Renault Magnum: Vyrobeny poslední dva kusy

Renault Magnum: Vyrobeny poslední dva kusy

Krátce po představení nové generace modelových řad Euro 6 uzavřela společnost Renault Trucks přes dvacet let dlouhou historii modelové řady Magnum.

V továrně Bourg en Bresse společnosti Renault Trucks byla na konci letošního června vyrobena poslední dvojice vozidel zastupujících populární modelovou řadu Magnum. Při této příležitosti se v rámci slavnostního ceremoniálu představil její nástupce, jímž se stala nová modelová řada T, připravená primárně pro dálkovou přepravu.

Jedno z dvojice posledních vozidel řady Magnum si převzala společnost Robert Chabbert, která nabízí kombinovanou přepravu a přepravu námořních kontejnerů. V jejím vozovém parku je 50 vozidel Magnum a v letošním roce tato společnost objednala 22 nových vozidel Magnum.

Poslední Magnum pak získala nadace Berliet pro svou sbírku. V jejím muzeu toto vozidlo rozšíří řadu exponátů, které ilustrují historii společnosti už od roku 1894.

První model AE, který později dostal označení Magnum, sjel z montážní linky před 23 lety. Toto inovativní vozidlo se zcela rovnou podlahou tehdy změnilo svět silniční přepravy. Právě koncepci kabiny umístěné nad mechanickou částí podvozku a zcela rovnou podlahu od modelové řady Magnum převzala nová modelová řada T.

Renault Magnum

Renault Magnum se představil v roce 1990 jako model AE a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a u posledních vozidel Magnum měli řidiči na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Za návrhem původní podoby Renaultu Magnum z roku 1990 stojí Marcello Gandini. Tento designér v letech 1963 až 1980 pracoval pro studio Bertone a mezi jeho nejslavnější díla patří Lamborghini Miura, Countach a Diablo, Lancia Stratos, Fiat X1/9 nebo Citroën BX.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991, kdy získala titul Truck of the Year, i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce bylo několik různých provedení kabiny. V letech 2005 a 2006 byl Magnum vybaven novým podvozkem a dvojicí pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 5.

Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Renault Magnum Route 66: Spojení legend

Renault Magnum Legend: Stylová limitovaná edice

Spolupracujeme s TipCars.com
Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků

Čistý zisk ruského plynárenského gigantu Gazprom loni…

Novým ministrem zahraničí USA je dosavadní ředitel CIA Pompeo, schválil ho Senát Novým ministrem zahraničí USA je dosavadní ředitel CIA Pompeo, schválil ho Senát

Americký Senát potvrdil dosavadního ředitele výzvědné…

Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy

V první desítce žebříčku THE New Europe 2018 ranking,…

Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky

Čistý zisk největší německé bankovní společnosti Deutsche…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 





 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice, pražský majáles i veteráni

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví i reklamním triku

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová v posledních dnech stojí ve středu pozornosti. Důvodem je její…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…