První MAN TGX EfficientLine 3 je pro společnost Spedition Hillert

 

První vyrobený MAN TGX EfficientLine 3 zamířil do vozového parku společnosti Spedition Hillert a spolu s ním i již pětisté vozidlo značky MAN ve flotile této firmy.

Společnost MAN Truck & Bus na podzim loňského roku představila na IAA v Hannoveru devět vozidel modelového roku 2017 a mezi nimi i třetí generaci TGX EfficientLine, reprezentující zdokonalenou efektivitu dopravy.

Společnost Hillert Spedition začátkem letošního roku zařadila do svého vozového parku první vyrobený TGX EfficientLine 3, který je podle slov jejího výkonného ředitele Dirka Pelstera nejhospodárnějším vozidlem na trhu.

V současnosti má společnost Spedition Hillert ve svém vozovém parku 96 vozidel značky MAN a tři čtvrtiny z nich tvoří tahače návěsů v konfiguraci EfficientLine první a druhé generace.

Spolu s těmito vozidly pak služby, které nabízí MAN, například MAN Telematics, školení řidičů MAN ProfiDrive nebo Connected CoDriver, optimalizují ekonomickou efektivitu této firmy.

Hillert GmbH & Co. KG je středně velká společnost se sídlem v německém Bocholtu, která byla založeno v roce 1953 a v segmentu dopravy působí od roku 1962. Značka MAN se stala součástí její flotily počátkem 80. let; předtím dodávala vozidla značka Büssing.

V roce 2017 zařadila společnost Hillert do svých služeb již pětisté vozidlo značky MAN. Dopravní společnost provozuje také servis a mycí linku pro nákladní vozidla.

MAN TGX EfficientLine 3: Snížení spotřeby o 6,35 % oproti předchůdci (+video)

Společnost MAN Truck & Bus představila první generaci modelu TGX EfficientLine na podzim roku 2010 IAA v Hannoveru a na trh byl uveden koncem stejného roku.

Výrobce se při vývoji modelu s označením EfficientLine zaměřil na snížení spotřeby paliva při zachování všech jeho praktických vlastností i komfortu řidiče. Hlavní pozornost byla při vývoji věnována aerodynamice tahače a snížení spotřeby paliva přispívalo i odlehčení konstrukce vozidla.

Výsledkem byla spotřeba paliva u TGX EfficientLine nižší až o 3 litry nafty na 100 km oproti srovnatelnému standardnímu zástupci řady TGX.

Na jaře roku 2015 byl představen MAN TGX EfficientLine 2, který podobně jako jeho předchůdce nabídl aerodynamická vylepšení kabiny i podvozku a rovněž odlehčení konstrukce vozidla. Na dalším snížení spotřeby paliva se zde ovšem podílelo mimo jiné i důsledně optimalizované hnací ústrojí.

MAN pro demonstraci dalších úspor paliva vyslal nový TGX EfficientLine 2 ve společnosti TGX EfficientLine v provedení Euro 6 na topograficky náročnou srovnávací jízdu dlouhou 5217 km. Výsledek srovnávací jízdy byl jasný a nová verze oproti předchozímu modelu ušetřila 6,57 % nafty.

Nyní nastupuje nejnovější evoluce v podobě TGX EfficientLine 3, u níž se výrobce při vývoji zaměřil na další vylepšení aerodynamických vlastností i optimalizaci pohonného ustrojí a to především převodovky TipMatic. Pozornost pak byla věnována i asistenčním systémům. Tento nejnovější model ve srovnávací jízdě s provedením TGX EfficientLine 2 dosáhl o 6,35 % nižší spotřeby paliva.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky MAN Profi Nákladní Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…