Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault detailně představuje turbodiesel 2.0 Blue dCi. V čem se liší proti dosavadnímu dvoulitru?

David Bureš
Diskuze (38)
Nový dvoulitrový turbodiesel od Renaultu přijíždí ve dvou výkonových variantách. Slabší má 118 kW, silnější 147 kW.

Nové emisní normy u Renaultu znamenají rozsáhlou rošádu v nabídce motorů. Na vrcholu těch vznětových bude nově stát čtyřválec 2.0 Blue dCi. Automobilka ho sice již začala nabízet, až nyní však detailně představila jeho konstrukci. Prezentuje ji pomocí přiloženého videa.

Turbodiesel 2.0 Blue dCi sice sdílí interní označení M9R s dřívějším čtyřválcem 2.0 dCi, známým třeba z trojkové Laguny, jeho konstrukce je ale zcela odlišná. Jak zjistil server Rnews.cz, základem nového dvoulitru je ve skutečnosti agregát 2.3 dCi, známý z užitkových Renaultů. Obě jednotky sdílejí vrtání 85 mm. Zdvih u novinky je pak 88 mm.

Video se připravuje ...

Nový dvoulitr je přeplňován jedním, vodou chlazeným turbodmychadlem, a to v obou výkonových variantách. Ta slabší poskytuje 118 kW a 360 N.m (svým způsobem tak nahrazuje bi-turbo 1.6 dCi), silnější pak 147 kW a rovných 400 N.m. Turbo mimochodem bude mít snímač otáček pro co nejpřesnější regulaci.

Oproti dosavadnímu dvoulitru se pak nový agregát s přídomkem Blue dCi liší zcela novou, kompaktnější hlavou. V ní budou dvojice ventilů uspořádána podélně, a ne příčně, kdy dva sací a dva výfukové ventily ovládaly vždy obě vačky, jako u předchozího turbodieselu. Přední vačka je tedy sací a zadní výfuková, zatímco dosud každá z vaček ovládala sací a výfukové ventily, což do budoucna umožňuje potenciální zástavbu přesuvníku pro variabilní časování ventilů. Na mechanice ventilů je pak mimochodem užit syntetický diamant, stejně jako na pístním čepu, pro snížení tření.

Liší se též systém vstřikování, jelikož novinka využije tu nejmodernější techniku od Bosche, pracující až s tlakem 2500 barů. To je opravdu hodně, zvláště s ohledem na to, že předchůdce pracoval nejvýše s 1600 bary. Common rail rampa navíc bude umístěna uvnitř hlavy, pod krytem, což má snížit hlučnost motoru.

Dnes už samozřejmostí bude vstřikování kapaliny AdBlue. Systém selektivní katalytické redukce je navíc umístěn blíže k motoru pro zajištění jeho vyšší účinnosti.

Motor 2.0 Blue dCi je na českém trhu v tuto chvíli dostupný v modelu Espace, v němž je kombinován výhradně s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Do budoucna se však objeví také v modelu střední třídy Talisman. Naopak Koleos si má uchovat čtyřválec o objemu 1995 cm3 a výkonu 130 kW, avšak inovovaný podle nových norem.

Renault Espace – české ceny a technická data nových vznětových dvoulitrů
Motor2.0 Blue dCi2.0 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]118/3750147/3500
Točivý moment [N.m/min]360/1500400/1750-3500
Převodovka6DS6DS
Max. rychlost [km/h]200215
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,3
Cena Zen [Kč]964.900-
Cena Initiale Paris [Kč]-1.153.900

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - del42sa
6. 12. 2018 11:48
Re: Ten Espace
fakt je že vzhledem k výkonu jsou ty dynamické vlastnosti tristní.... ;-\
4. 12. 2018 19:05
turbodiesel 2.0 Blue dCi
Konečně rozumný motor kde výkon i krouťák odpovídá objemu motoru , žádný přemrštěný downsizing jenž neměl s realitou nic společného . Konečně se poučili a snížili maximální otáčky motoru cca na 3500 , protože při vyšších už to stejně neprohoří , za zmínku stojí ten litinový píst s mohutným pístním čepem ,troufám si říct že nebude mít daleko ke 40 mm. Prostě postavený podle klasické školy s moderním příslušenstvím . Jenom to hrabání tu díky automatu nebude . Ten automat je tu kvůli emisím aby eliminoval přechodové stavy a nahrazoval jemné sešlapávání plynu . Někde jsem četl , že by měl být v nabídce s hydrodynamickým měničem .

4. 12. 2018 12:19
Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD
2,5 tdi v Craftru je skutečně evolucí slavného pětiválce z Audi a T4, dostal rovnou CR. 2,5 tdi PD je úplně jiný motor, ten ale nadělal ostudu jen v T5 a Touaregu.
Avatar - Hittman
4. 12. 2018 09:59
Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD
Řekl bych, že jedna evoluce 2,5 TDI měla PD...ale nejsem si jistý
4. 12. 2018 09:08
Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD
"Do dodávek to byl docela dobrý motor".......a proto se do Craftru nikdy nemontoval.