Renault Mégane R.S. přijíždí v posílené verzi Trophy. Nabídne i manuál!
Aktuální Renault Mégane R.S. se na trhu ještě pořádně ani neohřál a už tu přichází jeho očekávaná ostřejší varianta. Po vzoru předchůdců se jmenuje Mégane R.S. Trophy a nabízí hned několik změn proti výchozímu kompaktnímu hot hatchi.
Tou nejzásadnější úpravou je posílený motor. I nadále pod kapotou bije turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 TCe, v tomto případě je však posílen na 300 koní (221 kW), točivý moment v kombinaci s převodovkou EDC činí 420 N.m.
Oproti výchozímu Méganu R.S. si provedení Trophy pomohlo o 15 kW a 30 N.m, čehož se konstruktérům povedlo dosáhnout upravením turbodmychadla a výfukového systému. Co se týče převodovky, máme pro petrolheady dobrou zprávu, k dispozici bude vedle dvouspojkového automatu také manuál.
Posílený motor ale není všechno. Standardem je v tomto případě balíček Cup, který znamená tužší nastavení podvozku a hlavně samosvorný diferenciál Torsen. O zastavení se pak starají vylepšené přední kotouče, zatímco pneumatiky Bridgestone jsou obuty na nová, lehčí 19palcová kola. Samozřejmostí je pak systém natáčení zadních kol a tlumiče s hydraulickými dorazy, které najdeme také u výchozího Méganu R.S. Dovnitř si pak za příplatek budete moci pořídit nová sedadla Recaro, čalouněná alcantarou.
„Každý nový prvek Renaultu Mégane R.S. Trophy poskytuje větší sportovní výkon a pocit. Je zjevně pozitivní mít více výkonu a lepší grip díky pneumatikám a využívat lepší brzdné schopnosti. Také jsem si užil nové sedačky, které při sportovní jízdě poskytují vynikající oporu,“ říká Nico Hülkenberg, jezdec stáje Renault Sport Formule 1, který se od loňska podílel na vývoji auta.
Historie Renaultu Mégane R.S. Trophy
Historie Renaultu Mégane R.S. Trophy se datuje od roku 2005, kdy tato verze dorazila pouhých devět měsíců po výchozím modelu, vycházejícím z druhé generace Méganu. Úpravy se zaměřily na podvozek, konkrétně se jednalo o lehčí kola, tužší pružiny nebo vypínatelné ESP.
Druhá generace Méganu R.S. Trophy dorazila v roce 2011, dva roky po výchozím hot hatchi na bázi třetí generaci Méganu. Dostala posílený motor ze 184 kW na 195 kW, i díky němuž objela Severní smyčku Nürburgringu s Laurentem Hurgonem za volantem za 8:07,97, což z ní tehdy udělalo nejrychlejší předokolku na této trati. Přitom se auto stalo prodejním trhákem, prodeje byly dvojnásobné proti původním očekáváním značky.
Životní cyklus této generace pak zakončovalo v roce 2014 provedení Trophy 275 s dále posíleným agregátem, na 203 kW, které bylo za příplatek dostupné s výfukovým systémem Akrapovič, odlehčenou konstrukcí nebo tlumiči Öhlins.