11.7. 2014 Leoš Káňa

Renault Trafic: Jízdní dojmy

 

Užitkové vozy představují významnou část produkce francouzského Renaultu, zejména víceúčelový model Trafic. Jeho modernizovaná verze nabízí neotřelý design, více prostoru, moderní prvky výbavy a úspornější pohonné jednotky.

Příběh Renaultu Trafic se začal psát před 34 lety a do současnosti se francouzské značce podařilo prodat 1,6 milionu kusů tohoto pracanta. Aby i nadále patřil ke špičce v segmentu, přichází modernizované provedení, s kterým jsme se krátce seznámili v okolí dánské Kodaně.

Změna směru

Již na první pohled je vidět, že před námi stojí úplně jiné vozidlo, než na jaké jsme byli dosud zvyklí. Nové přední části Renaultu Trafic dominuje mohutný nárazník, na nějž navazuje velká maska s logem zasazeným do její horní části. Výrazné jsou i vysoko ukotvené světlomety, sahající k čelnímu sklu. Zmizela i vyvýšená střecha nad předními sedadly, typická pro předchozí generaci. Nové jsou dveře, zrcátka, prosklení – pokud tedy jde o osobní verzi – nebo kliky ve vodorovné poloze. Přední převis narostl o 100 mm a zadní o 117 mm. Celková délka základního provedení L1 tak nyní bez milimetru dosahuje pěti metrů, ale nový trafic je i vyšší a širší. Zachována zůstala hranatá koncepce karoserie a 3098 mm dlouhý rozvor u krátké verze a 3498 mm v případě prodlouženého trafiku.

Praktická kancelář

Výrazně přepracovaný je také interiér. Palubní deska působí kvalitně, i když je vyrobena z tvrdých plastů. Líbí se nám její tvar, rozmístění ovladačů nebo tvar a velikost věnce volantu. Přístroje s digitálním rychloměrem uprostřed trafic zdědil od malého clia. Dalším typickým prvkem současných renaultů je multimediální systém R-Link se sedmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou na středovém panelu – samozřejmě jen pro vyšší provedení. V takto vybaveném trafiku jsme se cítili jako v běžném osobním voze. Zasloužilo se o to i níže ukotvené sedadlo řidiče, které je proti předchozí generaci posunuté o 3 cm dozadu, nebo výškově i podélně stavitelný volant, takže pozice řidiče je přirozenější. Pochválit musíme tvarování sedadel, množství úložných prostorů a schránek nebo prvky komfortní výbavy. Specialitou je příplatkové sklopné prostřední sedadlo. Jeho součást představuje úložný prostor na notebook a odnímatelný clipboard držící papíry, který je možné natočit k řidiči i spolujezdci.

Pobere všechno

Řidič se má dobře, ale každého podnikatele bude zajímat, kolik se toho do nového trafiku vejde. Víc než dosud! Opět je k dostání ve dvou délkách L1 a L2 a výškách H1 a H2 a v užitkovém provedení pojme 5,2 až 8,6 m3 nákladu – dosud to bylo 5,02 až 8,36 m3. Zvětšila se hlavně délka nákladového prostoru. Krátké provedení pojme 2537 mm dlouhé předměty, dříve jen 2400 mm. Zásadní novinkou je navíc příplatkový výklopný poklop v dolní části příčky, díky němuž lze protáhnout například trubky až do kabiny - podlaha se tak prodlouží na dalších 3750 mm. Náklad je možné upevnit pomocí až deseti ok na podlaze a dalších deseti na bočních stěnách. Nový trafic se prodává v čistě dodávkovém provedení, jako polokombi nebo ve verzi pro přepravu až devíti osob a coby plošina.

Čtyři z jednoho

Vůz nabízí celkem 270 různých variant, které však mají jedno společné: přední kola pohání vznětová šestnáctistovka dCi, která nahradila dvoulitr. V tak velké dodávce je opravdu tak malý motor. Renault připravil čtyři jeho výkonové verze. První dvě mají jednoduché turbo s variabilní geometrií lopatek. Slabší dosahuje výkonu 66 kW a silnější 84 kW. Zbylá dvojice s označením Energy má dvě turba, systém stop-start ve standardu a výkony 88 a 103 kW. Vznětová šestnáctistovka Renaultu je tak ve svém vrcholném provedení nejsilnější na trhu a jako první v této objemové kategorii přichází s dvěma turbodmychadly. Co je však důležitější, provedení 88 kW by mělo podle výrobce jezdit téměř o dva litry úsporněji než předchozí dvoulitr.

Vlastní zkušenosti

Nejprve jsme vyzkoušeli nejsilnější agregát v užitkové verzi L1H1. Příjemná je kultivovanost a utlumení, stejně jako rychlost systému stop-start. Je však potřeba agregát vytočit nad 1600 otáček, kde teprve pořádně zabere. Potom se začne probouzet síla, dosahující maxima 340 N.m při 1750 otáčkách. Šestistupňová manuální převodovka má sice dlouhé dráhy, ale je přesná a páka příjemně umístěná poblíž volantu. Na konci testovací trasy palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 6,8 litru, což je velmi hezké. Jsme ale zvědavi, jak si šestnáctistovka povede s plně naloženým vozem.

Na druhou jízdu jsme zvolili devítimístnou osobní verzi s motorem s jedním turbem a výkonem 84 kW. Ta je proti dodávce o 240 kg těžší a na dynamice už to bylo lehce znát. Je potřeba agregát více vytáčet, což se projevilo na konečné spotřebě 7,5 l/100 km. Ale i to je na tak velké auto slušná hodnota. Navíc se nám trafic jízdně líbil. Méně se naklání, líp tlumí nerovnosti a řízení je přesnější. Po prvním setkání dáváme jedničku.

Renault Trafic CombidCi 90dCi 115Energy dCi 120Energy dCi 140
Palivo/počet válcůnafta/4nafta/4nafta/4nafta/4
Zdvihový objem (cm3)1598159815981598
Výkon (kW při ot./min)66/350084/350088/3500103/3500
Točivý moment (N.m při ot./min)260/1500300/1750320/1500340/1750
Převodovka6 MT6 MT6 MT6 MT
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,26,65,76,2
Emise CO2 (g/km)164174149164
Délka x šířka x výška/rozvor (mm)4999 – 5399 x 1956 x 1971/3098 – 3498
Velikost zavazadelníku (l)1000 – 1800


Plusy

  • Úsporné a tiché motory
  • Přepravní kapacita
  • Množství odkládacích schránek v kabině
  • Pozice za volantem

Minusy

  • Zátah od nízkých otáček
  • Dlouhé dráhy řazení
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…