Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

 
 

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil . Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je...

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil podrobně představili. Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je k dispozici zatím pouze s dvojicí karoserií (další budou následovat v průběhu letošního a příštího roku), nabízí značné množství verzí. Ty se liší nejen motory, ale především svým charakterem a výbavou. Specifikace "našeho" modelu tedy zněla následovně: pětidveřová karoserie, zážehový čtyřválec 1,6 l, provedení Dynamique a výbava Luxe. Suma sumárum, v základu rovných 550.000 Kč.

Snad každé povídání či test Renaultu Mégane se točí kolem jeho vzhledu. Ten si zájem skutečně zaslouží. Jedná se o velmi avantgardně ztvárněný automobil, který působí velmi moderně a skvěle ladí s již představenými modely Avantime či Vel Satis. Zatímco relativně vysoká příď s ostrými rysy působí značně napjatým dojmem, záď je uvolněná a mimořádně originální. Jejím základním stylistickým prvkem je bezesporu válcovité svislé zadní okno spojené se strmým C sloupkem. Zejména při pohledu z boku nelze tomuto automobilu upřít značný náboj a energii.

Zatímco zvenku je Mégane II hodně výstřední, v interiéru sází především na praktičnost. Přístrojová deska je vyrobena z kvalitních materiálů, působí hodnotným dojmem a potěší velmi dobrou ergonomií spočívající také v široce nastavitelném volantusedadlu. Pakliže byla řeč o praktičnosti, je třeba vyzdvihnout doslova obrovské množství nejrůznějších odkládacích schránek. Z těch méně obvyklých jmenujme například dvojici uzavíratelných prostorů v podlaze před předními sedadly (osvětlené) či kryté schránky v předních dveřích.

Zatímco na předních sedadlech je místa dostatek, jedna z mála výtek putuje právě k prostoru ve druhé řadě. Zejména pro nohy by nabídka místa mohla být o něco větší. Podobné hodnocení patří i zavazadlovému prostoru nejen pro jeho základní objem, ale i pro jeho přístupnost. Tato dvě negativa jsou však v podstatě těmi jedinými k tomuto automobilu.

Můžeme vám zaručit, že na zmiňované nectnosti okamžitě zapomenete, jakmile se s tímto automobilem svezete. Přestože má podvozek v podstatě klasickou koncepci, nabízí velmi poutavé svezení poskytující mimořádnou jistotu jízdy, jež nepostrádá ani značnou míru komfortu. Při jízdě s Mégane II potěší zejména jeho celková robustnost a tuhost (to je zřejmě i důvodem, proč získal v nárazových testech Euro-NCAP nejvyšší možné ocenění - pět hvězdiček). Do celku zapadá i moderní šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 1,6 lnbsp;nabízející největší výkon 83 kW. Motor jde ochotně do otáček, má takřka ideální kombinaci pružnosti a výkonnosti, přičemž je dostatečně kultivovaný a rozumně hlučný - zkrátka ideál. Tato pohonná jednotka se, alespoň podle nás, řadí k nejlepším ve své objemové kategorii. Při rozumné jízdě potěší i vcelku příznivá spotřeba paliva, kterou lze v kombinovaném režimu pohodlně udržet pod sedmilitrovou hranicí.

Výbavu nejluxusněji vybavené verze si můžete přečíst v níže uvedených tabulkách. My jen doplníme, že již základní provedení pětidveřového Mégane II (420.000 Kč) nabízí v "základu" ABS, šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, kartu Renault, palubní počítač či elektricky ovládaná přední okna. Velmi bohatá výbava je tedy tomuto automobilu vlastní ve všech provedeních. Pakliže tedy požadujete velmi kvalitní automobil nižší střední třídy s nímž je příjemné svezení, nabízí vysokou míru bezpečí, značnou originalitu, bohatou výbavu a povznesete se nad průměrný zavazadlový prostor a méně místa vzadu, právě Renault Mégane II by mohl být Tím pravým.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 550 000 Kč Cena v testované výbavě: 662 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, brzdový asistent, čelní, boční, hlavové airbagy, uchycení dětských sedaček ISOFIX, karta Renault (automatické odemykání a startování), centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů, mlhové světlomety, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním, vnější teploměr, elektricky ovládaná boční okna, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant, 16palcová kola z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:základní + stabilizační systém ESP (+20 000,-), xenonové světlomety (+30 000,-), automatická klimatizace (+14 000,-), vyhřívaná přední sedadla (+6000,-), audiosystém s CD a CD měničem 4x40 W (+30 000,-), metalíza (+12 000,-)

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…