Renault Maxity H2 je vybaven palivovými články
Renault Trucks pro Francouzskou poštu ve spolupráci s firmou SymbioFCell připravil model Maxity Électrique se skříňovou nástavbou, který je vybaven palivovými články, umožňujícími zdvojnásobení jeho dojezdu.
Toto vozidlo je na jeden rok v rámci testovacího programu nasazeno Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura. Pošta s ohledem na zdejší velmi náročné meteorologické podmínky v zimním období volí tuto lokalitu pro testování všech nových poštovních vozidel.
Renault Maxity H2 má celkovou hmotnost 4,5 tuny a užitečné zatížení jednu tunu. K pohonu tohoto testovacího vozidla slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.
Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.
Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.
Maximální rychlost tohoto Renaultu je 90 km/h a dojezd je okolo 200 km, z nichž polovina připadá na klasické baterie a druhá polovina na palivový článek.
Roční testování v běžném provozu má umožnit výzkum potenciálu vodíkové technologie v reálných podmínkách.