Renault Kangoo 4x4 - SUV, jak má být (05/2002)

Renault Kangoo 4x4 - SUV, jak má být (05/2002)

 
 

Přestože je Renault Kangoo vlastně jen zcela obyčejná dodávka, v provedení 4x4 se stala velkým konkurentem automobilů kategorie SUV. Když se prakticky od okamžiku zahájení prodeje na evropských trzích stala dodávková automobilová dvojčata Peugeot...

Přestože je Renault Kangoo vlastně jen zcela obyčejná dodávka, v provedení 4x4 se stala velkým konkurentem automobilů kategorie SUV.

Když se prakticky od okamžiku zahájení prodeje na evropských trzích stala dodávková automobilová dvojčata Peugeot Partner a Citroen Berlingo prodejním šlágrem, nemohl to Renault tak nechat a rozhodl se postavit proti nim konkurenta. Ten se inspiroval "objevitelskou" studií Pangea, která se vyznačovala oblými tvary, blatníky počínaje a rohy bočních oken konče. Právě tyto rysy zdědil i sériový vůz Kangoo, který sice neuchvátí ladnými křivkami, ale mnoho lidí osloví roztomilým vzezřením. Tohle vozidlo bylo prapůvodně určeno pro převoz nákladu, existuje však i v osobní verzi, která je určena hlavně těm, kteří aktivně tráví volný čas a potřebuje na své koníčky hodně prostoru. A v provedení 4x4 už navíc není nutné nechat auto na místě mnohdy kilometry vzdáleném od cíle, protože Kangoo své majitele odveze všude tam, kde lze potkat čistokrevná SUV. Kangoo 4x4 na rozdíl od svého sourozence Renaultu Scénic RX4 neupozorňuje na svou schopnost pohybu mimo silnice extravagantním vzhledem, sází spíše na nenápadnost, takže ho lze identifikovat jen podle o 67 mm zvětšené světlé výšky, masivnějšího předního nárazníkuoválného odznaku s nápisem 4x4 na bočních ochranných lištách předních dveří.

V interiéru nás zaujaly světlé tóny červeného, zeleného a modrého čalounění, které se vhodně doplňovaly. Potěšila nás sedadla, která byla nefrancouzsky tvrdá a měla dobré boční vedení, což nebývá v kategorii SUV, kam bezesporu toto Kangoo patří, zrovna obvyklé. Pochválit lze dokonce i ta zadní, která byla tvrdší a k zádům přívětivější než ta u RX4, ne každému ale bude vyhovovat, že mu při sedění na těch krajních chybí část sedáku pod vnější nohou, protože ten je zaoblen více, než bývá obvyklé. Prostoru bylo ve všech směrech a na všech místech na rozdávání, nejvíce však pochopitelně pro hlavu, Michaela Jordana byste ale stejně měli posadit raději dopředu, nebo dozadu doprostřed. Nad hlavami cestujících vzadu se totiž nacházejí velmi praktické uzavíratelné odkládací prostory. Místo nad hlavou je ale efektivně využito i vpředu, kde je nad rámem čelního skla taktéž odkládací polička, což bohatě vynahrazuje chybějící zavíratelný box před spolujezdcem. U zadní lavice je možné položit jedno, i obě části opěradla, sklopit však lze pouze všechna tři sedadla dohromady, takže jsme si vyzkoušeli, že převézt nesložené horské kolo a tři pasažéry je už docela problém. Variabilitu interiéru také trochu omezuje umístění rezervy v zavazadlovém prostoru.

Řazení s pákou pětistupňové mechanické převodovky patří v této kategorii k těm přesnějším, a ani jednotlivé dráhy nejsou moc dlouhé. Přístrojová deska působila stylově, i když jednoduše, spartánskému pojetí vozu bylo možné prominout i množství nezakrytých šroubů. Přestože ve většině případů přecházíme drnčení plastů mlčením, neboť může být obrazem chování řidičů ke konkrétnímu vozu a mnohdy skřípou i automobily za tři miliony, u Kangoo to nelze. Takový koncert jsme skutečně nezaznamenali už dlouho a na vině jsou nejspíš nejen časté vyjížďky novinářského vozu mimo zpevněné cesty, ale i opravdu tvrdé pérování. Potěšilo nás ale řízení Renaultu Kangoo, které patřilo mezi automobily SUV, které mívají v tomto ohledu větší či menší rezervy, rozhodně k těm lepším.

