Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault potvrdil, že příští Espace už nebude MPV

Michal Fokt
Diskuze (22)
Evropa ztrácí zájem o minivany a Renault zareaguje na tyto změny transformací svého kultovního MPV ve vyhledávanější crossover.

Stejný trend, jenž postihl v Evropě kompaktní třídu, se přesouvá i do kategorie velkoprostorových aut. Zákazníci už prostě ve stále větší míře vyžadují modely, které nejsou jen kompaktními hatchbacky nebo velkoprostorovými rodinnými kočáry, ale dokáží splnit mnohem širší spektrum požadavků a ještě přitom vyhlížet neotřele.

V zákulisí už nějaký čas obíhají zvěsti, že i Renault má v plánu změnit zaměření zakladatele evropské třídy velkoprostorových aut - noblesního Espace. Těžko říci, jakým směrem se bude nový crossover ubírat, zda půjde o kombinaci MPV a SUV nebo třeba jen MPV a velkého kombi, tedy s nižší stavbou karoserie, podobně jako je tomu u Peugeotu 5008, jisté ovšem je, že už je to skutečně jisté.

Šéf Renaultu pro design Laurens van den Acker oficiálně potvrdil, že ke změně Espacu z MPV na crossover dojde, nic konkrétnějšího ale neprozradil. Vedoucí týmu, jenž má na starosti vývoj konceptu, chystaný nejspíš už v září na frankfurtském autosalonu, Axel Breun ještě přidal informaci, že "studie nebude tak brutální", jako současná auta, očekávejte tedy spíše styl a eleganci, tomuto modelu historicky vlastní.

Studie bude mít premiéru ve Frankfurtu, produkční model pak nejspíš na jaře 2014 v Paříži, není ale vyloučen ani debut v Číně, kde si Renault slibuje od takového automobilu velký odbyt. Bude tam dělat společnost modelům Koleos, Megane, Fluence, Laguna a Scénic.

Víceméně souběžně s Espacem se vyvíjí i nová generace Laguny. Obě auta budou nově vyráběna v severofrancouzské továrně v Douai, kde se dnes dělá Scénic a do vývoje a přípravy výroby automobilka investuje 420 milionů euro. Espace jako první vůz využije novou platformu CFM1, vyvinutou společně s Nissanem.

Michal Fokt
Diskuze (22)
Avatar - Dylan McKay
7. 6. 2013 10:16
Výletní loď
Nic to nemění na tom, že je Renault Espace jedním z nejpříjemnějších aut. Ten výhled, obrovská panoramatická střecha, prostor, jízda, vzhled... :yes:

Možná podoba nástupce: [odkaz]
7. 6. 2013 09:46
Re: Ze všeho nejlepší je (velké) MPV vůbec nepotřebovat!
Zjavne patris k mensine, ktora nezije single a nejazdi v Jukeovi :-)
7. 6. 2013 09:38
Re: To je rozumné
Jenže i tam, když máš 7 sedadel, tak už tam prakticky nic nenaložíš, navíc třeba u sharana musíš vždy včas přemýšlet, jestli nemáš sedadla složená v garáží :-) Ale zase dá se využívat 6 sedadel s rozumným prostorem na náklad....
7. 6. 2013 09:25
Re: To je rozumné
No doufám, že si ve něm i seděl, GS není špatný auto ale max pro rodinu s 3 dětmi, zadní 2 sedadla jsou na nic, i 10ti letý dítě má problém si tam sednout, je jak sardinka >:D Dospělý se tam nevejde vůbec. Nemluvě o tom, že pak máš kufr na 2 igelitky...

Kdež to Grand Espace je prostorný a za 3 řadu sedadel i něco dáš. Tohle rozhodnutí znamená, že Sharan/Alhambra a Galaxy/S-max mají zas o konkurenta méně ;-)
Avatar - sendador
7. 6. 2013 06:53
Re: Ze všeho nejlepší je (velké) MPV vůbec nepotřebovat!
Presne tak, zazitky s velkou rodinou jsou mnohem lepsi nez zazitky z naruziveho rizeni :-)