reklama


Renault Kangoo 4x4 - SUV, jak má být (05/2002)

Renault Kangoo 4x4 - SUV, jak má být (05/2002)

 
 

Přestože je Renault Kangoo vlastně jen zcela obyčejná dodávka, v provedení 4x4 se stala velkým konkurentem automobilů kategorie SUV. Když se prakticky od okamžiku zahájení prodeje na evropských trzích stala dodávková automobilová dvojčata Peugeot...

Přestože je Renault Kangoo vlastně jen zcela obyčejná dodávka, v provedení 4x4 se stala velkým konkurentem automobilů kategorie SUV.

Když se prakticky od okamžiku zahájení prodeje na evropských trzích stala dodávková automobilová dvojčata Peugeot Partner a Citroen Berlingo prodejním šlágrem, nemohl to Renault tak nechat a rozhodl se postavit proti nim konkurenta. Ten se inspiroval "objevitelskou" studií Pangea, která se vyznačovala oblými tvary, blatníky počínaje a rohy bočních oken konče. Právě tyto rysy zdědil i sériový vůz Kangoo, který sice neuchvátí ladnými křivkami, ale mnoho lidí osloví roztomilým vzezřením. Tohle vozidlo bylo prapůvodně určeno pro převoz nákladu, existuje však i v osobní verzi, která je určena hlavně těm, kteří aktivně tráví volný čas a potřebuje na své koníčky hodně prostoru. A v provedení 4x4 už navíc není nutné nechat auto na místě mnohdy kilometry vzdáleném od cíle, protože Kangoo své majitele odveze všude tam, kde lze potkat čistokrevná SUV. Kangoo 4x4 na rozdíl od svého sourozence Renaultu Scénic RX4 neupozorňuje na svou schopnost pohybu mimo silnice extravagantním vzhledem, sází spíše na nenápadnost, takže ho lze identifikovat jen podle o 67 mm zvětšené světlé výšky, masivnějšího předního nárazníkuoválného odznaku s nápisem 4x4 na bočních ochranných lištách předních dveří.

V interiéru nás zaujaly světlé tóny červeného, zeleného a modrého čalounění, které se vhodně doplňovaly. Potěšila nás sedadla, která byla nefrancouzsky tvrdá a měla dobré boční vedení, což nebývá v kategorii SUV, kam bezesporu toto Kangoo patří, zrovna obvyklé. Pochválit lze dokonce i ta zadní, která byla tvrdší a k zádům přívětivější než ta u RX4, ne každému ale bude vyhovovat, že mu při sedění na těch krajních chybí část sedáku pod vnější nohou, protože ten je zaoblen více, než bývá obvyklé. Prostoru bylo ve všech směrech a na všech místech na rozdávání, nejvíce však pochopitelně pro hlavu, Michaela Jordana byste ale stejně měli posadit raději dopředu, nebo dozadu doprostřed. Nad hlavami cestujících vzadu se totiž nacházejí velmi praktické uzavíratelné odkládací prostory. Místo nad hlavou je ale efektivně využito i vpředu, kde je nad rámem čelního skla taktéž odkládací polička, což bohatě vynahrazuje chybějící zavíratelný box před spolujezdcem. U zadní lavice je možné položit jedno, i obě části opěradla, sklopit však lze pouze všechna tři sedadla dohromady, takže jsme si vyzkoušeli, že převézt nesložené horské kolo a tři pasažéry je už docela problém. Variabilitu interiéru také trochu omezuje umístění rezervy v zavazadlovém prostoru.

Řazení s pákou pětistupňové mechanické převodovky patří v této kategorii k těm přesnějším, a ani jednotlivé dráhy nejsou moc dlouhé. Přístrojová deska působila stylově, i když jednoduše, spartánskému pojetí vozu bylo možné prominout i množství nezakrytých šroubů. Přestože ve většině případů přecházíme drnčení plastů mlčením, neboť může být obrazem chování řidičů ke konkrétnímu vozu a mnohdy skřípou i automobily za tři miliony, u Kangoo to nelze. Takový koncert jsme skutečně nezaznamenali už dlouho a na vině jsou nejspíš nejen časté vyjížďky novinářského vozu mimo zpevněné cesty, ale i opravdu tvrdé pérování. Potěšilo nás ale řízení Renaultu Kangoo, které patřilo mezi automobily SUV, které mívají v tomto ohledu větší či menší rezervy, rozhodně k těm lepším.

