Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kadjar: Nový crossover se bude v ČR prodávat od června

Tomáš Dusil
Diskuze (157)
Renault na nadcházejícím autosalonu v Ženevě představí zcela nový kompaktní crossover Kadjar. Má posílit ambice značky v tomto důležitém segmentu.

Renault Kadjar se v rámci značky zařadí mezi modely Captur a Koleos, vyvinutý ještě ve spolupráci se Samsungem. Vůz se bude prodávat nejprve v Evropě, poté budou následovat další trhy, jmenovitě Afrika a Středomoří, později pak Čína.

V nejlidnatější zemi světa se bude vůz také vyrábět, jako první Renault v historii. Je to možné díky dohodě z 16. prosince 2013 mezi Renaultem a čínskou firmou Dongfeng. Na jejím základě vznikla společnost Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) se sídlem ve Wuhanu. Jde v zásadě o jediný způsob, jak se mohou evropští výrobci vyhnout vysokým clům na dovoz automobilů do Číny.

CMF rovná se MQB po francouzsko-japonsku

Kadjar je dalším modelem postaveným na modulární platformě pro větší automobily. Aliance, sdružující značky Renault a Nissan ji nazývá CMF (Common Module Family), přičemž k dispozici je ve třech verzích. CMF-A je určená pro malá městská auta, CMF-B pro vozidla středních segmentů a CMF-C/D pro větší automobily. Kadjar využívá posledně jmenovanou, která je výsledkem čtyřletého vývoje značek Renault a Nissan. Dalšími jsou Nissan Qashqai druhé generace, X-Trail druhé generace a Renault Espace páté generace.

Základem celého konceptu je pět velkých modulů: interiér, hnací řetězec, elektrická a elektronická výstroj, přední část vozu s nápravou a zadní část včetně nápravy.

Má něco z DeZir

Renault uvádí, že DNA nového modelu bylo inspirováno jednak Capturem a jednak studií DeZir. Pravdou je, že po vzhledové stránce je příbuznost těchto automobilů zřejmá.

Novinka má být nejen přitažlivá po stránce vzhledu, což můžete sami už posoudit podle oficiálních fotografií, nýbrž i schopná obstát v náročných podmínkách na silnici i mimo ni. K tomu má pomoci světlá výška 190 mm v kombinaci s koly o rozměru až 19 palců. Přední nájezdový úhel činí 18 stupňů, přechodový potom 25 stupňů. Zadní výrobce zatím neuvádí.

K dispozici bude verze s pohonem pouze předních kol, tak i varianta 4x4. Aby Renault podpořil fakt, že SUV by mělo projet i nezpevněnou cestou, vybavil variantu 2WD systémem Extended grip, což je jakási obdoba známějšího Grip control od Peugeotu. V principu jsou to ale jenom přidané nuly a jedničky v binárním kódu řídicí jednotky ABS/ESP...

Verze s pohonem všech kol bude disponovat třemi režimy: Auto, Lock uzavírající „natvrdo“ centrální lamelovou spojku, a konečně 2WD, při němž se vyřadí pohon zadní nápravy.

Další podrobnosti ohledně šasi zatím známé nejsou a totéž se týká také zavěšení kol. Zřejmě bude kopírovat řešení ve výše uvedených Nissanech. Znám rovněž není ani pohon vozu. Jisté je, že pod kapotou budou motory řady Energy - jaké a s jakými parametry se zatím neví.

Bude i praktický. Bude za 400.000 Kč?

Renault při konstrukci Kadjaru samozřejmě nezapomněl ani na praktičnost. Druhá řada sedadel je vybavena systémem Easy break, umožňující sklopit opěradla pákou ze zavazadelníku (něco jako Mazda Karakuri). Nesouměrné dělení je v obvyklém poměru 2:3. Navíc lze sklopit vpřed pravé přední opěradlo jako u nového Twinga a přepravovat tak dlouhé předměty.

Základní objem zavazadelníku činí 472 litrů, přičemž jej bude možné rozdělit na dvě nebo tři části. K tomu má být v kabině až 30 litrů úložných prostorů. Technickou novinkou jsou v rámci značky takzvané full-diodové světlomety, tedy technologie známá třeba z vozů koncernu Volkswagen.

Renault Kadjar se v České republice začne prodávat v červnu, to je již jisté. Za kolik to však bude, to nám zástupci dovozce neprozradili, údajně nejsou dosud známy ani specifikace, natož pak ceny. Nicméně pokud se podíváme, že Kadjar v rámci hierarchie značky míří mezi Captur a Koleos, lze z toho přibližnou cenu odhadnout. Captur v základu 0.9 TCe/66 kW stojí 309.900 Kč a Koleos 2.0 dCi/110 kW přijde s aktuální akční slevou 120.000 korun na 589.900 Kč - Renault Kadjar by se podle toho mohl pohybovat někde kolem 400.000 korun. Ale to je jenom náž hrubý odhad...

Tomáš Dusil
Diskuze (157)
7. 2. 2015 19:03
auto.cz, ked uz ste tak erudovani ...
... ako sa teda vyslovuje vyraz Kadjar?
4. 2. 2015 19:46
Re: Nejkrásnější crossover v segmentu !
Asi nejseš schopen vidět realitu. Možná kvůli neznalosti, možná kvůli zaslepenosti.
Avatar - Emel
4. 2. 2015 16:03
Re: Nejkrásnější crossover v segmentu !
Alianční platforma je obdoba toho MQB, na které můžeš postavit ledacos, od Pola po Superb. Kadjar zcela evidentně čerpá nejen z alianční platformy, ale přímo z Qashqaie.

VW sourozenci mají mnohem víc odlišností. Rozdíl mezi Octavií a Golfem nejsou jen jinak zohýbané plechy, ale i změněný rozvor, s tím související změny na podvozku. Detaily typu interiér, výbava nebo soundsystém si samozřejmě řeší taky každá značka jak chce. A drobné rozdíly najdeš i v nabídce a specifikaci motorů.
4. 2. 2015 15:33
Re: Nejkrásnější crossover v segmentu !
Já nikde netvrdím, že je to vývoj Renaultu. Jen jsem napsal, že je postaven na alianční platformě, která vznikla společným vývojem Nissanu. Renaultu. A z té platformy si Kadjar vzal podobné věci jako QQ. Rozdíly jsou větší než než u modelů koncernu. Tam to opravdu je jen u tom "kabátu".
Avatar - Emel
4. 2. 2015 08:57
Re: Nejkrásnější crossover v segmentu !
Úplně na začátku jsem vyjádřil podezření, že Kadjar je rebrandovaný QQ... a tys mi na to napsal:

Není to překabátěný QQ. Je to jen další auto postavené na alianční platformě CMF.

S těma okýnkama jsem si trošku rýpnul, ale podle mě jsi se s popřením jakékoli podobnosti trošku unáhlil... snad ve snaze prezentovat to tak, že se jedná o vlastní vůz vyvinutý od základu Renaultem. Proč by to ale Renault dělal?