Renault Mégane II 1.9 dCi - evropský král podruhé (05/2003)

Renault Mégane II 1.9 dCi - evropský král podruhé (05/2003)

 
 

Renault Mégane II má za sebou první měsíce prodeje v ČR a to je dobrá příležitost okusit v testu jinou motorizaci. Poté, co jsme vás již seznámili s dojmy z  s motorem 1,6 16V, přinášíme nyní další poznatky z testu pětidveřové verze s naftovým motorem 1.9 dCi/88 kW (120 k) v provedení Dynamique a ve výbavě Luxe.

Renault Mégane II má za sebou první měsíce prodeje v ČR a to je dobrá příležitost okusit v testu jinou motorizaci. Poté, co jsme vás již seznámili s dojmy z  Mégane II s motorem 1,6 16V, přinášíme nyní další poznatky z testu pětidveřové verze s naftovým motorem 1.9 dCi/88 kW (120 k) v provedení Dynamique a ve výbavě Luxe.

O avantgardním designu nového Méganu toho bylo napsáno již hodně, a tak pouze pro připomenutí uvádíme, že vůz je pojat v linii avantgardních sourozenců Vel Satis a Avantime, čímž se vedle jisté originality právem řadí mezi vozy nové generace značky Renault. Ovšem, jak to v případě novátorských trendů bývá, ne u každého našel vzhled Méganu pochopení. Je zajímavé, že poměrně málo lidí se staví k designu tohoto vozu neutrálně. Drtivá většina patří do skupin odpůrců či naopak obdivovatelů, což nám potvrdily i rozhovory s kolemjdoucími během zastávek při testovacích jízdách.

Interiéru vévodí tvarově povedená palubní deska z příjemných a měkkých plastů, která budí dojem robustnosti a tím bezpečnosti. Naše pocity potvrdilo i hodnocení v rámci programu testování pasivní bezpečnosti Euro NCAP, kde Mégane II dosáhl pěti hvězdiček (nejvyšší hodnocení, jaké lze v současnosti dosáhnout), z čehož vyplývá, že jde o jeden z nejbezpečnějších automobilů současnosti. Většina ovladačů, rádio a klimatizace je tradičně soustředěna na středové konzoli a z místa řidiče jsou dobře dostupné. Přístrojový panel pak zahrnuje dva kruhové přístroje orámované mohutnými stříbrnými rámečky a informační display uprostřed. Zajímavě řešené je madlo ruční brzdy, které není podélné jako u většiny vozů, ale kolmé. Z hlediska praktičnosti jsme ocenili řadu odkládacích prostor, jako jsou například odkládací schránky v podlaze pod nohama řidiče a spolujezdce a velmi prostorná schránka před spolujezdcem. Již v minulém testu zmíněným nedostatkem je malý objem zavazadlového prostoru a jeho tvar, která je omezen dovnitř "zalomeným" tvarem pátých dveří.

Přední sedadla mají dobré boční vedení a i jejich celkový tvar je dobře uzpůsoben lidskému tělu. Místo vpředu lze hodnotit dostatečné a to ve všech obvykle měřených parametrech (hlava, nohy i lokty). Výhled dopředu a do stran je velmi dobrý. Za mírně omezený považujeme výhled přímo dozadu, a výhled šikmo vzad je značně omezen silným C sloupkem. Za největší nedostatek Méganu II však považujeme nedostatek místa pro nohy na zadních sedadlecha ani místo pro hlavu nelze hodnotit jako plně dostačující pro osoby s výškou okolo 180 cm. Výrazné zlepšení v tomto ohledu se očekává u nedávno představených verzí sedan a kombi, které budou mít rozvor prodloužený o 61 mm. První informace a fotografie najdete zde.

Jízda s Méganem je příjemná a chování vozu bezpečně předvídatelné, jízdní vlastnosti i brzdy jsou vynikající a již po několika kilometrech je jasné, proč byl oceněn titulem Auto roku 2003 (Car of the year 2003). Také při jízdě po nerovnostech (např. na kostkách) je chování vozu velmi dobré, pouze "klepání" střešního okna kazilo dobrý pocit z jízdy.

Odhlučnění hluku turbodieselu v interiéru je velmi dobré a to v celém rozsahu provozních otáček. Motor navíc nabízí slušný výkon (88 kW neboli 120 k) a točivý moment (270 Nm). Mégane II s motorem 1.9 dCi výborně akceleruje a ochotně reaguje na pokyny řidiče. Na dálnici není problém udržovat stálou rychlost nad 180 km/h. Velmi dobře je s motorem sladěna šestistupňová manuálně řazená převodovka, kdy jsou vedle lehkého a přesného řazení optimálně zvoleny převodové poměry jednotlivých převodových stupňů. S Méganem tak můžete jet rychlostí 150 km/h při zařazené "pětce" a otáčkoměr bude ukazovat 3200 otáček za minutu. Zařadíte-li "šestku" poklesnou otáčky motoru při stejné rychlosti na hodnotu 2500 ot./min.

V současnosti, kdy se hovoří o zvýšení spotřební daně u nafty a to až o dvě koruny padesát haléřů na litr, bude stále více potenciální majitele zajímat spotřeba a právě tato vlastnost není nejsilnější stránkou Méganu II se silnějším turbodieselem. V městském provozu si sice vystačí s výrobcem udávanými 7,2 litru nafty na 100 km, ale v ostatních údajích se spotřeba značně liší. Mimo město při jízdě do rychlosti 100 km/h si motor řekne o šest litrů nafty na 100 km. Pokud pojedeme po dálnici rychlostí 130 km/h, bude se spotřeba pohybovat okolo hodnoty 7,3 l/100 km. Zrychlíme-li o 20 km/h, vzroste spotřeba o celý litr a dosáhne tak hodnoty 8,3 l/100 km. Hlavním trumfem tohoto motoru tak není velmi nízká spotřeba, ale kultivovanost chodu, výborné odhlučnění a slušné výkonové parametry.

Při pohledu na ceník může překvapit možná až příliš složitý systém "stavby" vozu, kdy je různě kombinováno provedení a sériová výbava. Může tak vzniknout sice až devět různých verzí, což se z hlediska orientace v ceníku může jevit jako příliš komplikované. Nejlevnější verzí s motorem 1.9 dCi/120 k je provedení Authentique v sériové výbavě Comfort, kterou lze s pětidvéřovou karosérií pořídit za cenu 585.000,- korun. Nejdražší verzí je pak provedení Privilége se sériovou výbavou Luxe za 650.000,- korun. Z pohledu na uvedené ceny je tak zřejmé, že ten, kdo se bude chtít vozit v "evropském králi" bude muset oproti konkurenci trochu připlatit, ovšem nabízené vlastnosti za to rozhodně stojí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 640 000 Kč Cena v testované výbavě: 699 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, brzdový asistent, čelní, boční, hlavové airbagy, uchycení dětských sedaček ISOFIX, karta Renault "Keyless Entry" (automatické odemykání a startování), centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním, ukazatel vnější teploty, elektricky ovládaná boční okna, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant

Výbava testovaného vozu:elektricky ovládané panoramatické střešní okno (+25.000,-), rádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem (+16.000,-), metalíza (+12.000,-), kola z lehkých slitin 17" (+6.000,-)

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.4 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem 12 hodin jako paralyzovaný

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem…

Impozantní návrat legendy je na spadnutí. Hvězdný snajpr Zlatan Ibrahimovic doléčil vážně poraněné koleno a po…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…