reklama


Renault Mégane II 1.9 dCi - evropský král podruhé (05/2003)

Renault Mégane II 1.9 dCi - evropský král podruhé (05/2003)

 
 

Renault Mégane II má za sebou první měsíce prodeje v ČR a to je dobrá příležitost okusit v testu jinou motorizaci. Poté, co jsme vás již seznámili s dojmy z  s motorem 1,6 16V, přinášíme nyní další poznatky z testu pětidveřové verze s naftovým motorem 1.9 dCi/88 kW (120 k) v provedení Dynamique a ve výbavě Luxe.

Renault Mégane II má za sebou první měsíce prodeje v ČR a to je dobrá příležitost okusit v testu jinou motorizaci. Poté, co jsme vás již seznámili s dojmy z  Mégane II s motorem 1,6 16V, přinášíme nyní další poznatky z testu pětidveřové verze s naftovým motorem 1.9 dCi/88 kW (120 k) v provedení Dynamique a ve výbavě Luxe.

O avantgardním designu nového Méganu toho bylo napsáno již hodně, a tak pouze pro připomenutí uvádíme, že vůz je pojat v linii avantgardních sourozenců Vel Satis a Avantime, čímž se vedle jisté originality právem řadí mezi vozy nové generace značky Renault. Ovšem, jak to v případě novátorských trendů bývá, ne u každého našel vzhled Méganu pochopení. Je zajímavé, že poměrně málo lidí se staví k designu tohoto vozu neutrálně. Drtivá většina patří do skupin odpůrců či naopak obdivovatelů, což nám potvrdily i rozhovory s kolemjdoucími během zastávek při testovacích jízdách.

Interiéru vévodí tvarově povedená palubní deska z příjemných a měkkých plastů, která budí dojem robustnosti a tím bezpečnosti. Naše pocity potvrdilo i hodnocení v rámci programu testování pasivní bezpečnosti Euro NCAP, kde Mégane II dosáhl pěti hvězdiček (nejvyšší hodnocení, jaké lze v současnosti dosáhnout), z čehož vyplývá, že jde o jeden z nejbezpečnějších automobilů současnosti. Většina ovladačů, rádio a klimatizace je tradičně soustředěna na středové konzoli a z místa řidiče jsou dobře dostupné. Přístrojový panel pak zahrnuje dva kruhové přístroje orámované mohutnými stříbrnými rámečky a informační display uprostřed. Zajímavě řešené je madlo ruční brzdy, které není podélné jako u většiny vozů, ale kolmé. Z hlediska praktičnosti jsme ocenili řadu odkládacích prostor, jako jsou například odkládací schránky v podlaze pod nohama řidiče a spolujezdce a velmi prostorná schránka před spolujezdcem. Již v minulém testu zmíněným nedostatkem je malý objem zavazadlového prostoru a jeho tvar, která je omezen dovnitř "zalomeným" tvarem pátých dveří.

Přední sedadla mají dobré boční vedení a i jejich celkový tvar je dobře uzpůsoben lidskému tělu. Místo vpředu lze hodnotit dostatečné a to ve všech obvykle měřených parametrech (hlava, nohy i lokty). Výhled dopředu a do stran je velmi dobrý. Za mírně omezený považujeme výhled přímo dozadu, a výhled šikmo vzad je značně omezen silným C sloupkem. Za největší nedostatek Méganu II však považujeme nedostatek místa pro nohy na zadních sedadlecha ani místo pro hlavu nelze hodnotit jako plně dostačující pro osoby s výškou okolo 180 cm. Výrazné zlepšení v tomto ohledu se očekává u nedávno představených verzí sedan a kombi, které budou mít rozvor prodloužený o 61 mm. První informace a fotografie najdete zde.

Jízda s Méganem je příjemná a chování vozu bezpečně předvídatelné, jízdní vlastnosti i brzdy jsou vynikající a již po několika kilometrech je jasné, proč byl oceněn titulem Auto roku 2003 (Car of the year 2003). Také při jízdě po nerovnostech (např. na kostkách) je chování vozu velmi dobré, pouze "klepání" střešního okna kazilo dobrý pocit z jízdy.

Odhlučnění hluku turbodieselu v interiéru je velmi dobré a to v celém rozsahu provozních otáček. Motor navíc nabízí slušný výkon (88 kW neboli 120 k) a točivý moment (270 Nm). Mégane II s motorem 1.9 dCi výborně akceleruje a ochotně reaguje na pokyny řidiče. Na dálnici není problém udržovat stálou rychlost nad 180 km/h. Velmi dobře je s motorem sladěna šestistupňová manuálně řazená převodovka, kdy jsou vedle lehkého a přesného řazení optimálně zvoleny převodové poměry jednotlivých převodových stupňů. S Méganem tak můžete jet rychlostí 150 km/h při zařazené "pětce" a otáčkoměr bude ukazovat 3200 otáček za minutu. Zařadíte-li "šestku" poklesnou otáčky motoru při stejné rychlosti na hodnotu 2500 ot./min.

V současnosti, kdy se hovoří o zvýšení spotřební daně u nafty a to až o dvě koruny padesát haléřů na litr, bude stále více potenciální majitele zajímat spotřeba a právě tato vlastnost není nejsilnější stránkou Méganu II se silnějším turbodieselem. V městském provozu si sice vystačí s výrobcem udávanými 7,2 litru nafty na 100 km, ale v ostatních údajích se spotřeba značně liší. Mimo město při jízdě do rychlosti 100 km/h si motor řekne o šest litrů nafty na 100 km. Pokud pojedeme po dálnici rychlostí 130 km/h, bude se spotřeba pohybovat okolo hodnoty 7,3 l/100 km. Zrychlíme-li o 20 km/h, vzroste spotřeba o celý litr a dosáhne tak hodnoty 8,3 l/100 km. Hlavním trumfem tohoto motoru tak není velmi nízká spotřeba, ale kultivovanost chodu, výborné odhlučnění a slušné výkonové parametry.

Při pohledu na ceník může překvapit možná až příliš složitý systém "stavby" vozu, kdy je různě kombinováno provedení a sériová výbava. Může tak vzniknout sice až devět různých verzí, což se z hlediska orientace v ceníku může jevit jako příliš komplikované. Nejlevnější verzí s motorem 1.9 dCi/120 k je provedení Authentique v sériové výbavě Comfort, kterou lze s pětidvéřovou karosérií pořídit za cenu 585.000,- korun. Nejdražší verzí je pak provedení Privilége se sériovou výbavou Luxe za 650.000,- korun. Z pohledu na uvedené ceny je tak zřejmé, že ten, kdo se bude chtít vozit v "evropském králi" bude muset oproti konkurenci trochu připlatit, ovšem nabízené vlastnosti za to rozhodně stojí.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 640 000 Kč Cena v testované výbavě: 699 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, brzdový asistent, čelní, boční, hlavové airbagy, uchycení dětských sedaček ISOFIX, karta Renault "Keyless Entry" (automatické odemykání a startování), centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním, ukazatel vnější teploty, elektricky ovládaná boční okna, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant

Výbava testovaného vozu:elektricky ovládané panoramatické střešní okno (+25.000,-), rádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem (+16.000,-), metalíza (+12.000,-), kola z lehkých slitin 17" (+6.000,-)

Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve

Fanoušci sledování nejnovější filmových novinek z pohodlí…

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.4 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka vyústila v demoliční derby!

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka…

Tyhle ženy se s tím tedy nepářou! Po internetu koluje drsné video z Los Angeles, které zachycuje hádku a rvačku…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama