11.7. 2014 Leoš Káňa

Renault Trafic: Jízdní dojmy

 

Užitkové vozy představují významnou část produkce francouzského Renaultu, zejména víceúčelový model Trafic. Jeho modernizovaná verze nabízí neotřelý design, více prostoru, moderní prvky výbavy a úspornější pohonné jednotky.

Příběh Renaultu Trafic se začal psát před 34 lety a do současnosti se francouzské značce podařilo prodat 1,6 milionu kusů tohoto pracanta. Aby i nadále patřil ke špičce v segmentu, přichází modernizované provedení, s kterým jsme se krátce seznámili v okolí dánské Kodaně.

Změna směru

Již na první pohled je vidět, že před námi stojí úplně jiné vozidlo, než na jaké jsme byli dosud zvyklí. Nové přední části Renaultu Trafic dominuje mohutný nárazník, na nějž navazuje velká maska s logem zasazeným do její horní části. Výrazné jsou i vysoko ukotvené světlomety, sahající k čelnímu sklu. Zmizela i vyvýšená střecha nad předními sedadly, typická pro předchozí generaci. Nové jsou dveře, zrcátka, prosklení – pokud tedy jde o osobní verzi – nebo kliky ve vodorovné poloze. Přední převis narostl o 100 mm a zadní o 117 mm. Celková délka základního provedení L1 tak nyní bez milimetru dosahuje pěti metrů, ale nový trafic je i vyšší a širší. Zachována zůstala hranatá koncepce karoserie a 3098 mm dlouhý rozvor u krátké verze a 3498 mm v případě prodlouženého trafiku.

Praktická kancelář

Výrazně přepracovaný je také interiér. Palubní deska působí kvalitně, i když je vyrobena z tvrdých plastů. Líbí se nám její tvar, rozmístění ovladačů nebo tvar a velikost věnce volantu. Přístroje s digitálním rychloměrem uprostřed trafic zdědil od malého clia. Dalším typickým prvkem současných renaultů je multimediální systém R-Link se sedmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou na středovém panelu – samozřejmě jen pro vyšší provedení. V takto vybaveném trafiku jsme se cítili jako v běžném osobním voze. Zasloužilo se o to i níže ukotvené sedadlo řidiče, které je proti předchozí generaci posunuté o 3 cm dozadu, nebo výškově i podélně stavitelný volant, takže pozice řidiče je přirozenější. Pochválit musíme tvarování sedadel, množství úložných prostorů a schránek nebo prvky komfortní výbavy. Specialitou je příplatkové sklopné prostřední sedadlo. Jeho součást představuje úložný prostor na notebook a odnímatelný clipboard držící papíry, který je možné natočit k řidiči i spolujezdci.

Pobere všechno

Řidič se má dobře, ale každého podnikatele bude zajímat, kolik se toho do nového trafiku vejde. Víc než dosud! Opět je k dostání ve dvou délkách L1 a L2 a výškách H1 a H2 a v užitkovém provedení pojme 5,2 až 8,6 m3 nákladu – dosud to bylo 5,02 až 8,36 m3. Zvětšila se hlavně délka nákladového prostoru. Krátké provedení pojme 2537 mm dlouhé předměty, dříve jen 2400 mm. Zásadní novinkou je navíc příplatkový výklopný poklop v dolní části příčky, díky němuž lze protáhnout například trubky až do kabiny - podlaha se tak prodlouží na dalších 3750 mm. Náklad je možné upevnit pomocí až deseti ok na podlaze a dalších deseti na bočních stěnách. Nový trafic se prodává v čistě dodávkovém provedení, jako polokombi nebo ve verzi pro přepravu až devíti osob a coby plošina.

Čtyři z jednoho

Vůz nabízí celkem 270 různých variant, které však mají jedno společné: přední kola pohání vznětová šestnáctistovka dCi, která nahradila dvoulitr. V tak velké dodávce je opravdu tak malý motor. Renault připravil čtyři jeho výkonové verze. První dvě mají jednoduché turbo s variabilní geometrií lopatek. Slabší dosahuje výkonu 66 kW a silnější 84 kW. Zbylá dvojice s označením Energy má dvě turba, systém stop-start ve standardu a výkony 88 a 103 kW. Vznětová šestnáctistovka Renaultu je tak ve svém vrcholném provedení nejsilnější na trhu a jako první v této objemové kategorii přichází s dvěma turbodmychadly. Co je však důležitější, provedení 88 kW by mělo podle výrobce jezdit téměř o dva litry úsporněji než předchozí dvoulitr.

Vlastní zkušenosti

Nejprve jsme vyzkoušeli nejsilnější agregát v užitkové verzi L1H1. Příjemná je kultivovanost a utlumení, stejně jako rychlost systému stop-start. Je však potřeba agregát vytočit nad 1600 otáček, kde teprve pořádně zabere. Potom se začne probouzet síla, dosahující maxima 340 N.m při 1750 otáčkách. Šestistupňová manuální převodovka má sice dlouhé dráhy, ale je přesná a páka příjemně umístěná poblíž volantu. Na konci testovací trasy palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 6,8 litru, což je velmi hezké. Jsme ale zvědavi, jak si šestnáctistovka povede s plně naloženým vozem.

Na druhou jízdu jsme zvolili devítimístnou osobní verzi s motorem s jedním turbem a výkonem 84 kW. Ta je proti dodávce o 240 kg těžší a na dynamice už to bylo lehce znát. Je potřeba agregát více vytáčet, což se projevilo na konečné spotřebě 7,5 l/100 km. Ale i to je na tak velké auto slušná hodnota. Navíc se nám trafic jízdně líbil. Méně se naklání, líp tlumí nerovnosti a řízení je přesnější. Po prvním setkání dáváme jedničku.

Renault Trafic CombidCi 90dCi 115Energy dCi 120Energy dCi 140
Palivo/počet válcůnafta/4nafta/4nafta/4nafta/4
Zdvihový objem (cm3)1598159815981598
Výkon (kW při ot./min)66/350084/350088/3500103/3500
Točivý moment (N.m při ot./min)260/1500300/1750320/1500340/1750
Převodovka6 MT6 MT6 MT6 MT
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,26,65,76,2
Emise CO2 (g/km)164174149164
Délka x šířka x výška/rozvor (mm)4999 – 5399 x 1956 x 1971/3098 – 3498
Velikost zavazadelníku (l)1000 – 1800


Plusy

  • Úsporné a tiché motory
  • Přepravní kapacita
  • Množství odkládacích schránek v kabině
  • Pozice za volantem

Minusy

  • Zátah od nízkých otáček
  • Dlouhé dráhy řazení
Spolupracujeme s TipCars.com
PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a viníci utekli

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a…

Violet-Grace Youens (†4) z anglického St Helens šla se svou babičkou ze školy, když obě přejel vůz Ford Focus.…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…