22.10. 1999

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říci, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říci, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem.

Clio RSi má několik drobných odlišností, které jej odlišují od jeho levnějších bratříčků. Především je to nový motor 1,6 16V s výkonem 79 kW, který je k dispozici jen v této - třídveřové verzi. Dále jsou to pozměněné dravější reflektory, kryté čirým plastem a velmi pěkná šestipaprsková litá kola.

V interiéru mnoho změn není. Jen jeho dobré odpovídá vyšší ceně modelu RSi. Přístrojová deska je navržena ve znamení křivek, což se někomu líbí, podle mě se dá udělat pěkná přístrojovka i jinak... Volant je stejný jako u ostatních modelových řad Renaultu, tzn. příliš velký průměr a tenký věnec. Do Clia RSi by se rozhodně hodil volant sportovnější . Řazení jde lehce, ale není příliš přesné. Výborné jsou přední sedadla s výrazným bočním vedením. Jejich výhodou je, že po sklopení a odsunutí dopředu (při nastupování dozadu) se poté vrátí do původní polohy, což zatím není zcela běžné.

Nový šestnáctiventil je nadprůměrně živý a s lehkým Cliem (pohotovostní hmotnost 995 kg) si přímo pohrává. Jeho předností, kromě velmi dobrého výkonu ve vyšších otáčkách, je i slušný točivý moment, který je k dispozici již okolo dvou tisíc otáček. Ani spotřeba není nejhorší. V průběhu testu se pohybovala okolo 8 l/100 km. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, ale u RSi modelu to tak nevadí.

Jízdní vlastnosti se jeví jako bezproblémové. Přesto se koncepce vše vpředu v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Pokud se najíždí do prudké zatáčky má Clio tendenci zvedat zadní nožku , což moc dobré není. Brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným schodkem.

Clio RSi je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) a síle motoru je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Horší je to s cenou 490 000 Kč, která asi odradí nejednoho zájemce.

,

2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny

metalíza (+8 500,-), boční airbagy (+ 9 900,-), rádio SAT 6000 s ovl. pod volantem (12 000,-), manuální klimatizace (35 000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 490 Kč Cena v testované výbavě: 555 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:metalíza (+8 500,-), boční airbagy (+ 9 900,-), rádio SAT 6000 s ovl. pod volantem (12 000,-), manuální klimatizace (35 000,-)

Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru

Předběžný účet za vládní koalici je na světě. Ministři…

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6 / 7.2
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 995 / 520
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1392
f) rozchod vzadu (mm): 1372
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1410
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let starý zákon

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let…

Drobné přešlapy se dají omluvit, tohle už je ale pořádný krok vedle. Vévodkyně Meghan opět porušila protokol,…

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu prezidentů opět provázejí demonstrace

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu…

Americký prezident Donald Trump v neděli přiletěl z Británie, kde pobýval v posledních čtyřech dnech, do Finska.…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

 

Reflex.cz

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel čas s kombajny v Česku

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel…

To, co před pětadvaceti lety sklízely desítky strojů, zvládne nyní jen několik moderních kombajnů. Vývoj…

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…