Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
44
Fotogalerie

Nový Renault Clio vsadil na sportovní vzhled. Tak široká nabídka motorů je dnes vzácnost

Bestseller mezi francouzskými automobily, Renault Clio, přijíždí ve výrazně modernizované podobě.

Francouzská automobilka Renault představila facelift páté generace populárního hatchbacku Clio, který se s 16 miliony prodaných kusů řadí mezi nejprodávanější francouzské vozy v historii. Na historický úspěch chce značka navázat výrazným designem, ekologičtější kabinou a také moderní technickou i technologickou výbavou.

Začněme ale s omlazeným designem, který zaujme především výraznou přídí. Ta dostala větší masku chladiče, vyplněnou šachovnicovým chromovaným dekorem. Ve středu masky pak vidíme nové logo značky na tmavém pozadí, jehož rámeček přechází v linky propojující hlavní světlomety.

Video placeholder
Modernizovaný Renault Clio • Renault

Ty prošly také proměnou, která je zbavila ikonického C-segmentu protaženého do nárazníku. Místo toho mají světlomety nový hranatější tvar, nový světelný podpis a také zcela nový dekor ve tvaru šipky, umístěný v rozích předního nárazníku. Příď tak působí moderněji a důrazněji.

Zákazníci se mohou ve všech výbavách těšit na plně diodové světlomety, ve výbavách Techno a Esprit Alpine se navíc dočkají i sportovně tvarovaného nárazníku. Jeho dominantní linka nad spodním nasávacím otvorem je ve výbavě Techno lakována v barvě vozu, ve výbavě Esprit Alpine ji zdobí hliníkově šedá barva.

Přepracováním prošla také záď. Například nárazník dostal nové aerodynamické prvky v rozích, které by měly podtrhovat technickou sílu vozu. V závislosti na výbavě se pak mění barva spodní linky nárazníku i viditelnost koncovek výfuku. Zadní svítilny nově dostaly čiré kryty.

Karoserii modernizovaného Renaultu Clio může zdobit 7 barev s novým třívrstvým krycím lakem. Zákazníci si mohou vybrat z šesti designů až 17litých kol, na jejichž pokličkách je nové logo značky. Rozměry exteriéru se přitom nijak nezměnily, Clio tedy stále měří 4053 mm na délku, 1988 mm na šířku a 1439 mm na výšku.

Kabina zůstává na první pohled stejná, minimálně její uspořádání. Automobilka se ale chlubí větším důrazem na hodnotnější a udržitelnější materiály. Například ve výbavě Techno je čalounění sedadel, dveřních výplní a palubní desky tvořeno udržitelnou látkou, tvořenou až z 60 % udržitelným vláknem Tencel, vyráběným za použití udržitelné energie.

Za zmínku také stojí, že v modernizovaném Renaultu Clio už zákazníci nenajdou kůži. Místo toho jsou povrchy čalouněny materiálem s označením TEP, který by měl být tvořen bio-získanými polyesterovými vlákny. V závislosti na výbavě se ale zákazníci opět dočkají komfortně i sportovně tvarovaných předních sedadel, včetně různých dekorů.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Auto.cz

Za volantem s novým logem značky vidíme digitální přístrojový štít, jehož úhlopříčka je v závislosti na výbavě 7 nebo 10 palců. Uprostřed palubní desky pak bude tradičně zabudován infotainment Renault Easy Link s úhlopříčkou 7 a 9,3 palců.

Speciální pozornost věnuje značka nové výbavě Esprit Alpine, která by měla na vrcholu nabídky nahrazovat výbavu RS Line. Stejně jako u modelů Austral a Espace by nová výbava měla zdůrazňovat sportovnost, eleganci a technologickou sofistikovanost, nechybí však ani odkazy na zemi původu.

Exteriér se tak může pochlubit hliníkově šedými dekory v předním i zadním nárazníku, které mají podtrhovat sportovnost vozu, leskle černými dekory na karoserii nebo plaketkami Esprit Alpine na předních blatnících. V podbězích pak vidíme 17“ hliníková kola se specifickou povrchovou úpravou.

V kabině jsou sportovně tvarovaná sedadla s důraznějším bočním vedením, které je čalouněno silnějším materiálem. Sedadla jsou prošívána modrou nití a nesou výrazný symbol písmene A. Na jejich boku, stejně jako na palubní desce, pak vidíme francouzskou trikoloru. Čalounění je vyrobeno z udržitelného materiálu, tvořeného ze 72 % recyklovaným PET a z 13 % recyklovaným textilem.

Samozřejmostí je bohatá technologická výbava, včetně 20 asistenčních systémů, semi-autonomní jízdy na druhé úrovni, 360° kamerového pokrytí okolí vozu, atd. Infotainment Renault Easy Link pak nově nabízí bezdrátovou konektivitu pro systémy Apple CarPlay i Android Auto.

Pod kapotou nového Clia by měla být nejširší nabídka pohonných jednotek v segmentu. Automobilka je přitom nejpyšnější na full-hybrid E-Tech o výkonu 145 koní, který byl v modelu poprvé představen v roce 2020. Připomeňme, že pohonné ústrojí kombinuje 1,6litrový atmosférický čtyřválec o výkonu 69 kW s elektromotorem o výkonu 36 kW a startér-generátorem o výkonu 18 kW. Systém pracuje s 1,2kWh baterií a multimódovou převodovkou.

Vedle hybridu však omlazené Clio nabídne i dvoupalivový tříválec TCe100 LPG, schopný spalovat benzin i zkapalněný ropný plyn. Nejvyšší točivý moment dosahuje 170 Nm při 2000 otáčkách a díky dvěma nádržím může řidič na jeden zátah ujet přes 1000 kilometrů.

Tříválec však bude dostupný také v atmosférickém provedení SCe 65, tedy s nejvyšším výkonem 65 koní, 95 Nm točivého momentu a manuální pětistupňovou převodovkou, nebo v turbem přeplňované verzi TCe90, tedy s nejvyšším výkonem 90 koní, 160 Nm točivého momentu a šestistupňovou manuální převodovkou.

V nabídce překvapivě zůstává i vznětová motorizace Blue dCi 100, tedy 1,5litrový čtyřválec o výkonu 100 koní s nejvyšším točivým momentem 260 Nm, který bude kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.