MAN TGX EfficientLine 2 nabízí další snížení spotřeby paliva

 

MAN pokračuje ve svém vývoji těžkých nákladních vozidel s nižšími provozními náklady, jehož prozatím nejnovějším výsledkem je sériový model TGX s paketem EfficientLine 2.

Premiéra modelu MAN TGX EfficientLine se odehrála na podzim roku 2010 IAA v Hannoveru a na trh byl uveden koncem stejného roku.

V současnosti místo nejúspornějšího modelu v nabídce značky MAN zaujímá TGX s paketem EfficientLine 2, který má nejen podle tvrzení svého výrobce, ale i podle oficiálního posudku TÜV, výrazně nižší spotřebu paliva než jeho přímý předchůdce.

V září 2014 se dva tahače MAN TGX 18.480 vydaly na topograficky náročnou srovnávací jízdu dlouhou 5 217 km. Na start se postavily model MAN TGX EfficientLine v provedení Euro 6 a nový MAN TGX EfficientLine 2. Výsledek srovnávací jízdy byl jasný a MAN TGX EfficientLine 2 ušetřil oproti předchozímu modelu 6,57 % nafty.

Výrobce se při vývoji paketu s označením EfficientLine 2 zaměřil podobně jako u předchozího provedení na snížení spotřeby paliva při zachování všech praktických vlastností vozidla i komfortu řidiče.

Součástí aktuálního paketu EfficientLine 2 je propracovaná aerodynamika kabiny i podvozku a rovněž odlehčení konstrukce vozidla. Na dalším snížení spotřeby paliva se ovšem podílí mimo jiné i důsledně optimalizované hnací ústrojí.

Nová konstrukční řada motorů je upravena pro mimořádně efektivní jízdu při nízkých otáčkách a vyznačuje se navíc i sníženými emisemi CO2. Efektivitu koncepce hnacího ústrojí podporuje systém TopTorque umožňující zvýšení točivého momentu pro vyšší komfort jízdy a nižší spotřebu paliva. Řídicí jednotka motoru Powertrain-Manager poskytuje při zařazení obou nejvyšších převodových stupňů více točivého momentu až o 200 Nm.

U modelu MAN TGX EfficientLine 2 je použita převodovka MAN TipMatic 2 s efektivními funkcemi Idle Speed Driving a Speed Shifting. První z této dvojice funkcí umožňuje komfortnější jízdu a citlivé manévrování při volnoběžných otáčkách, zatímco ta druhá zkracuje dobu přerušení záběru při řazení nahoru nebo dolů ve vyšších stupních.

Převodovka je navíc vybavena funkcí EfficientRoll, která důsledně využívá lehce klesající silniční úseky k tomu, aby se na základě automatického zařazení volnoběhu ušetřilo ještě více paliva.

MAN TGX EfficientLine 2 nabízí i tempomat EfficientCruise, který využívá data z GPS a díky 3D mapám odhaluje stoupání a klesání na aktuální trase a tomu pak přizpůsobuje rychlost vozidla. Díky tomu zároveň významně přispívá k úsporám paliva.

MAN TGX EfficientLine: Snižování spotřeby v praxi

Kromě výše zmíněných úprav a prvků obsahuje paket EfficientLine 2 dále ještě systém APM (Air Pressure Management), který se stará o přesné využití vzduchového kompresoru a jeho součástí je i systém sledování tlaku v pneumatikách, hliníkové nádrže na palivo a stlačený vzduch, světla pro denní svícení z LED, z nichž jsou sestaveny i koncové svítilny a omezení rychlosti na 85 km/h.

Oba pakety EfficientLine jsou k dispozici pro vozidla s konfigurací podvozku 4x2 a 6x2 s kombinovaným odpružením listovými a vzduchovými pružinami a plně vzduchovým odpružením konstrukčních řad MAN TGX a TGS.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
Zdroj: MAN Truck&Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…