Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks řady T: Nižší spotřeba a vyšší užitečné zatížení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Renault Trucks necelé tři roky od premiéry modelové řady T uvádí několik úprav, jejichž cílem je snížení spotřeby paliva a zvýšení užitečného zatížení.

Renault Trucks představil řadu T v červnu roku 2013 a nyní uvádí několik novinek, které mají tomuto modelu, oceněnému titulem International Truck of the Year 2015, pomoci k dalšímu zvýšení rentability provozu.

V souvislosti se snahou o vylepšení řady T pro rok 2016 se Renault Trucks zaměřil na aerodynamiku s cílem snížit spotřebu paliva, snížení hmotnosti ve prospěch užitečného zatížení a prediktivní navigační systém GPS pro podporu ekonomického stylu jízdy.

Renault Trucks využil pro zlepšení aerodynamiky technologie testované na laboratorním vozidle Optifuel Lab 2.

Vozidla řady T nyní mohou být na přání vybavena integrovaným spoilerem umístěným pod nárazníkem, usměrňujícím obtékání vzduchu pod vozidlem a výrazně snižujícím jeho turbulentní proudění, které může být potenciální příčinou zvýšené spotřeby.

Navíc je v nabídce i nový pevný střešní spoiler, který je díky absenci kovové výztuže odlehčen a zlepšuje proudění vzduchu kolem kabiny. V závislosti na provedení modelu, může zákazník navíc ušetřit další 2 % paliva v porovnání se svým současným vozidlem.

Hlavní prioritou u podvozku byla úspora hmotnosti. Některé komponenty byly přepracovány nebo odlehčeny tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího užitečného zatížení.

Renault Trucks zmiňuje novou hnací nápravu nebo vylepšené pneumatické pérování, snižující hmotnost vozidla o několik kilogramů. Využít lze rovněž nabídky montáže hliníkové točnice na tahači. Výsledkem všech těchto úprav může být zvýšení užitečného zatížení až o 114 kg.

Motory DTI 11 a DTI 13 prošly modernizací, díky které bylo vylepšeno jejich spalování a dále snížena spotřeba. Od nynějška vyhovují emisní normě Euro 6 krok C, která bude povinně platná od 31. prosince 2016.

Mimo úprav samotného modelové řady T uvede Renault Trucks v letošním roce i novou nabídku služeb, přispívajících ke snížení spotřeby paliva.

Patřit mezi ně bude i prediktivní systém změny převodových stupňů Optivision, který je nyní propojen s GPS. Systém využívá mapovou topografii pro optimalizaci výběru převodových stupňů.

Každá, alespoň jednou projetá trasa je zaznamenána pomocí palubního snímače vozidla nebo i jiným vozidlem vybaveným systémem Optivision, které stejnou trasu ujelo. Úspory paliva tak může být dosaženo okamžitě při první jízdě vozidla, pokud jiné vozidlo stejnou trasu již absolvovalo před ním.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - LEGOPARK
20. 3. 2016 10:29
Magnum
Po dizajnovej stranke sa to ZDALEKA nechyta na Magnum!