Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První informace a fotografie nové Audi A3!

Michal Fokt
Diskuze (153)
Automobilka Audi představí svého nového zástupce v nižší střední třídě ve světové premiéře v březnu na autosalonu v Ženevě, ale již nyní jsme získali oficiální snímky.

Už víme, jak bude vypadat druhá generace modelu Audi A3!

Automobilka Audi představí svého nového zástupce v nižší střední třídě ve světové premiéře v březnu na autosalonu v Ženevě, ale již nyní jsme získali oficiální snímky. Nové Audi A3 bude po šesti letech opět startovat jako třídveřový model, později se však dá očekávat i pětidveřová verze, která by však měla připomínat spíše kombi než 5D hatchback.

Jak už je u Audi v poslední době zvykem, design se u nových generací od předchůdců moc neliší, u nové A3 to platí bezezbytku také. Je otázkou, zda by takto měly vypadat sportovně pojaté automobily, ale hodnocení stylingu je všdy subjektivní záležitostí. Poněkud více o sportovní duši A3 vypovídá interér, který tak trochu opisoval od "podřízeného" Seatu, ale dost možná i od BMW řady 3.

O sportovních ambicích A3 však vypovídá chystaná paleta motorů. U Audi si již uvědomili, že sportovní image nelze získat pomocí zážehových turbomotorů, proto bude vrcholem nabídky šestiválec 3,2 l/177 kW (240 k) s točivým momentem 320 N.m z Audi TT. Zajímavou volbou bude jistě i jednotka 2.0 FSI s přímým vstřikováním paliva do válců, disponující výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 200 N.m. Základem palety benzinových motorů je čtyřválec 1,6 l s výkonem 75 kW (102 k) a točivým momentem 148 N.m.

Neméně pozoruhodná bude pochopitelně škála turbodieselů. Základ představuje motor 1.9 TDI/77 kW (105 k) s točivým momentem 250 N.m, dalším v řadě je TDI s objemem zvýšeným o 0,1 l označený 2.0 TDI, disponující výkonem 103 kW (140 k) a vynikajícím točivým momentem 320 N.m.

Jednotky budou pohánět přední kola, u vybraných verzí bude k dispozici též systém quattro. Přenos točivého momentu budou mít na starosti pěti- a šestistupňové převodovky s přímým řazením, na přání se bude dodávat i samočinná šestistupňová převodovka Tiptronic. Vrcholnou verzi 3.2 V6, která se objeví koncem roku 2003, a 2.0 TDI bude možné vybavit přímo řazenou sportovní převodovkou DSG se dvěma automatizovanými spojkami. Ta umožňuje velmi rychlé přeřazení bez přerušení přenášeného výkonu. Modely vybavené touto převodovkou mají proto lepší dynamické parametry a zároveň nižší spotřebu než stejné modely s klasickými mechanickými převodovkami.

Automobilka slibuje u nové A3 výrazné zvětšení vnitřního prostoru, a to zejména díky o 65 mm delšímu rozvoru. Vůz je též o 30 mm širší a zároveň o 10 mm nižší.

Michal Fokt
Diskuze (153)