PSA má novou strategii pro značky Peugeot a Citroën
Koncern PSA analyzuje důvody své současné bídné situace a jedním ze zjištění, které už okolní svět pár desítek let vidí, je, že si jsou na trhu obě značky příliš blízko. Jinými slovy příbuzné řady obou značek spolu soupeří, namísto toho, aby lovily zákazníky konkurenci.
A tak bylo rozhodnuto o změně strategie pro obě značky. Používání kvalitních materiálů v interiéru, kůží čalouněné palubní desky a podobné závany luxusu zůstanou u Peugeotu i nadále. V rámci skupiny se stane tou prestižnější značkou s odpovídající cenovou politikou, přičemž snahou bude vymanit se z mainstreamu a stát se lepším mainstreamem, pokud ne přímo subprémiovým výrobcem. Prvními vlaštovkami této koncepce má být Peugeot 208 GTi a crossover 2008, s takovými modely doufá Peugeot ve zvýšení svých marží.
Nabídka Citroënu se ještě výrazněji rozdělí. Céčková řada zůstane tam, kde je, respektive bude jeho status ještě o něco snížen. Modely C1 až C5 se zaměří spodní okraj mainstreamové kategorie s vizí stavět úsporná, nenáročná auta. S tím bude souviset i použití koncernové techniky, Citroënu bude odepřeno nejmodernější hi-tech, které bude vyhrazena Peugeotu a méně bohaté bude také nabídka motorů, logicky budou chybět zejména ty výkonnější pohonné jednotky. Vzhledem k tomu, že PSA nepředpokládá, že by se snížily zisky z prodaných Citroënů, je jasné, že se na jejich výrobě bude muset nemalá částka ušetřit. S tím souvisí třeba i použití méně komplikovaného designu. Soupeřem nových Citroënů mají být například Hyundai nebo Škoda, upřesnil šéf PSA Phillipe Varin.
Naopak status řady DS coby prestižnější divize bude zachován. Mezeru mezi levnějšími Citroëny a prestižní řadou DS pak vyplní některé modely Peugeot.
Také vám trošku mrazí z toho, že běžné Citroëny budou horší, než 301? Taková auta nedosahujít úrovně, běžné pro ostatní Peugeoty, protože budou určeny zejména pro rozvojové trhy. Těch se Peugeot nechce vzdát, naopak auta jako 301 v kontextu rozvojových zemí plní úlohu lepšího mainstramu.
Analytici s podobným krokem souhlasí jen částečně. Jsou si vědomi nutnosti změny, ale současně se domnívají, že jde o hodně dlouhodobou záležitost. Navíc úmysl posunout se na horní okraj mainstreamu má více konkurentů, takže není jisté, že plán vyjde. Existuje i nebezpečí, že zákazníci nového lepšího Peugeotu nepochopí existenci aut jako je 301 a bude také nejspíš problematické dostatečně odlišit řady C a DS u Citroënu, kde hrozí totéž.
Sluší se podotknout, že podobné plány měly před lety i značky Hyundai a Kia a nyní si jsou jejich produkty kromě designu podobné jako vejce vejci. Na rozdíl od PSA jim ale zatím krach rozhodně nehrozí, takže asi ani není potřeba to řešit...