Renault Magnum: Vyrobeny poslední dva kusy

Renault Magnum: Vyrobeny poslední dva kusy

Krátce po představení nové generace modelových řad Euro 6 uzavřela společnost Renault Trucks přes dvacet let dlouhou historii modelové řady Magnum.

V továrně Bourg en Bresse společnosti Renault Trucks byla na konci letošního června vyrobena poslední dvojice vozidel zastupujících populární modelovou řadu Magnum. Při této příležitosti se v rámci slavnostního ceremoniálu představil její nástupce, jímž se stala nová modelová řada T, připravená primárně pro dálkovou přepravu.

Jedno z dvojice posledních vozidel řady Magnum si převzala společnost Robert Chabbert, která nabízí kombinovanou přepravu a přepravu námořních kontejnerů. V jejím vozovém parku je 50 vozidel Magnum a v letošním roce tato společnost objednala 22 nových vozidel Magnum.

Poslední Magnum pak získala nadace Berliet pro svou sbírku. V jejím muzeu toto vozidlo rozšíří řadu exponátů, které ilustrují historii společnosti už od roku 1894.

První model AE, který později dostal označení Magnum, sjel z montážní linky před 23 lety. Toto inovativní vozidlo se zcela rovnou podlahou tehdy změnilo svět silniční přepravy. Právě koncepci kabiny umístěné nad mechanickou částí podvozku a zcela rovnou podlahu od modelové řady Magnum převzala nová modelová řada T.

Renault Magnum

Renault Magnum se představil v roce 1990 jako model AE a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a u posledních vozidel Magnum měli řidiči na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Za návrhem původní podoby Renaultu Magnum z roku 1990 stojí Marcello Gandini. Tento designér v letech 1963 až 1980 pracoval pro studio Bertone a mezi jeho nejslavnější díla patří Lamborghini Miura, Countach a Diablo, Lancia Stratos, Fiat X1/9 nebo Citroën BX.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991, kdy získala titul Truck of the Year, i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce bylo několik různých provedení kabiny. V letech 2005 a 2006 byl Magnum vybaven novým podvozkem a dvojicí pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 5.

Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Renault Magnum Route 66: Spojení legend

Renault Magnum Legend: Stylová limitovaná edice

Spolupracujeme s TipCars.com
Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků

Větrná energetika přestává být stabilním zdrojem zisků.…

World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze

Aktuální ročník prestižní putovní výstavy reportážní…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má obnovené filtry

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má…

Část Pražanů se může těšit na kvalitnější vodu, která poteče do jejich domácností. Šest filtrů v úpravně vody,…

Pornoherečka z VyVolených hledá tátu! Sbalí po Řepkovi Reného?

Pornoherečka z VyVolených hledá tátu! Sbalí po…

Nedá si pokoj! Neúspěšně se hlásila do reality show VyVolení i Miss Aerobik. Teď se pornoherečka Silvie Řeháková…

 

iSport.cz

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím. Svědčila by mi víc než dřív

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím.…

Sezonu zahájil v Eurolize, která má za sebou první kolo. Zase má být jedním z pilířů Fenerbahce Istanbul,…

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem zůstává Liga mistrů

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem…

Krach v předkole Evropské ligy ani aktuálně šesté místo v domácí soutěži s patnáctibodovou ztrátou na Plzeň…

 

Reflex.cz

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…