První modernizovaný Porsche Macan pro zákazníka sjel z výrobní linky
Model Macan se v Číně těší značné oblibě. Od roku 2014 se tady prodalo více než 100.000 Macanů. První kousek z modernizované řady má karoserii v odstínu zelená Mamba. Spolu s Macanem ovšem vyrostl také závod v Lipsku. „V roce 2011 bylo rozhodnuto o jeho rozšíření na plnohodnotný výrobní závod, právě z důvodu přípravy výroby modelu Macan,“ říká Gerd Rupp, předseda představenstva společnosti Porsche Leipzig GmbH. „Modernizace a rozšíření závodu spočívalo zejména ve vytvoření vlastní karosárny a lakovny,“ upřesňuje Rupp. V době náběhu výroby Macanu v roce 2014 se počítalo s výrobou 40.000 vozů ročně. Jelikož je ale o toto Porsche nečekaný zájem, produkuje lipská továrna těchto exkluzivních SUV za rok více než 90 000 kusů. Auta odsud putují do celého světa. Nikde jinde se Macan nevyrábí.
V tomto se Porsche odlišuje i od jiných prémiových výrobců. Zatímco BMW či Mercedes-Benz mají své filiálky všude možně po světě, zůstává Porsche záležitostí výhradně domovského Německa. Možná jde o jeden z pilířů jak zaručit špičkovou kvalitu vozů této skvělé značky. Třeba v USA Macan opakovaně zvítězil v uznávané průzkumu spokojenosti zákazníků s autem J.D. Power.
Premiéra v Šanghaji
Že je čínský trh pro tento vůz obzvláště důležitý, dokazuje také místo konání světové premiéry inovovaného Macanu. Tím se koncem července stal autosalón v Šanghaji.
A čím se vlastně nové vydání liší od toho původního? Třeba mírně pozměněným tvarem zadní části, která ale vychází z původního návrhu, který je pro Macan charakteristický a dobře jej odlišuje třeba od většího modelu Porsche Cayenne. Auto dostalo nové plně diodové hlavní světlomety a nový 10,9 palcový dotykový displej rozhraní Porsche Communication Management (PCM), který je nejnápadnější novinkou v kabině vozu. A dále to jsou jinak tvarované výdechy ventilace. Nový volant verze GT pak pochází ze slavné sportovní 911.