Téměř sportovní odladění podvozku je u Kangoo velmi důležité, protože jinak by vůz s šířkou 1672 mm a výškou 1894 mm nebyl zrovna stabilní. V praxi to znamená, že i tak se vůz docela nakláněl, ale stále v rozumných mezích, precizně však informoval o téměř každé nerovnosti na vozovce i mimo ni. Ovšem jízdní vlastnosti jsou naproti tomu až nečekaně dobré, Kangoo se ochotně vrhá do táhlých zatáček a projíždí je bez známek ztráty neutrálního chování, nestačí pouze na ostré zákruty a serpentiny, kdy už se dostavuje nedotáčivost, to vše ale na hranicích, které jsou na hony vzdáleny jízdnímu režimu, v jakém bude tenhle renault provozován nejčastěji. Nejpříjemnější je s ním tedy jízda rychlostmi, které nechávají policejní radary v klidu, a při nichž se celé osazenstvo může kochat dobrým výhledem do krajiny všemi směry. Důraznější sešlápnutí plynu a následná vyšší rychlost má totiž navíc za důsledek téměř okamžité posázení málo skloněného čelního skla ostatky všemožné havěti, špatné aerodynamické proudění je totiž nedokáže strhnout stranou. Kratší jízda po polní cestě je však oproti silničnímu provozu dost traumatizující zážitek, takže doporučujeme držet se s vozem spíše na kvalitních vozovkách. To je druhá strana mince jménem tvrdý podvozek.

Ostré jízdě nebyl příliš nakloněn ani motor. Tím byla v našem případě zážehová šestnáctistovkas výkonem 70 kW. Ta bude mít s 1300 kg vážícím vozem spoustu práce, řekli si nespíš technici od Renaultu, jinak si nedovedeme vysvětlit, proč Kangoo, které by mělo patřit k pohodových automobilům, točí na "pětku" při 130 km/h neuvěřitelných 4400/min, což je stav, který jsme schopni ještě pochopit u sportovních vozů Toyota Yaris TS, nebo Honda S2000. Kangoo sice bylo odhlučněno o poznání lépe, než Yaris, takže hluk zas tak neobtěžoval, pokud se ale jelo chvíli po dálnici rychlostí 140 km/h, dvakrát příjemné to nebylo. Přitom tenhle renault rozhodně žádným divochem nebyl, i když předjíždění při dostatečné dávce opatrnosti nečinilo zkušenému řidiči problémy. Motor byl pochopitelně díky otáčkám docela při chuti a během testu si řekl o 9,3 l na 100 km, a to jsme ho nijak zvlášť nehonili. Dvakrát nadšení jsme nebyli z brzd, vůz byl při deceleraci neklidný a brzdná dráha se nám zdála poněkud dlouhá.

Renault Kangoo povýšil z dodávky na SUV, a docela se mu to podařilo. Radost z něho budou mít zejména ti, kteří potřebují velký prostor pro uložení všemožného nákladu, ale i drobností. Mnohé zaujme také svým nekonvenčním vzhledem a dobrými sedadly s bočním vedením. Pohon 4x4 pomůže hlavně při zhoršených klimatických a adhezních podmínkách, na výlety po polních a lesních cestách není vůz díky dost tvrdému pérování zrovna nejvhodnější (i když je v pohodě zvládne), odvděčí se ale dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích. Motor měl díky krátkému zpřevodování vyšší spotřebu a neoplýval přílišnou dynamikou, moc se mám nelíbil ani účinek brzd. Svou SUV konkurenci válcuje Kangoo cenou 499.900 korun, (v našem případě s bohatší výbavou Altica za 549.900) za kterou už lze nad některými nedostatky přimhouřit oči, neboť těch je rozhodně méně, než jaký je rozdíl v ceně mezi ním a nejbližší konkurencí z řad sportovně-užitkových vozů.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 549 900 Kč Cena v testované výbavě: 627 800 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, el. ovládání předních oken, posilovač řízení, zadní stěrač, třetí brzdové světlo, el. vyhřívaná a ovládaná vnější zrcátka, dálkové centrální zamykání, imobilizér, přední mlhovky.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza, litá kola, reflexivní čelní sklo, klimatizace, autorádio

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 153
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 7.3 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 550
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1672
c) výška (mm): 1894
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1410
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1180
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první! Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první!

Renault Kangoo první generace ještě žije. Francouzská…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde pro další kořist

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde…

Vystoupal neuvěřitelně rychle. Během pouhých sedmnácti zápasů dokázal britský ranař Anthony Joshua získat pás…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama