Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

 
 

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil . Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je...

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil podrobně představili. Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je k dispozici zatím pouze s dvojicí karoserií (další budou následovat v průběhu letošního a příštího roku), nabízí značné množství verzí. Ty se liší nejen motory, ale především svým charakterem a výbavou. Specifikace "našeho" modelu tedy zněla následovně: pětidveřová karoserie, zážehový čtyřválec 1,6 l, provedení Dynamique a výbava Luxe. Suma sumárum, v základu rovných 550.000 Kč.

Snad každé povídání či test Renaultu Mégane se točí kolem jeho vzhledu. Ten si zájem skutečně zaslouží. Jedná se o velmi avantgardně ztvárněný automobil, který působí velmi moderně a skvěle ladí s již představenými modely Avantime či Vel Satis. Zatímco relativně vysoká příď s ostrými rysy působí značně napjatým dojmem, záď je uvolněná a mimořádně originální. Jejím základním stylistickým prvkem je bezesporu válcovité svislé zadní okno spojené se strmým C sloupkem. Zejména při pohledu z boku nelze tomuto automobilu upřít značný náboj a energii.

Zatímco zvenku je Mégane II hodně výstřední, v interiéru sází především na praktičnost. Přístrojová deska je vyrobena z kvalitních materiálů, působí hodnotným dojmem a potěší velmi dobrou ergonomií spočívající také v široce nastavitelném volantusedadlu. Pakliže byla řeč o praktičnosti, je třeba vyzdvihnout doslova obrovské množství nejrůznějších odkládacích schránek. Z těch méně obvyklých jmenujme například dvojici uzavíratelných prostorů v podlaze před předními sedadly (osvětlené) či kryté schránky v předních dveřích.

Zatímco na předních sedadlech je místa dostatek, jedna z mála výtek putuje právě k prostoru ve druhé řadě. Zejména pro nohy by nabídka místa mohla být o něco větší. Podobné hodnocení patří i zavazadlovému prostoru nejen pro jeho základní objem, ale i pro jeho přístupnost. Tato dvě negativa jsou však v podstatě těmi jedinými k tomuto automobilu.

Můžeme vám zaručit, že na zmiňované nectnosti okamžitě zapomenete, jakmile se s tímto automobilem svezete. Přestože má podvozek v podstatě klasickou koncepci, nabízí velmi poutavé svezení poskytující mimořádnou jistotu jízdy, jež nepostrádá ani značnou míru komfortu. Při jízdě s Mégane II potěší zejména jeho celková robustnost a tuhost (to je zřejmě i důvodem, proč získal v nárazových testech Euro-NCAP nejvyšší možné ocenění - pět hvězdiček). Do celku zapadá i moderní šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 1,6 lnbsp;nabízející největší výkon 83 kW. Motor jde ochotně do otáček, má takřka ideální kombinaci pružnosti a výkonnosti, přičemž je dostatečně kultivovaný a rozumně hlučný - zkrátka ideál. Tato pohonná jednotka se, alespoň podle nás, řadí k nejlepším ve své objemové kategorii. Při rozumné jízdě potěší i vcelku příznivá spotřeba paliva, kterou lze v kombinovaném režimu pohodlně udržet pod sedmilitrovou hranicí.

Výbavu nejluxusněji vybavené verze si můžete přečíst v níže uvedených tabulkách. My jen doplníme, že již základní provedení pětidveřového Mégane II (420.000 Kč) nabízí v "základu" ABS, šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, kartu Renault, palubní počítač či elektricky ovládaná přední okna. Velmi bohatá výbava je tedy tomuto automobilu vlastní ve všech provedeních. Pakliže tedy požadujete velmi kvalitní automobil nižší střední třídy s nímž je příjemné svezení, nabízí vysokou míru bezpečí, značnou originalitu, bohatou výbavu a povznesete se nad průměrný zavazadlový prostor a méně místa vzadu, právě Renault Mégane II by mohl být Tím pravým.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 550 000 Kč Cena v testované výbavě: 662 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, brzdový asistent, čelní, boční, hlavové airbagy, uchycení dětských sedaček ISOFIX, karta Renault (automatické odemykání a startování), centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů, mlhové světlomety, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním, vnější teploměr, elektricky ovládaná boční okna, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant, 16palcová kola z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:základní + stabilizační systém ESP (+20 000,-), xenonové světlomety (+30 000,-), automatická klimatizace (+14 000,-), vyhřívaná přední sedadla (+6000,-), audiosystém s CD a CD měničem 4x40 W (+30 000,-), metalíza (+12 000,-)

Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov

Rybí farma na ruské řece Jenisej, vlastněná společností…

Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Dnes 18:30

Parta bývalých zaměstnanců Shelby American hodlá zavzpomínat na své mládí originálním způsobem. Oživí výrobu úspěšného a populárního závodního kupé, jehož základem je Ford Mustang.




Blesk.cz

Návrat ochrnutého Michala Jančaříka na Novu: Počasí dělat nebude a ještě přišel o kamarádku!

Návrat ochrnutého Michala Jančaříka na Novu: Počasí…

Léta jsme moderátora Michala Jančaříka (42) měli spjatého především s Počasím na Nově. Jeho vážné problémy s…

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září bude jen 20 °C

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září…

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Baník - Teplice 3:3. Domácí otočili z 0:2, ale o výhru přišli

CELÝ SESTŘIH: Baník - Teplice 3:3. Domácí otočili z…

To byla přestřelka! Teplice v sobotním utkání 4. kola HET ligy šly na hřišti Baníku do kabin ve vedení 2:0,…

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů, divočina na Baníku. Slaví Sparta i Zlín

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů, divočina na…

V úvodních třech zápasech 4. kola fotbalové HET ligy nejvíce bavilo utkání v Ostravě, kam zavítaly Teplice.…

 

Reflex.cz

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo rekordních 32 lidí v dalším protidrogovém tažení

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo…

Filipínská drogová válka, kterou de facto vyhlásil tamní prezident Rodrigo Duterte již téměř před dvěma lety,…

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18. narozeniny netěší

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18.…

Podle íránských zákonů jsou tamní dívky trestně odpovědné již od devíti let. Za pašování drog, ozbrojené…