5.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Range Rover Velar pro rok 2019: Co se skrývá pod označením D275 a P340?

 

Po pouhém roce na trhu prošlo luxusní SUV inovací. Její těžiště spočívá v příchodu dvou nových verzí stávajících pohonných jednotek a dále v dalším rozšíření asistenčních systémů, které mají přinést více bezpečnosti.

Range Rover Velar je zástupce větších, luxusnějších modelů značky Land Rover. Na rozdíl třeba od Evoque tak využívá klasickou koncepci pohonu s podélně uloženým hnacím řetězcem. Od začátku auto sází na výrazný design a samozřejmě odpovídající výbavu a techniku. V modelovém roce 2019 se vůz navíc dočká jejího dalšího rozšíření.

Částicový filtr „pro všechny“!

V rámci změn Land Rover uvádí, že pro modelový rok 2019 budou všechny pohonné jednotky vybaveny standardně částicovým filtrem. To znamená nejen obligátní diesely, které jej mít musejí už od příchodu emisní normy Euro 5, ale toto se týká rovněž zážehových motorů. Současně ale tisková zpráva upřesňuje, že použití filtrů pevných částic se bude u zážehových motorů řídit také cílovým trhem.

Technicky je částicový filtr integrován do stávající emisního systému vozidla. K jeho regeneraci dochází v režimu, kdy řidiči odlehčí pedál akcelerace. Oxidací se pevné částice mění na oxid uhličitý.

A teď k těm zkratkám k úvodu. Jedná se o označení dvou nových motorů, které dále rozšiřují paletu pohonných jednotek. Pod označením P340 se ukrývá nová verze zážehového šestiválce, přičemž číslo udává výkon v koňských silách. Tedy 250 kW. K těm motoru o objemu 3,0 litru pomáhá přeplňování označené jako Twin-Vortex. Ve skutečnosti se jedná o mechanicky poháněný kompresor Eaton TVS, což je vlastně výrazně modifikované Rootsovo dmychadlo. U Eaton TVS má každý rotor čtyři lopatky, zatímco u konvenčního Rootsova dmychadla jsou pouze tři.

Verze P340 je odvozena od výkonnější P380, nabízející nejvyšší výkon 280 kW. Maximum točivého momentu 450 N.m mají ovšem obě varianty shodné a to včetně otáček 4500 za minutu. Motor má dále přímé vstřikování benzínu, proměnné časování sání i výfuku a také vyvažovací hřídel, což je trochu překvapivé a u šestiválce nepříliš obvyklé.

Jízdní dojmy Range Rover Velar: Nízká střecha, vysoké cíle

Výrobce udává nejvyšší rychlost 233 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h se odbude za 6,1 sekundy. Motor se pojí výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Z vrcholného šestiválce pak přebírá brzdový systém s předními kotouči o průměru 350 mm (čtyřválce mají kotouče s průměrem 325 mm, tedy stejné, jako na zadní nápravě, což platí i pro motory P340 a P380). Obě verze mají shodné emise oxidu uhličitého od 214 g/km.

Podobně i u dieselu

Stejný postup jako u zážehových šestiválců se odehrál u těch vznětových. Pod označením D275 se tak ukrývá méně výkonná verze šestiválce D300. Výkon se tedy snížil z 221 na 202 kW. V tomto případě ale došlo i na snížení maxima točivého momentu, a sice z 700 N.m při 1500 až 1750/min-1 na 625 N.m, které jsou ovšem k dispozici v mnohem širším rozsahu otáček. Začínají na 1500 otáčkách za minutu, ovšem k sestupu dochází až při 2500/min-1.

Motor ke snížení emisí oxidu dusíku využívá jak dva okruhy EGR, tak také selektivní katalytickou redukci (SCR) se vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového traktu. Stejně jako zážehové šestiválce se pojí s osmistupňovou samočinnou skříní a rovněž i tato verze používá větší přední brzdy s průměrem kotoučů 350 mm. Tato verze nabízí maximální rychlost 218 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za sedm sekund.

Další zvýšení bezpečnosti

Spolu s novými verzemi šestiválců přichází v modelovém roce 2019 také rozšířená nabídka bezpečnostních systémů. Jejich základem je stereo kamera umístěná za čelním sklem. Tu využívá například systém nouzového brzdění, který reaguje jak na překážky v podobě například automobilů, tak také detekuje chodce. V extrému dokáže systém zajistit samočinné brzdění vozidla, a to od rychlosti 10 km/h do 160 km/h).

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

Signál ze stereo kamery využívá a dále zpracovává rovněž systém LKA (Lane Keep Assist), který řidiči usnadňuje jízdu v pruzích. Pokud kamera detekuje přiblížení se vozidla k dělicí čáře na silnici, elektromechanický posilovač řízení aplikuje dodatečný moment, který vozidlo „vrátí“ do požadovaného směru. Systém je aktivní až do rychlosti 178 km/h.

Samozřejmostí je dále čtení dopravních značek, či adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, která řidiči usnadňuje jízdu v kolnách. Ve Velké Británii startuje cena verze D275 na částce 49.740 liber, tedy zhruba 1.492.200 korun. Na český trh dorazí inovovaný Velar na podzim tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Google spustí vlastní herní platformu Stadia Google spustí vlastní herní platformu Stadia

Internetový gigant Google se pouští do videoher. Dnes…

Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny

Vývoz počítačových čipů z Izraele do Číny v loňském roce…

Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety

Pro letošní volby do Evropského parlamentu přihlásilo své…

Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce

Dlouholetý kazašský prezident Nursultan Nazarbajev v…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

První Esprit s karoserií od Giugiara byl představen v…

 






 
První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

Včera

Nový městský crossover DS 3 Crossback jsme v okolí francouzského Nice.




Blesk.cz

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor knižní předlohy

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor…

Až překvapivě obrovský hit Netflixu Bird Box vzal popkulturu útokem. Nejenom, že každý, kdo tento nyní už…

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako tenisáky v ponožkách. Prsní dvorce má ve tvaru srdíčka

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako…

Seznamte se s Krystinou (32). Tato extravagantní brunetka žijící ve Velké Británii je tak nějak závislá na…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Sparta potřebuje takového Kangu, o titulu není jasno

LIGOVÝ INSIDER: Sparta potřebuje takového Kangu, o…

Luxusní devítibodový náskok před Plzní má v čele tabulky po 25. kole FORTUNA:LIGY pražská Slavia. Podle…

SESTŘIH: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna podpořil dvěma góly Mueller

SESTŘIH: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna…

Hokejisté mistrovské Komety vyhráli druhé čtvrtfinále extraligy v Hradci Králové 5:0 a vedou v sérii na čtyři…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…