reklama


Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

Renault Mégane II 1,6 16V - Jednoduše: Auto roku (01/2003)

 
 

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil . Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je...

Letošním Autem Roku na Starém kontinentu je Renault Mégane II - o tom jsme vás již informovali. Zároveň jsme vám již tento automobil podrobně představili. Nyní však přichází čas na jeho test. Když jsme "vybírali", kterou verzi zvolit jako první, sáhli jsme po, alespoň podle našeho názoru, ideálním rodinném provedení. Je třeba říci, že to nebyla lehká volba, protože i přesto, že Mégane II je k dispozici zatím pouze s dvojicí karoserií (další budou následovat v průběhu letošního a příštího roku), nabízí značné množství verzí. Ty se liší nejen motory, ale především svým charakterem a výbavou. Specifikace "našeho" modelu tedy zněla následovně: pětidveřová karoserie, zážehový čtyřválec 1,6 l, provedení Dynamique a výbava Luxe. Suma sumárum, v základu rovných 550.000 Kč.

Snad každé povídání či test Renaultu Mégane se točí kolem jeho vzhledu. Ten si zájem skutečně zaslouží. Jedná se o velmi avantgardně ztvárněný automobil, který působí velmi moderně a skvěle ladí s již představenými modely Avantime či Vel Satis. Zatímco relativně vysoká příď s ostrými rysy působí značně napjatým dojmem, záď je uvolněná a mimořádně originální. Jejím základním stylistickým prvkem je bezesporu válcovité svislé zadní okno spojené se strmým C sloupkem. Zejména při pohledu z boku nelze tomuto automobilu upřít značný náboj a energii.

Zatímco zvenku je Mégane II hodně výstřední, v interiéru sází především na praktičnost. Přístrojová deska je vyrobena z kvalitních materiálů, působí hodnotným dojmem a potěší velmi dobrou ergonomií spočívající také v široce nastavitelném volantusedadlu. Pakliže byla řeč o praktičnosti, je třeba vyzdvihnout doslova obrovské množství nejrůznějších odkládacích schránek. Z těch méně obvyklých jmenujme například dvojici uzavíratelných prostorů v podlaze před předními sedadly (osvětlené) či kryté schránky v předních dveřích.

Zatímco na předních sedadlech je místa dostatek, jedna z mála výtek putuje právě k prostoru ve druhé řadě. Zejména pro nohy by nabídka místa mohla být o něco větší. Podobné hodnocení patří i zavazadlovému prostoru nejen pro jeho základní objem, ale i pro jeho přístupnost. Tato dvě negativa jsou však v podstatě těmi jedinými k tomuto automobilu.

Můžeme vám zaručit, že na zmiňované nectnosti okamžitě zapomenete, jakmile se s tímto automobilem svezete. Přestože má podvozek v podstatě klasickou koncepci, nabízí velmi poutavé svezení poskytující mimořádnou jistotu jízdy, jež nepostrádá ani značnou míru komfortu. Při jízdě s Mégane II potěší zejména jeho celková robustnost a tuhost (to je zřejmě i důvodem, proč získal v nárazových testech Euro-NCAP nejvyšší možné ocenění - pět hvězdiček). Do celku zapadá i moderní šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 1,6 lnbsp;nabízející největší výkon 83 kW. Motor jde ochotně do otáček, má takřka ideální kombinaci pružnosti a výkonnosti, přičemž je dostatečně kultivovaný a rozumně hlučný - zkrátka ideál. Tato pohonná jednotka se, alespoň podle nás, řadí k nejlepším ve své objemové kategorii. Při rozumné jízdě potěší i vcelku příznivá spotřeba paliva, kterou lze v kombinovaném režimu pohodlně udržet pod sedmilitrovou hranicí.

Výbavu nejluxusněji vybavené verze si můžete přečíst v níže uvedených tabulkách. My jen doplníme, že již základní provedení pětidveřového Mégane II (420.000 Kč) nabízí v "základu" ABS, šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, kartu Renault, palubní počítač či elektricky ovládaná přední okna. Velmi bohatá výbava je tedy tomuto automobilu vlastní ve všech provedeních. Pakliže tedy požadujete velmi kvalitní automobil nižší střední třídy s nímž je příjemné svezení, nabízí vysokou míru bezpečí, značnou originalitu, bohatou výbavu a povznesete se nad průměrný zavazadlový prostor a méně místa vzadu, právě Renault Mégane II by mohl být Tím pravým.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 550 000 Kč Cena v testované výbavě: 662 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, brzdový asistent, čelní, boční, hlavové airbagy, uchycení dětských sedaček ISOFIX, karta Renault (automatické odemykání a startování), centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů, mlhové světlomety, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním, vnější teploměr, elektricky ovládaná boční okna, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla, kůží potažený volant, 16palcová kola z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:základní + stabilizační systém ESP (+20 000,-), xenonové světlomety (+30 000,-), automatická klimatizace (+14 000,-), vyhřívaná přední sedadla (+6000,-), audiosystém s CD a CD měničem 4x40 W (+30 000,-), metalíza (+12 000,-)

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1190
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4209
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama