5.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Range Rover Velar pro rok 2019: Co se skrývá pod označením D275 a P340?

 

Po pouhém roce na trhu prošlo luxusní SUV inovací. Její těžiště spočívá v příchodu dvou nových verzí stávajících pohonných jednotek a dále v dalším rozšíření asistenčních systémů, které mají přinést více bezpečnosti.

Range Rover Velar je zástupce větších, luxusnějších modelů značky Land Rover. Na rozdíl třeba od Evoque tak využívá klasickou koncepci pohonu s podélně uloženým hnacím řetězcem. Od začátku auto sází na výrazný design a samozřejmě odpovídající výbavu a techniku. V modelovém roce 2019 se vůz navíc dočká jejího dalšího rozšíření.

Částicový filtr „pro všechny“!

V rámci změn Land Rover uvádí, že pro modelový rok 2019 budou všechny pohonné jednotky vybaveny standardně částicovým filtrem. To znamená nejen obligátní diesely, které jej mít musejí už od příchodu emisní normy Euro 5, ale toto se týká rovněž zážehových motorů. Současně ale tisková zpráva upřesňuje, že použití filtrů pevných částic se bude u zážehových motorů řídit také cílovým trhem.

Technicky je částicový filtr integrován do stávající emisního systému vozidla. K jeho regeneraci dochází v režimu, kdy řidiči odlehčí pedál akcelerace. Oxidací se pevné částice mění na oxid uhličitý.

A teď k těm zkratkám k úvodu. Jedná se o označení dvou nových motorů, které dále rozšiřují paletu pohonných jednotek. Pod označením P340 se ukrývá nová verze zážehového šestiválce, přičemž číslo udává výkon v koňských silách. Tedy 250 kW. K těm motoru o objemu 3,0 litru pomáhá přeplňování označené jako Twin-Vortex. Ve skutečnosti se jedná o mechanicky poháněný kompresor Eaton TVS, což je vlastně výrazně modifikované Rootsovo dmychadlo. U Eaton TVS má každý rotor čtyři lopatky, zatímco u konvenčního Rootsova dmychadla jsou pouze tři.

Verze P340 je odvozena od výkonnější P380, nabízející nejvyšší výkon 280 kW. Maximum točivého momentu 450 N.m mají ovšem obě varianty shodné a to včetně otáček 4500 za minutu. Motor má dále přímé vstřikování benzínu, proměnné časování sání i výfuku a také vyvažovací hřídel, což je trochu překvapivé a u šestiválce nepříliš obvyklé.

Jízdní dojmy Range Rover Velar: Nízká střecha, vysoké cíle

Výrobce udává nejvyšší rychlost 233 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h se odbude za 6,1 sekundy. Motor se pojí výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Z vrcholného šestiválce pak přebírá brzdový systém s předními kotouči o průměru 350 mm (čtyřválce mají kotouče s průměrem 325 mm, tedy stejné, jako na zadní nápravě, což platí i pro motory P340 a P380). Obě verze mají shodné emise oxidu uhličitého od 214 g/km.

Podobně i u dieselu

Stejný postup jako u zážehových šestiválců se odehrál u těch vznětových. Pod označením D275 se tak ukrývá méně výkonná verze šestiválce D300. Výkon se tedy snížil z 221 na 202 kW. V tomto případě ale došlo i na snížení maxima točivého momentu, a sice z 700 N.m při 1500 až 1750/min-1 na 625 N.m, které jsou ovšem k dispozici v mnohem širším rozsahu otáček. Začínají na 1500 otáčkách za minutu, ovšem k sestupu dochází až při 2500/min-1.

Motor ke snížení emisí oxidu dusíku využívá jak dva okruhy EGR, tak také selektivní katalytickou redukci (SCR) se vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového traktu. Stejně jako zážehové šestiválce se pojí s osmistupňovou samočinnou skříní a rovněž i tato verze používá větší přední brzdy s průměrem kotoučů 350 mm. Tato verze nabízí maximální rychlost 218 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za sedm sekund.

Další zvýšení bezpečnosti

Spolu s novými verzemi šestiválců přichází v modelovém roce 2019 také rozšířená nabídka bezpečnostních systémů. Jejich základem je stereo kamera umístěná za čelním sklem. Tu využívá například systém nouzového brzdění, který reaguje jak na překážky v podobě například automobilů, tak také detekuje chodce. V extrému dokáže systém zajistit samočinné brzdění vozidla, a to od rychlosti 10 km/h do 160 km/h).

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

Signál ze stereo kamery využívá a dále zpracovává rovněž systém LKA (Lane Keep Assist), který řidiči usnadňuje jízdu v pruzích. Pokud kamera detekuje přiblížení se vozidla k dělicí čáře na silnici, elektromechanický posilovač řízení aplikuje dodatečný moment, který vozidlo „vrátí“ do požadovaného směru. Systém je aktivní až do rychlosti 178 km/h.

Samozřejmostí je dále čtení dopravních značek, či adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, která řidiči usnadňuje jízdu v kolnách. Ve Velké Británii startuje cena verze D275 na částce 49.740 liber, tedy zhruba 1.492.200 korun. Na český trh dorazí inovovaný Velar na podzim tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci

Člen představenstva ČEPS Jakub Skavroň plánoval, že…

Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 






 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali dohromady, říká Adam Pavlík

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali…

V neděli to bylo přesně 12 měsíců, kdy se pro muzikanta Adama Pavlíka (42) uzavřel zatím nejtragičtější rok. Jen…

 

iSport.cz

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík chce zlato z olympiády

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík…

Už více než čtyři měsíce utekly ode dne tragické nehody autobusu kanadského hokejového týmu Humboldt Broncos.…

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub raději řeší posily

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub…

Největší soupeři vesele sčítají body, Zbrojovka inkasované góly. Favorit FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY vstoupil do nové…

 

Reflex.cz

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku rozhodli, že neemigrujeme a přece nás někdo udal

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku…

Bylo mi patnáct. Léto jsem trávil ve Švýcarsku, kde táta v té době půl roku pracoval. Ale 20. 8. jsem již byl s…

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…