Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA chystá expanzi elektromobilů. Šéf skupiny se ale jejich rozvoje obává

David Bureš
Diskuze (8)
Kvůli plánované expanzi nabídky elektromobilů PSA založilo novou divizi. Šéf skupiny Carlos Tavares ale v rozvoji elektroaut vidí spoustu problémů.

V souvislosti s přísnějšími emisními normami se zdá, že minimálně blízká budoucnost automobilů bude ve znamení elektrifikovaného a plně elektrického pohonu, a tak stále více výrobců prezentuje své plány na rozvoj takových aut. Mezi ně patří také Skupina PSA, jejíž šéf Carlos Tavares však v elektromobilech vidí spoustu problémů, které zatím nikdo neřeší.

„Současná strategie je z mého pohledu nedostatečná. Automobilový průmysl se rychle a silně mění, ale z hlediska měst a vlád se trochu obávám toho, že nemají soudržný postoj k problematice,“ říká Tavares.

Odkazuje tím na to, že rozvoj elektromobilů není jen o vyvinutí takového automobilu a jeho výrobě. Souvisí s tím náročná produkce baterií vyžadující vzácné kovy a složitou technologii k jejich zisku nebo následná recyklace akumulátorů. „Pokud chcete čistou energii, musíte se zeptat, jak se vyrábí,“ tvrdí k tomu Tavares.

A jde ještě dál, protože tento bývalý vrcholný manažer Renaultu zmiňuje i další související problémy: „Musíme se zamyslet i nad zdaněním, celkovými náklady na vlastnictví, infrastrukturou dobíjecích stanic a dalšími souvisejícími problémy.“ To všechno jsou potíže, které samy automobilky nevyřeší.

Carlos Tavares se tak stal jedním z mála čelných představitelů automobilek, kteří upozornili na související problémy dnes tolik propagovaného elektrifikovaného pohonu.

Navzdory tomu však i Skupina PSA následuje trend a hodlá se elektrifikovanými vozy ve velké míře zabývat. Do roku 2025 chce automobilka elektrifikovat své kompletní portfolio a nabízet alespoň 40 elektrifikovaných vozidel. Kvůli tomu dokonce koncern zastřešující značky Peugeot, Citroën, DS a Opel založil novou divizi specializovanou na vozidla s nízkými emisemi.

První výsledky této strategie uvidíme již v roce 2019, kdy na trh vstoupí Peugeot 3008 i odvozený Opel Grandland X s plug-in hybridním pohonem. Podle dostupných zpráv dostanou přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP kombinovaný s elektromotorem u zadní nápravy, což zajistí pohon všech kol. Kombinovaný výkon se pak má pohybovat kolem 220 kW. Příští rok dorazí také nové generace malých hatchbacků Opel Corsa a Peugeot 208, které budou nabídnuty i s čistě elektrickým pohonem. V případě Corsy elektrická verze dorazí v roce 2020.

David Bureš
Diskuze (8)
13. 4. 2018 21:04
Re: Kdo bude ti statisíce drahých a těžkých elektrovehiklů k
Mě tedy spíš přijde, že cítí jak mu ujíždí vlak a tak musí prohlašovat, že na tom "samozřejmě také dělají", ale současně vypouštět mlhu že "to není jen tak".
Kdo problémy řešit chce hledá způsob jak, kdo je řešit nechce hledá důvody proč to nejde ...
13. 4. 2018 10:10
Re: Kdo bude ti statisíce drahých a těžkých elektrovehiklů k
samozrejme ze BEV zatezuji lokani emise taky, velka cast emisi neni z vejfuku, ale od kol a brzd, trosku lepe tem obyvatelum mest bude, ale asi ne na dlouho, mozna par desitek let nez ten problem bude zpet

resit by se mela hlavne logistika, tedy to aby zbozi a lidi nemuseli tolik jezdit kdys to jde resit v miste nebo jinak, proste aby doprava ubejvala
13. 4. 2018 10:06
Re: Baterie
zaspekuluju si ze nastane oboje :-)
13. 4. 2018 10:04
zajimave
oni jako nemaj jine moznosti jak snizit sve flotilove emise? proc zrovna jen elektromobily? vzdyt maji mzonost jit i smerem k hybridum, nebo autum na plyn

Toyota nema v Evrope ani jeden BEV a presto plni flotilove emise dobre, staci jim k tomu rekneme "zastarala" technika kterou jen s par zmenama vyrabej jiz 20 let, neb atmosferickej benzinak a jednoduchej elektromotor neni nic prevratneho, technika co sla koupit pred 20 lety

Mazda, nema v nabidce v Evrope ani jedno BEV a presto flotilove emise plnej, a opet jim k tomu staci vesmes benzinaky a ted dobudoucna "diesel" benzinaky

kde jen ty soudruzi z Evropy delaj ty chyby >:D

PS> jen tak doplacu, v soucasnosti se na vetsinu BEV ceka i prez jejich vyssi cenu na coby nedostatkove zbozi, treba na Ioniq je cekacka 8-9 mesicu, BEV nizsi stredni tridy za 900 tisic (i30 stoji pulku) a je na nej cekacka jak na P911 za 3 mice >:D safra tak at nabidnou Evrospke automobilky takove BEV a maj o zakaznika postarano, a zcela jiste prodaj vse co vyrobej a snizej si tim flotilove emise jak chtej, aby na druhem konci mohli nabizet motorizace pro zakazniky kteri je chteji, treba 3-4 litry do stredni tridy :yes:
13. 4. 2018 07:02
Re: Kdo bude ti statisíce drahých a těžkých elektrovehiklů k
Hlavne aby ty elektroauta a cela ta bublina nedopadla jako naftove motory. To byla porad podpora nafty a najednou zase totalni zakazy a omezeni....ono se pak asi stejne zjisti, ze i po zakazu vjezdu naftaku do mest se obyvatelum vůbec neulevilo, a ze ovzdusi ve meste je s naftou nebo bez + +- stejne. Mestu nejvic ulevi obchvaty a dobře spojeni MHD/vlaků/busů pro mimoměstské. Automobilky nainvestují obrovské peníze a úsilí a pak se zjistí, že to reálně zatěžuje prostředí a zas je budou rušit nebo vymýšlet jinou volovinu.