Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio RS 220 Trophy je nejrychlejším malým hot-hatchem Nürburgringu

Michal Fokt
Diskuze (60)
Aktuální Clio RS je prý málo sportovní a zbytečně "vyměklé". Ale stejně je ve své třídě na Severní smyčce Nürburgringu nejrychlejší...

Renault Clio RS byl už od své první generace právem považován za špičku ve třídě malých hot-hatchů, ale v současné generaci došlo k výraznému odlivu fanoušků. Auto prý nemá charakter a s dvouspojkou to není ono. Ne, že by se s tímto názorem nedalo souhlasit, zdá se však, že jestli mu něco nechybí, je to rychlost.

Jeho přibroušená verze Clio RS 220 Trophy se totiž stala držitelem dosud nejlepšího času ve třídě malých hot-hatchů, přičemž k němu přišel tím nejméně zpochybnitelným způsobem. Čas 8 minut a 23 sekund totiž nezajel žádný jezdec Renaultu s podpůrným týmem inženýrů a mechaniků, ale redaktor německého časopisu Sport Auto Christian Gebhardt, jenž už si pár zápisů do kroniky Nürburgringu střihnul, mimo jiné i 8:40 s Corsou OPC, která je momentálně v žebříčku třídy třetí, za Mini JCW s 8:35.

Čas 8:23 je skvělý, stejného dosáhlo před časem třeba Porsche Boxster S nebo Volkswagen Golf R. A je to také čas o více než půl minuty lepší než u standardního Clia RS s výkonem 200 koní, což je obrovský rozdíl. Zdá se však, že čas "Sub 8" pro nejlepší kompaktní hot-hatche bude autům této třídy ještě nějaký čas zapovězený.

Michal Fokt
Diskuze (60)
Avatar - white label
16. 12. 2015 17:46
Re: Tak vám nevim...
V tom případě Teejay rozhodně k tomu tvrdému jádru nepatří. Ten od Hondy adoruje úplně všechno, i kdyby to bylo zatím jen na papíře... >:-[]
Avatar - Bully_
16. 12. 2015 17:36
Re: Tak vám nevim...
>:D Neboj, neexkomunikuje. Tvrde jadro Honda-clubu je naopak neuveritelne konzervativni a kazdy model prijimaji teprve tehdy, kdyz se po silnicich pohybuji jeho uz minimalne 2 nasledujici generace >:-[]
Avatar - white label
16. 12. 2015 17:34
Re: Tak vám nevim...
Avatar - Bully_
16. 12. 2015 17:33
Re: Tak vám nevim...
Jestli sis nevsiml, tak naopak za emoce chvalim NA HH. Treba s CTR 7G i 8G jsem si tu zabavu uzil, v ramci tridy uz i v te dobe unikatni. Mozna na rozdil od tebe jsem se uz vic jak pred pul rokem projel i v novem CTR a to, co predchozi generace odlisovalo od ostatnich HH, tam uz proste neni. Ze ma jine prednosti, jako daleko vetsi vykon, kroutici moment, jeho prenos na vozovku, lepsi jizdni vlastnosti, vic komfortu, furu elektronickych asistentu pro polovodice atd. atd. atd. je jina vec. Je urcite efektivnejsi, rychlejsi- a to i pro lidi, co nejezdi na krev, univerzalnejsi, ..., ale emoce, ktere mely predchozi CTR diky praci s K20-kou pod kapotou, to slo proste do kopru.
Pravdu mas ale v tom, ze se mne po koupi Lotusu meritka posunuly docela slusnym zpusobem, ale snad ne moje soudnost :-) Dalsi krok- motorku- ale uz asi vynecham.
Avatar - white label
16. 12. 2015 17:29
Re: Tak vám nevim...
Snad těmi čtyřmi "nulami" nemáš na mysli čtyři zdejší zaslepené příznivce Háčka? >:D
Jinak ano, stav mé mysli je stabilně střízlivý bez ohledu na logo automobilky, ale chápu, že to zrovna ty nemůžeš nikdy pochopit... :*) ;-)