21.3. 2014

Rekord: Jedenáct milionů vozů Škoda z Mladé Boleslavi

 

Škoda Auto vyrobila ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi jedenáct milionů vozů.

V Mladé Boleslavi v současné době z linek sjíždí šest modelů značky Škoda: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback. V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku automobilka svá výrobní zařízení v uplynulých třech letech podstatně modernizovala a rozšířila.

„Mladá Boleslav je srdcem celosvětové výrobní sítě značky ŠKODA,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus. „Jedenáct milionů vyrobených vozů dokazuje sílu a význam tohoto závodu pro podnik. Více než 50 procent všech vyrobených vozů značky Škoda sjelo z linek v Mladé Boleslavi, z toho jeden milion v posledních dvou letech. V tomto závodě a v tomto městě bije srdce značky Škoda. Celý tým je na 11 milionový rekord velice hrdý. V následujících letech bude Škoda díky největší modelové ofenzívě v historii společnosti dále růst. A důležitým pilířem je náš hlavní výrobní závod,“ dodává Oeljeklaus.

Závod v Mladé Boleslavi je z pohledu výroby hlavním pilířem modelové ofenzívy, kterou česká automobilka zahájila zhruba před třemi lety. Zhruba 10 000 zaměstnanců zde vedle aktuální verze modelu Škoda Fabia vyrábí i novou generaci modelu Škoda Octavia i nové modely Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback. Pro výrobu nových modelů iniciovala Škoda Auto jeden z nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření závodu. Jádrem investic bylo rozšíření kapacity montážní linky I z 800 na 1 200 vozů denně. Navíc byla instalována také nová svařovna a plně automatické lakování vnitřních částí karoserií. Škoda Auto navíc vybudovala i novou, mimořádně ekologickou lisovací linku.

Investice se vyplácí: Nové modely vyráběné v Mladé Boleslavi se skvěle prodávají, nová Škoda Octavia je trefou do černého, na trzích západní a střední Evropy bylo jen v prvních dvou měsících roku 2014 dosaženo zhruba třetinového nárůstu. Nová Škoda Octavia je v nabídce ve verzích Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a také jako sportovně laděná Octavia RS. V roce 2014 bude následovat nová Škoda Octavia Scout a nová Škoda Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Nová Škoda Rapid je po necelých dvou letech na trhu již třetím nejsilnějším modelem značky Škoda. V roce 2013 zvýšila Škoda dodávky modelu Rapid ve srovnání s předchozím rokem na více než čtyřnásobek.

Mladoboleslavský závod na ulici Václava Klementa je ztělesněním značky Škoda jako takové a je počátkem 118leté úspěšné historie automobilky. V bezprostřední blízkosti dnešních výrobních hal zahájili v roce 1895 oba průkopníci, pánové Václav Laurin a Václav Klement, nejprve výrobu jízdních kol, poté motocyklů a od roku 1905 pak konečně i výrobu automobilů. Kromě hlavního výrobního závodu provozuje Škoda Auto v České republice dva další výrobní závody: Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách z linky sjíždí modely Škoda Yeti, Škoda Superb a Škoda Roomster. Závod ve Vrchlabí v současné době vyrábí dvouspojkové převodovky DQ200 pro koncern Volkswagen. Pro výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

Vedle domácí produkce sází Škoda v rámci mezinárodní růstové strategie stále více na lokální kapacity na nejdůležitějších růstových trzích, především v Číně a v Rusku. V Číně vyrábí česká značka ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v závodech An-tching, I-čeng a Ning-po. Dosud tam bylo vyrobeno více než milion vozů značky Škoda pro čínský trh. Koncem prvního pololetí roku 2014 se rozběhne výroba nové generace modelu Škoda Octavia pro čínský trh. V Rusku se vozy značky Škoda vyrábí v závodech Nižní Novgorod a Kaluga. V Kaluze byla před několika týdny zahájena montáž modelu Škoda Rapid pro ruský trh.

V rámci Růstové strategie, zahájené před třemi lety, chce Škoda v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2013 dodala značka Škoda svým zákazníkům na celém světě 920 800 vozů. Byl to druhý nejlepší roční prodejní výsledek v historii podniku. S osmi novými nebo přepracovanými modely navíc automobilka představila více vozů než kdykoli předtím. V roce 2014 značka pokračuje v růstu. Do konce února se prodeje v porovnání se stejným obdobím předchozího roku zvýšily o 10,6 procent.

Vybrané milníky ve výrobě společnosti Škoda Auto:

- 19. březen 2014: 11 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav

- 26. srpen 2013: 4 miliony vozů Škoda Octavia

- 9. červenec 2013: 1 milion vozů značky Škoda v Číně od roku 2007

- 5. únor 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 30. leden 2012: 14 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 12. říjen 2011: 10 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav

- 8. duben 2009: 12 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 13. červenec 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

redakce AUTO.CZ

 








 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z nealko sjezdu soudruzi z KSČM

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z…

Oslovovali se na sjezdu soudruhu, soudružko, na závěr jim zahrála Internacionála, která však některým členům…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…