Bestseller mezi francouzskými automobily, Renault Clio, přijíždí ve výrazně modernizované podobě.
Francouzská automobilka Renault představila facelift páté generace populárního hatchbacku Clio, který se s 16 miliony prodaných kusů řadí mezi nejprodávanější francouzské vozy v historii. Na historický úspěch chce značka navázat výrazným designem, ekologičtější kabinou a také moderní technickou i technologickou výbavou.
Začněme ale s omlazeným designem, který zaujme především výraznou přídí. Ta dostala větší masku chladiče, vyplněnou šachovnicovým chromovaným dekorem. Ve středu masky pak vidíme nové logo značky na tmavém pozadí, jehož rámeček přechází v linky propojující hlavní světlomety.
Ty prošly také proměnou, která je zbavila ikonického C-segmentu protaženého do nárazníku. Místo toho mají světlomety nový hranatější tvar, nový světelný podpis a také zcela nový dekor ve tvaru šipky, umístěný v rozích předního nárazníku. Příď tak působí moderněji a důrazněji.
Zákazníci se mohou ve všech výbavách těšit na plně diodové světlomety, ve výbavách Techno a Esprit Alpine se navíc dočkají i sportovně tvarovaného nárazníku. Jeho dominantní linka nad spodním nasávacím otvorem je ve výbavě Techno lakována v barvě vozu, ve výbavě Esprit Alpine ji zdobí hliníkově šedá barva.
Přepracováním prošla také záď. Například nárazník dostal nové aerodynamické prvky v rozích, které by měly podtrhovat technickou sílu vozu. V závislosti na výbavě se pak mění barva spodní linky nárazníku i viditelnost koncovek výfuku. Zadní svítilny nově dostaly čiré kryty.
Karoserii modernizovaného Renaultu Clio může zdobit 7 barev s novým třívrstvým krycím lakem. Zákazníci si mohou vybrat z šesti designů až 17litých kol, na jejichž pokličkách je nové logo značky. Rozměry exteriéru se přitom nijak nezměnily, Clio tedy stále měří 4053 mm na délku, 1988 mm na šířku a 1439 mm na výšku.
Kabina zůstává na první pohled stejná, minimálně její uspořádání. Automobilka se ale chlubí větším důrazem na hodnotnější a udržitelnější materiály. Například ve výbavě Techno je čalounění sedadel, dveřních výplní a palubní desky tvořeno udržitelnou látkou, tvořenou až z 60 % udržitelným vláknem Tencel, vyráběným za použití udržitelné energie.
Za zmínku také stojí, že v modernizovaném Renaultu Clio už zákazníci nenajdou kůži. Místo toho jsou povrchy čalouněny materiálem s označením TEP, který by měl být tvořen bio-získanými polyesterovými vlákny. V závislosti na výbavě se ale zákazníci opět dočkají komfortně i sportovně tvarovaných předních sedadel, včetně různých dekorů.
Za volantem s novým logem značky vidíme digitální přístrojový štít, jehož úhlopříčka je v závislosti na výbavě 7 nebo 10 palců. Uprostřed palubní desky pak bude tradičně zabudován infotainment Renault Easy Link s úhlopříčkou 7 a 9,3 palců.
Speciální pozornost věnuje značka nové výbavě Esprit Alpine, která by měla na vrcholu nabídky nahrazovat výbavu RS Line. Stejně jako u modelů Austral a Espace by nová výbava měla zdůrazňovat sportovnost, eleganci a technologickou sofistikovanost, nechybí však ani odkazy na zemi původu.
Exteriér se tak může pochlubit hliníkově šedými dekory v předním i zadním nárazníku, které mají podtrhovat sportovnost vozu, leskle černými dekory na karoserii nebo plaketkami Esprit Alpine na předních blatnících. V podbězích pak vidíme 17“ hliníková kola se specifickou povrchovou úpravou.
V kabině jsou sportovně tvarovaná sedadla s důraznějším bočním vedením, které je čalouněno silnějším materiálem. Sedadla jsou prošívána modrou nití a nesou výrazný symbol písmene A. Na jejich boku, stejně jako na palubní desce, pak vidíme francouzskou trikoloru. Čalounění je vyrobeno z udržitelného materiálu, tvořeného ze 72 % recyklovaným PET a z 13 % recyklovaným textilem.
Samozřejmostí je bohatá technologická výbava, včetně 20 asistenčních systémů, semi-autonomní jízdy na druhé úrovni, 360° kamerového pokrytí okolí vozu, atd. Infotainment Renault Easy Link pak nově nabízí bezdrátovou konektivitu pro systémy Apple CarPlay i Android Auto.
Pod kapotou nového Clia by měla být nejširší nabídka pohonných jednotek v segmentu. Automobilka je přitom nejpyšnější na full-hybrid E-Tech o výkonu 145 koní, který byl v modelu poprvé představen v roce 2020. Připomeňme, že pohonné ústrojí kombinuje 1,6litrový atmosférický čtyřválec o výkonu 69 kW s elektromotorem o výkonu 36 kW a startér-generátorem o výkonu 18 kW. Systém pracuje s 1,2kWh baterií a multimódovou převodovkou.
Vedle hybridu však omlazené Clio nabídne i dvoupalivový tříválec TCe100 LPG, schopný spalovat benzin i zkapalněný ropný plyn. Nejvyšší točivý moment dosahuje 170 Nm při 2000 otáčkách a díky dvěma nádržím může řidič na jeden zátah ujet přes 1000 kilometrů.
Tříválec však bude dostupný také v atmosférickém provedení SCe 65, tedy s nejvyšším výkonem 65 koní, 95 Nm točivého momentu a manuální pětistupňovou převodovkou, nebo v turbem přeplňované verzi TCe90, tedy s nejvyšším výkonem 90 koní, 160 Nm točivého momentu a šestistupňovou manuální převodovkou.
V nabídce překvapivě zůstává i vznětová motorizace Blue dCi 100, tedy 1,5litrový čtyřválec o výkonu 100 koní s nejvyšším točivým momentem 260 Nm, který bude kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.