Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA má novou strategii pro značky Peugeot a Citroën

Michal Fokt
Diskuze (86)
Restrukturalizační plán PSA počítá i s tím, že se Peugeot stane luxusnější značkou a Citroën se definitivně zařadí mezi "low cost" výrobce.

Koncern PSA analyzuje důvody své současné bídné situace a jedním ze zjištění, které už okolní svět pár desítek let vidí, je, že si jsou na trhu obě značky příliš blízko. Jinými slovy příbuzné řady obou značek spolu soupeří, namísto toho, aby lovily zákazníky konkurenci.

A tak bylo rozhodnuto o změně strategie pro obě značky. Používání kvalitních materiálů v interiéru, kůží čalouněné palubní desky a podobné závany luxusu zůstanou u Peugeotu i nadále. V rámci skupiny se stane tou prestižnější značkou s odpovídající cenovou politikou, přičemž snahou bude vymanit se z mainstreamu a stát se lepším mainstreamem, pokud ne přímo subprémiovým výrobcem. Prvními vlaštovkami této koncepce má být Peugeot 208 GTi a crossover 2008, s takovými modely doufá Peugeot ve zvýšení svých marží.

Nabídka Citroënu se ještě výrazněji rozdělí. Céčková řada zůstane tam, kde je, respektive bude jeho status ještě o něco snížen. Modely C1 až C5 se zaměří spodní okraj mainstreamové kategorie s vizí stavět úsporná, nenáročná auta. S tím bude souviset i použití koncernové techniky, Citroënu bude odepřeno nejmodernější hi-tech, které bude vyhrazena Peugeotu a méně bohaté bude také nabídka motorů, logicky budou chybět zejména ty výkonnější pohonné jednotky. Vzhledem k tomu, že PSA nepředpokládá, že by se snížily zisky z prodaných Citroënů, je jasné, že se na jejich výrobě bude muset nemalá částka ušetřit. S tím souvisí třeba i použití méně komplikovaného designu. Soupeřem nových Citroënů mají být například Hyundai nebo Škoda, upřesnil šéf PSA Phillipe Varin.

Naopak status řady DS coby prestižnější divize bude zachován. Mezeru mezi levnějšími Citroëny a prestižní řadou DS pak vyplní některé modely Peugeot.

Také vám trošku mrazí z toho, že běžné Citroëny budou horší, než 301? Taková auta nedosahujít úrovně, běžné pro ostatní Peugeoty, protože budou určeny zejména pro rozvojové trhy. Těch se Peugeot nechce vzdát, naopak auta jako 301 v kontextu rozvojových zemí plní úlohu lepšího mainstramu.

Analytici s podobným krokem souhlasí jen částečně. Jsou si vědomi nutnosti změny, ale současně se domnívají, že jde o hodně dlouhodobou záležitost. Navíc úmysl posunout se na horní okraj mainstreamu má více konkurentů, takže není jisté, že plán vyjde. Existuje i nebezpečí, že zákazníci nového lepšího Peugeotu nepochopí existenci aut jako je 301 a bude také nejspíš problematické dostatečně odlišit řady C a DS u Citroënu, kde hrozí totéž.

Sluší se podotknout, že podobné plány měly před lety i značky Hyundai a Kia a nyní si jsou jejich produkty kromě designu podobné jako vejce vejci. Na rozdíl od PSA jim ale zatím krach rozhodně nehrozí, takže asi ani není potřeba to řešit...

Michal Fokt
Diskuze (86)
Avatar - DavidC-XA
16. 3. 2013 18:25
Tohle je mi líto
nechápu kde se stala chyba, sama Značka Citroën dokázala během války a v dalších letech stavět zajímavá, neotřelá auta, plná nových řešení, která se do jiných značek dostala až za hodně dlouho. Spoustu patentů používají jiné automobilky. Sám mám citroën z přelomu tisíciletí. Pro běžného konzumenta asi dlouho PSA drželo svůj design a s novými modely trochu zaspávalo v době kdy si ostatní automobilky rozdělovaly trh. třeba XM, ZX a AX byly na konci svého života už dobrých deset let za konkurencí a to uškodilo, protože technika byla již zastaralá. Nevím jak lze tady napsat že Peugeoty a Citroëny si navzájem škodí. VW nedělá se Škodou, Audi a Seatem nic jiného technicky totožná auta jen s puncem jiné značky a prochází to. PSA prostě před 15 lety zaspalo s novým svěžím designem a zákazníci našli koncern VW například, zkusili a už u něj zůstali. André Citroën celou splečnost vybudoval sám, byl geniální továrník a manažer, který nabízel vše, i soc. jistoty zaměstnancům. Dnes by se musel v hrobě obracet. Změní tedy Citroën i svůj slogan? Creative Technologies? já jsem fanoušek značky, ale tohle mě dost zklamalo jestli to takto bude. Pomohlo by třeba i více karosářských variant, proč Citroën nevyrábí třeba C4 tourer? Jediné combi je C5 a to je cenově pro mnoho lidí nedostupné. Fakt mě tenhle přístup mrzí jestli Citroën bude jako u Renaultu Dacia. je to smutný. :'-(
15. 3. 2013 18:59
Re: Cituji:
To je tvůj problém, že nic jinýho neznáš.
Avatar - romgator
15. 3. 2013 16:38
Re: Musím souhlasit s těmi,kteří
Myslím si, že srovnávat zrovna BMW a Mini s Peugeotem a Citroenem je něco jiného. Mezi BMW a Mini je jasný rozdíl.A vždycky bude. Ale mezi Peugeotem a Citroenem zase tak velký není. Takže podle mě by klidně tou prémiovkou mohl být právě Citroen. Co se týče historie dvou Francouzů, tak tu neznám. Ale za ty roky se změní ledacos.
Avatar - eliot
15. 3. 2013 16:26
Re: Francouzský Mercedes
Děkuju oběma ;-) . Taky bych řadil zrovna Peugeot výš než Citroen. Akorát trochu škoda ,že si Peugeot trochu zhoršil pověst o své spolehlivosti(možná i o své typické designové eleganci) například některými modely končící sedmičkou.
Řada DS je pro mě symbolem větší extravagance než čistě luxusu a je vhodný spíš pro individualisty, zato Peugeot může navázat na luxusnější tradici líp oproti klasickým Citroenům ,tím ,že by vlastně mohl navázat na tu svou zlatou éru,kdy se přezdíval jako francouzský mercedes. ..
Vnímám to prostě asi přibližně tak ,jak to bigi25 popisoval.
15. 3. 2013 13:19
Re: Takže si to súdruhovia vysvetlime...
No ono to spíš bylo tak, že PSA přesunulo úspěšnou sportovní divizi na Citroen (zlepšení image). To neznamená, že to tak zůstane, viz třeba v Ženevě Peugeot 208 WRC a náznaky toho, že po C4 (kterému předcházel P205) bude zase Peugeot, kdo bude pro značku získávat sportovní image.