory mohou sáhnout po přeplňovaných čtyřválcích T5 aT6. V prvním případě se bavíme o výkonu 189 kW a točivém momentu 350 N.m, silnější varianta má 230 kW a 400 N.m. S ohledem na oficiální tiskové informace můžeme zapomenout na manuální řazení. Agregáty by totiž měly být kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která k motorů Drive-E neodmyslitelně patří.

Nové Volvo XC90 odhaluje své motory, vrchol nabídne 400 koní

S ohledem na nejnovější trendy se nezapomnělo ani na plug-in hybrid, který ponese označení T8 Twin Engine. Jeho základem je kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec pohánějící přední kola, kterému sekunduje elektromotor (má 60 kW) pro pohon kol zadních. Kombinovaný výkon by měl dosáhnout až ke 400 koňským silám a ani točivému momentu 640 N.m nemůže žádný jiný agregát z nabídky konkurovat. Vůz by měl být schopen ujet zhruba 40 kilometrů čistě na elektřinu, čímž se průměrná spotřeba stlačí někam na úroveň slabšího turbodieselu.

Výroba minulé generace Volva XC90 před nedávnem skončila, aby se uvolnily prostory pro jeho zcela novou generaci. Vůz bude možno objednávat již od začátku záři za dosud nezveřejněnou základní cenu. První exempláře se pak k zákazníkům dostanou v průběhu května příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…