Téměř sportovní odladění podvozku je u Kangoo velmi důležité, protože jinak by vůz s šířkou 1672 mm a výškou 1894 mm nebyl zrovna stabilní. V praxi to znamená, že i tak se vůz docela nakláněl, ale stále v rozumných mezích, precizně však informoval o téměř každé nerovnosti na vozovce i mimo ni. Ovšem jízdní vlastnosti jsou naproti tomu až nečekaně dobré, Kangoo se ochotně vrhá do táhlých zatáček a projíždí je bez známek ztráty neutrálního chování, nestačí pouze na ostré zákruty a serpentiny, kdy už se dostavuje nedotáčivost, to vše ale na hranicích, které jsou na hony vzdáleny jízdnímu režimu, v jakém bude tenhle renault provozován nejčastěji. Nejpříjemnější je s ním tedy jízda rychlostmi, které nechávají policejní radary v klidu, a při nichž se celé osazenstvo může kochat dobrým výhledem do krajiny všemi směry. Důraznější sešlápnutí plynu a následná vyšší rychlost má totiž navíc za důsledek téměř okamžité posázení málo skloněného čelního skla ostatky všemožné havěti, špatné aerodynamické proudění je totiž nedokáže strhnout stranou. Kratší jízda po polní cestě je však oproti silničnímu provozu dost traumatizující zážitek, takže doporučujeme držet se s vozem spíše na kvalitních vozovkách. To je druhá strana mince jménem tvrdý podvozek.

Ostré jízdě nebyl příliš nakloněn ani motor. Tím byla v našem případě zážehová šestnáctistovkas výkonem 70 kW. Ta bude mít s 1300 kg vážícím vozem spoustu práce, řekli si nespíš technici od Renaultu, jinak si nedovedeme vysvětlit, proč Kangoo, které by mělo patřit k pohodových automobilům, točí na "pětku" při 130 km/h neuvěřitelných 4400/min, což je stav, který jsme schopni ještě pochopit u sportovních vozů Toyota Yaris TS, nebo Honda S2000. Kangoo sice bylo odhlučněno o poznání lépe, než Yaris, takže hluk zas tak neobtěžoval, pokud se ale jelo chvíli po dálnici rychlostí 140 km/h, dvakrát příjemné to nebylo. Přitom tenhle renault rozhodně žádným divochem nebyl, i když předjíždění při dostatečné dávce opatrnosti nečinilo zkušenému řidiči problémy. Motor byl pochopitelně díky otáčkám docela při chuti a během testu si řekl o 9,3 l na 100 km, a to jsme ho nijak zvlášť nehonili. Dvakrát nadšení jsme nebyli z brzd, vůz byl při deceleraci neklidný a brzdná dráha se nám zdála poněkud dlouhá.

Renault Kangoo povýšil z dodávky na SUV, a docela se mu to podařilo. Radost z něho budou mít zejména ti, kteří potřebují velký prostor pro uložení všemožného nákladu, ale i drobností. Mnohé zaujme také svým nekonvenčním vzhledem a dobrými sedadly s bočním vedením. Pohon 4x4 pomůže hlavně při zhoršených klimatických a adhezních podmínkách, na výlety po polních a lesních cestách není vůz díky dost tvrdému pérování zrovna nejvhodnější (i když je v pohodě zvládne), odvděčí se ale dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích. Motor měl díky krátkému zpřevodování vyšší spotřebu a neoplýval přílišnou dynamikou, moc se mám nelíbil ani účinek brzd. Svou SUV konkurenci válcuje Kangoo cenou 499.900 korun, (v našem případě s bohatší výbavou Altica za 549.900) za kterou už lze nad některými nedostatky přimhouřit oči, neboť těch je rozhodně méně, než jaký je rozdíl v ceně mezi ním a nejbližší konkurencí z řad sportovně-užitkových vozů.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 549 900 Kč Cena v testované výbavě: 627 800 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, el. ovládání předních oken, posilovač řízení, zadní stěrač, třetí brzdové světlo, el. vyhřívaná a ovládaná vnější zrcátka, dálkové centrální zamykání, imobilizér, přední mlhovky.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, litá kola, reflexivní čelní sklo, klimatizace, autorádio

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 153
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 7.3 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 550
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1672
c) výška (mm): 1894
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1410
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1180
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…