26.8. 2014 Jan Mička Jan Mička

Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze bude mít dva motory a 400 koní

 

Nová generace Volva XC90 je konečně tady. Čekali jsme na ni dvanáct let…

Se současným Volvem XC90 jsme se ani nestihli pořádně rozloučit a už je tady nová, moderní a svěží generace. Automobil se nám již v detailech představil, kompletní oficiální fotografie však odhalují vůz, který nemá v rámci automobilky obdoby.

Na první pohled něco jako švédská obdoba BMW X5, na ten druhý však výkladní skříň nejnovějších technologií automobilky. Vůz dostal moderní diodové světlomety, rozměrnou masku chladiče s charakteristickým ztvárněním loga a přední nárazník s obrovskými vstupy pro přísun vzduchu k předním brzdám. Trochu na ráně je poměrně nízko umístěný splitter, v horších podmínkách by však měl být dobře chráněn.

Volvo XC90 D5: Poslední sbohem

Zadní část s vertikálně zakomponovanými svítilnami si udržela klasický charakter vozů Volvo, i zde jsou tedy součástí podélné linie táhnoucí se od předních blatníků. Také vzadu slouží k osvětlení diody, okno je poměrně nízké a v horní části překryté výraznějším střešním spoilerem. V závislosti na verzi se pak dočkáme kulatých nebo doširoka rozevřených koncovek výfuku.

Interiér automobilu jsme si představili již na začátku června, nyní tedy pouze v krátkosti – Volvo šlo cestou minimalismu a než by středovou konzolu přeplnilo množstvím tlačítek, vše potřebné ovládáte skrze rozměrný dotykový displej infotainmentu s navigací HERE. Systém je navíc docela chytrý – zvládá internetová rádia, streamování hudby a za příplatek získáte také Apple CarPlay, který váš automobil přiblíží světu oblíbených iPhonů. O co nejdokonalejší ozvučení se postará audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů, příjemné prostředí na palubě zase zajistí čtyřzónová automatická klimatizace.

Video

Na první pohled uvnitř vidíme pouze prvotřídní materiály, které kontrastují s moderním výdobytkem v podobě digitálního přístrojového štítu. Automobil navíc neslevil z nabídky vnitřního prostoru – i v nové generaci Volva XC90 proto najde místo sedm cestujících, přičemž poslední dvojice sedadel by měla vyhovět postavám do výšky okolo 170 centimetrů.

Nové Volvo XC90: Videoprůvodce interiérem

Volvo XC90 stojí na zcela nové modulární platformě SPA a jeho pohon zajišťuje rodina čtyřválcových jednotek Drive-E. Naftový základ nese označení D4 a poprvé jsme jej osobně vyzkoušeli v modernizovaném sedanu S60. Pod kapotou masivního SUV však nebude pracovat 132, ale rovnou 142 kW a 400 N.m a průměrná spotřeba nafty by se měla pohybovat okolo 5 l/100 km. Další stupeň představuje agregát D5, který má stejný základ, hodnoty se však zvedly na 162 kW a 470 N.m a průměrná spotřeba činí stále přijatelných 6 l/100 km.

Zájemci o benzinové motory mohou sáhnout po přeplňovaných čtyřválcích T5 aT6. V prvním případě se bavíme o výkonu 189 kW a točivém momentu 350 N.m, silnější varianta má 230 kW a 400 N.m. S ohledem na oficiální tiskové informace můžeme zapomenout na manuální řazení. Agregáty by totiž měly být kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která k motorů Drive-E neodmyslitelně patří.

Nové Volvo XC90 odhaluje své motory, vrchol nabídne 400 koní

S ohledem na nejnovější trendy se nezapomnělo ani na plug-in hybrid, který ponese označení T8 Twin Engine. Jeho základem je kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec pohánějící přední kola, kterému sekunduje elektromotor (má 60 kW) pro pohon kol zadních. Kombinovaný výkon by měl dosáhnout až ke 400 koňským silám a ani točivému momentu 640 N.m nemůže žádný jiný agregát z nabídky konkurovat. Vůz by měl být schopen ujet zhruba 40 kilometrů čistě na elektřinu, čímž se průměrná spotřeba stlačí někam na úroveň slabšího turbodieselu.

Výroba minulé generace Volva XC90 před nedávnem skončila, aby se uvolnily prostory pro jeho zcela novou generaci. Vůz bude možno objednávat již od začátku záři za dosud nezveřejněnou základní cenu. První exempláře se pak k zákazníkům dostanou v průběhu května příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení

Internetové sdružení CZ.NIC se obává masivních útoků na…

Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasahuje…

Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář

Mezinárodní investiční společnost Coast2Coast Capital,…

V Rakousku explodoval plynový terminál V Rakousku explodoval plynový terminál

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Dnes 09:52

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.




Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…