reklama


Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říci, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říci, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem.

Clio RSi má několik drobných odlišností, které jej odlišují od jeho levnějších bratříčků. Především je to nový motor 1,6 16V s výkonem 79 kW, který je k dispozici jen v této - třídveřové verzi. Dále jsou to pozměněné dravější reflektory, kryté čirým plastem a velmi pěkná šestipaprsková litá kola.

V interiéru mnoho změn není. Jen jeho dobré odpovídá vyšší ceně modelu RSi. Přístrojová deska je navržena ve znamení křivek, což se někomu líbí, podle mě se dá udělat pěkná přístrojovka i jinak... Volant je stejný jako u ostatních modelových řad Renaultu, tzn. příliš velký průměr a tenký věnec. Do Clia RSi by se rozhodně hodil volant sportovnější . Řazení jde lehce, ale není příliš přesné. Výborné jsou přední sedadla s výrazným bočním vedením. Jejich výhodou je, že po sklopení a odsunutí dopředu (při nastupování dozadu) se poté vrátí do původní polohy, což zatím není zcela běžné.

Nový šestnáctiventil je nadprůměrně živý a s lehkým Cliem (pohotovostní hmotnost 995 kg) si přímo pohrává. Jeho předností, kromě velmi dobrého výkonu ve vyšších otáčkách, je i slušný točivý moment, který je k dispozici již okolo dvou tisíc otáček. Ani spotřeba není nejhorší. V průběhu testu se pohybovala okolo 8 l/100 km. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, ale u RSi modelu to tak nevadí.

Jízdní vlastnosti se jeví jako bezproblémové. Přesto se koncepce vše vpředu v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Pokud se najíždí do prudké zatáčky má Clio tendenci zvedat zadní nožku , což moc dobré není. Brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným schodkem.

Clio RSi je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) a síle motoru je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Horší je to s cenou 490 000 Kč, která asi odradí nejednoho zájemce.

,

2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny

metalíza (+8 500,-), boční airbagy (+ 9 900,-), rádio SAT 6000 s ovl. pod volantem (12 000,-), manuální klimatizace (35 000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 490 Kč Cena v testované výbavě: 555 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:metalíza (+8 500,-), boční airbagy (+ 9 900,-), rádio SAT 6000 s ovl. pod volantem (12 000,-), manuální klimatizace (35 000,-)

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6 / 7.2
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 995 / 520
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1392
f) rozchod vzadu (mm): 1372
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1410
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama