Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane RS 265 Trophy: Nejrychlejší předokolka na Nürburgringu (+video)

David Bureš
Diskuze (251)
Renault Mégane RS 265 Trophy objel Severní smyčku Nürburgringu za 8 minut a 8 sekund.

Renaultsport, sportovní divize automobilky Renault, vyjel s Mégane RS 265 Trophy na Severní smyčku Nürburgringu. Francouzský hot-hatch objel německý okruh za 8 minut a 8 sekund. Tímto časem se nejostřejší Mégane stal na Severní smyčce nejrychlejším automobilem s pohonem předních kol.

Za volant automobilu se posadil vývojový jezdec Renaultsportu Laurent Hurgon. Ten prohlásil, že díky samosvornému diferenciálu mohl při výjezdu ze zatáček naplno akcelerovat, aniž by byl vůz nedotáčivý.

Pilot také pochválil pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A. Firma Bridgestone o těchto pneumatikách tvrdí, že byly při jejich vývoji použity i některé poznatky z obutí pro Formuli 1.

Středová část běhounu byla například inspirována gumami Potenza F1 do deště. Z dezénu je lépe odváděna voda, což má vést k tomu, že pneumatiky poskytnou vynikající přilnavost a stabilitu i za deště. Dalším plusem je nízký hluk.

Nejrychlejším vozem s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu byl dosud Mégane R26.R. Ten v červnu 2008 dosáhl času 8:16,90. Pod jeho kapotou pracoval přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1998 cm3, který poskytoval výkon 169 kW (230 k).

Mégane RS 265 Trophy je poháněn přeplňovaným benzinovým motorem 2,0 Turbo o výkonu 198 kW (265 k) v 5500 min-1, vrchol točivého momentu 360 Nm je k dispozici mezi 3000 a 5000 min-1. Poměr výkonu a váhy je 142 kW na tunu. Přenos na přední kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Ve výchozím Mégane RS 250 je k dispozici výkon 184 kW a maximální krouticí moment 340 Nm.

Francouzský hot-hatch zrychlí z 0-100 km/h za 6,0 s, maximální rychlost je 254 km/h. Původní Mégane R26.R dosáhl maximální rychlosti 237 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlil za 6,0 s.

Renaultsport postaví pouze 500 exemplářů Mégane RS 265 Trophy, 50 z nich poputuje do Velké Británie. Na domácím francouzském trhu bude tento třídveřový hot-hatch stát 35.500 euro (852.000,- Kč). Výchozí Mégane RS 250 je v Česku za 749.900,- Kč.

David Bureš
Diskuze (251)
24. 6. 2011 08:19
Re: škoda,že neumí řídit
očividně jo, protože co s ním, takhle to projede i Stiflerova máma a tu rovinku zvládne s kolama na asfaltu.
Avatar - white label
23. 6. 2011 20:01
Re: škoda,že neumí řídit
Asi by potřeboval lekci ala kexxik! >:-[]
23. 6. 2011 19:35
škoda,že neumí řídit
ten řidič mohl na spoustě míst ještě přidat nebo brzdit později. Jo, měl světlý chvilky a jel na krev, ale jinak...a co měla znamenat ta nejdělší rovinka s levýma kolama v trávě?On nechtěl jet rychleji?
23. 6. 2011 14:41
Re: Renault Sport - maximální dominance!
jj mamm priame zrovnanie Medzi CUP a Luxom. Na Luxe som mal 5 skusobnych jazd, s CUP-om 3 a teraz jazdim na mojom. Obe boli na 18". Je pravdou ze Lux je trochu menej tvrdy, ale ten rozdiel medzi nimi nieje nejak priepastny. Jedine kde to trosku vadi, ked je na ceste dlhy suvisly pas poskodenej vozovky - napr rozpadnuty asfal na 200 m, vtedy to pocut aj do kabiny. Otrasy na sedeni necitis, ale vydava to neprijemny zvuk.
Avatar - Ji/Ri
22. 6. 2011 22:39
Re: 8:08
...mi to ke štěstí stačí ;-)