Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kaptur oficiálně představen: Je to nafouklý Captur pro Rusko

David Bureš
Diskuze (34)
Nabídku Renaultu na ruském trhu rozšíří crossover Kaptur. Velikostně se řadí mezi Captur a Kadjar, které se však v Rusku neprodávají.

Expanze značky Renault pokračuje. Francouzská automobilka tento týden představila v Moskvě nový crossover Kaptur. Auto se bude montovat v Moskvě a je primárně určeno pro ruský trh. Do západní Evropy se Kaptur podle současných plánů značky nepodívá.

Kaptur byl vyvíjen speciálně s ohledem na požadavky ruských zákazníků. To je zřetelné již ve tvarech, stylisté se snažili zdůraznit terénní schopnosti vozu a jeho praktičnost. Celková silueta a především záď Kapturu připomíná nafouklé malé SUV Captur, příď je však svébytná. Kaptur se dočkal odlišného nárazníku i přepracovaných světlometů.

Palubní deska je řešená zcela stejně jako v Capturu. Řidič sedí vysoko – podle Renaultu vůbec nejvýše v daném segmentu, aby měl dobrý rozhled. Na zadní lavici se pak mají pohodlně vejít i tři dospělé osoby.

Zavazadelník nabízí objem 387 litrů, po sklopení zadních sedadel (v poměru 60:40) je toto číslo možné navýšit na 1.200 litrů. Zavazadlový prostor není zrovna veliký, výrobce se alespoň chlubí širokým vstupním otvorem, který má na šířku 1.002 mm.

Kaptur je 4.333 mm dlouhým, 1.813 mm širokým a 1.613 mm vysokým vozem. Je tak o 211 mm delším, 35 mm širším a 47 mm vyšším vozem než u nás prodávaný Captur. Rozvor se pak natáhl na 2.674 mm (+68 mm), což je stejně jako v případě Dacie Duster. Velikostně se tak Kaptur řadí mezi kompaktní crossovery, proti podobně velkému Kadjaru je o 116 mm kratší.

Může být zvláštní vyplňovat ne tak velkou mezeru mezi Capturem a Kadjarem, Renault má ale proto důvod. Captur ani Kadjar se totiž na ruském trhu neprodávají. Ruská nabídka terénně laděných Renaultů čítá jen zvýšený hatchback Sandero Stepway, SUV Duster a crossover Koleos.

Kvůli drsnějšímu stavu ruských silnic se Kaptur dočkal bytelného zavěšení a světlé výšky 204 mm, což je na poměry crossoverů velice slušné číslo. Přední nájezdový úhel činí 20°, ten zadní má hodnotu 31°.

Nabídku motorů pro Kaptur zatím automobilka nepředstavila. Jisté je však nasazení manuálních i automatických (zřejmě dvouspojkových) převodovek. Jistotou je též pohon všech kol, který je v Rusku povinností. Auto navíc nabídne možnost pevného přiřazení zadní nápravy.

Na ruském trhu se Kaptur začne prodávat během letošního léta. Později by se měl začít prodávat i v dalších koutech světa, vedle sousedních států Ruska (Bělorusko, Kazachstán) se spekuluje o jeho nasazení v Jižní Americe a v Indii. Naopak s příchodem do západní Evropy se nepočítá.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - Ada je zase tady
1. 4. 2016 08:51
Hmm
Normální světlá výška vypadá u každého vozu dobře. Zbytek je rendlíkovsky odporný :no:
Avatar - Emel
31. 3. 2016 22:10
Re: Kaptur
Pokud to nebude v EU homologované, Euro norma atd., tak to může být docela problém. Nemyslím, že by to stálo za to tahat z venku, zas to nebude nic, co by se nedalo normálně koupit u konkurence.
31. 3. 2016 20:03
Re: Renaul Kaptur
S jakými motory? Jaká výbava? Jak víč, že problémy žádný?
31. 3. 2016 19:48
Re: Renaul Kaptur
No neviem. Po SK mestách behajú taxíky Dacia a problémy zatiaľ žiadne.
31. 3. 2016 19:44
Re: Kaptur
Určite tam bude odolný benzín bez turba a kto bude chcieť, tak si ho privezie z Ukrajiny. :-)